Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Alan Wake - Officiell tråd


Citerar Al Za3eem:
Ja absolut, men ännu mer om Horror spel då jag inte har någon större erfarenhet av genren. Men jag kommer nog vänta ett tag med att handla in spelet hursomhelst då jag inte vill betala fullpris för något jag kommer bara köra i genom en gång möjligtvis en andra gång också.


Då hoppas jag att du blir glatt överraskad. Själv tror jag stenhårt på denna titel.

Citerar Al Za3eem:
Störigt att det är ute på torrent sidor nu! Me wants!

Ta det lugnt! Det är väl bara några dagar kvar nu. Var lycklig att du inte är i min sits, som måste vänta ännu längre på grund av pengabrist.
Tufft ju.
  • 0
Citerar Tecrom:
Citerar Al Za3eem:
Störigt att det är ute på torrent sidor nu! Me wants!

Ta det lugnt! Det är väl bara några dagar kvar nu. Var lycklig att du inte är i min sits, som måste vänta ännu längre på grund av pengabrist.


Byt in 2 spel på Gamestop så får du det för en krona.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Citerar Al Za3eem:
Byt in 2 spel på Gamestop så får du det för en krona.

Jovars! Borde väl ha förstått att det skulle dyka upp något specialerbjudande. Dock kan man ju spekulera om vad det är för spel man faktiskt kan byta in. Brukar ju nämligen vara ett visst antal specifika spel man måste byta med, oftast nyare titlar som jag antagligen inte har turen att äga. :/
Tufft ju.
  • 0
Citerar Tecrom:
Citerar Al Za3eem:Byt in 2 spel på Gamestop så får du det för en krona.
Jovars! Borde väl ha förstått att det skulle dyka upp något specialerbjudande. Dock kan man ju spekulera om vad det är för spel man faktiskt kan byta in. Brukar ju nämligen vara ett visst antal specifika spel man måste byta med, oftast nyare titlar som jag antagligen inte har turen att äga. :/


Game har inbytesdeal så du får Mass Effect gratis vid inlämnig, även Dante's Inferno. Och de har en väldigt kort lista.

Tillagt 2010-05-04 22:55:
Oj, glömde nämna såklart. inlämning av ett spel då ^^
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Axelorio:
Game har inbytesdeal så du får Mass Effect gratis vid inlämnig, även Dante's Inferno. Och de har en väldigt kort lista.


Jag får väl ta och ringa pojkarna på Gamestop och fråga personligen.

Någon som för övrigt känner till hur det så kallade "tv-seriestuket" kommer att fungera i spelet? Kommer spelet bli uppdelat i olika episoder dvs avsnitt/banor (o hemska tanke!), eller blir det bara någon typisk serieklyscha som dyker upp varje gång man startar spelet? I stil med "Detta hända förra veckan i Alan Wake".
Tufft ju.
  • 0
Citerar Tecrom:
Citerar Axelorio:Game har inbytesdeal så du får Mass Effect gratis vid inlämnig, även Dante's Inferno. Och de har en väldigt kort lista.

Jag får väl ta och ringa pojkarna på Gamestop och fråga personligen.

Någon som för övrigt känner till hur det så kallade "tv-seriestuket" kommer att fungera i spelet? Kommer spelet bli uppdelat i olika episoder dvs avsnitt/banor (o hemska tanke!), eller blir det bara någon typisk serieklyscha som dyker upp varje gång man startar spelet? I stil med "Detta hända förra veckan i Alan Wake".


Här har du annars listan
http://gamestop.se/pdf/Exclusion_SE.pdf
Och var för den delen Mass Effect 2 jag menade ^^

Förstår dock inte hur du menar med serieklyscha... Skulle de byta inbytesvideo ibland eller vad?... Hängde inte riktigt med där ^^
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Axelorio:
Här har du annars listan
http://gamestop.se/pdf/Exclusion_SE.pdf


Danke! Fanns ju faktiskt lite spel jag ägde.

Citerar Axelorio:
Förstår dock inte hur du menar med serieklyscha... Skulle de byta inbytesvideo ibland eller vad?... Hängde inte riktigt med där ^^


I själva spelet alltså, inte innbyteskampanjen.
Tufft ju.
  • 0
Detta skulle ju vara till PC... Never forget!
http://www.youtube.com/watch?v=dq3ZZvGHyD4#t=1m37s

Märk hur han säger "Intel Qore2Quad processor".... Är mycket arg på MS som inte släpper det till PC
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Detta skulle ju vara till PC... Never forget!
http://www.youtube.com/watch?v=dq3ZZvGHyD4#t=1m37s

Märk hur han säger "Intel Qore2Quad processor".... Är mycket arg på MS som inte släpper det till PC


Meh det är knappast så att 360n är svinigt dyr heller. Hittar lätt en 360 för under 2000 kr.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Citerar Al Za3eem:
Meh det är knappast så att 360n är svinigt dyr heller. Hittar lätt en 360 för under 2000 kr.


Nej men det handlar om principer med, dem kan inte utannonsera det till PC&360 och sedan bara till 360... Plus att det hade sett MYCKET bättre ut till PC
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
  • kraz
  • kraz
Ganska blandade åsikter i recensioner måste jag säga. Hm. Får se om det blir köp på release eller om jag bara lånar det av en polare lite senare. Kommer ju så jävla mycket fina spel nu.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Trodde verkligen att Alan Wake var mer hajpat än så här. Kanske är det recensionerna som börjat skapa missnöje men när jag väl fick höra talas om spelets realese under året trodde jag tveklöst på en kommande "Årets Spel" kandidat. Ska man lita på recensionerna hade jag onekligen fel, ändå kan jag inte sluta hoppas.

För övrigt blev jag helt paff när Jonas Elfving skrev att spelet hade oväntat tunn story. Nu är det visserligen inget jag kan hålla med om då jag inte spelat det ännu, men det gör mig extra orolig då spelet som välkänt vid det här laget kretsar en hel del kring författarskap och skriveri - vilket ganska självklart kräver en välskriven story liksom i en riktig bok.
Tufft ju.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar Tecrom:
För övrigt blev jag helt paff när Jonas Elfving skrev att spelet hade oväntat tunn story. Nu är det visserligen inget jag kan hålla med om då jag inte spelat det ännu, men det gör mig extra orolig då spelet som välkänt vid det här laget kretsar en hel del kring författarskap och skriveri - vilket ganska självklart kräver en välskriven story liksom i en riktig bok.



Exakt!


Jag är faktiskt lite ledsen, och besviken, på förhand. Visst, jag har inte spelat spelet. Men ändå, nåt säger mig att detta kommer bli den största besvikelsen på länge.
  • 0
Citerar Zime:
Jag är faktiskt lite ledsen, och besviken, på förhand. Visst, jag har inte spelat spelet. Men ändå, nåt säger mig att detta kommer bli den största besvikelsen på länge.


Då jag allt för ofta håller med grabbarna på redaktionen och deras åsikter om diverse spel (dock inte allt för ofta) är jag rädd att jag kommer tänka på samma sätt. Men jag måste ge spelet en chans innan jag säger något, annars kommer all denna väntan vara för inget.
Tufft ju.
  • 0
Är GR:s recension spoilerfri? Bara så jag vet om jag vågar läsa den ^^ Har läst FZ:s och den var det, men vill inte ta några risker ifall nu storyn ska vara tunn enligt GR så behöver den inte bli sämre pga spoilers
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Axelorio:
Är GR:s recension spoilerfri? Bara så jag vet om jag vågar läsa den ^^ Har läst FZ:s och den var det, men vill inte ta några risker ifall nu storyn ska vara tunn enligt GR så behöver den inte bli sämre pga spoilers


Jag tyckte att den sa lite för mycket om slutet, även om det egentligen inte var särskilt mycket. Men med såna här spel tycker jag inte att man ska skriva något alls.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag tyckte att den sa lite för mycket om slutet, även om det egentligen inte var särskilt mycket.


Läste aldrig hela, men konstigt med tanke på att de brukar vara så ordentliga med att hålla allt material spoilerfritt. Eller är det bara jag som fått det för mig mån tro?
Tufft ju.
  • 0
Citerar Zime:
Jag är faktiskt lite ledsen, och besviken, på förhand. Visst, jag har inte spelat spelet. Men ändå, nåt säger mig att detta kommer bli den största besvikelsen på länge.


Det beror till välidgt stor del på hur mycket du själv faktiskt har hypat.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar metroid_prime:
Det beror till välidgt stor del på hur mycket du själv faktiskt har hypat.


Detta är nog det spelet jag hypat mest. Nånsin. Inte nu på senare tid (jag tyckte faktiskt det såg bättre ut för 3 år sen) men jag har ju sett fram emot det i 5 år...
  • 0
Citerar Zime:
Citerar metroid_prime:
Det beror till välidgt stor del på hur mycket du själv faktiskt har hypat.


Detta är nog det spelet jag hypat mest. Nånsin. Inte nu på senare tid (jag tyckte faktiskt det såg bättre ut för 3 år sen) men jag har ju sett fram emot det i 5 år...


Vill du må bättre så är det bara att läsa Kotaku recensionen ovan.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Måste säga att tv-serien är rätt intressant, känns som det börjar hända lite saker nu efter tredje avsnittet.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Fantastiska recensioner från de jag följer, som IGN, Kotaku, Giantbomb och Gametrailers. Ska dock se om jag får mig ett eget recensionsexemplar innan jag köper det.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Gr brukar ha haft rätt i de flesta fall för mig så jag lyssnar främst på dom...
Men man ska inte tänka på det för mycket, jag kommer nog köpa spelet när det har blivit lite billigare.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!