Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilket spel skulle ni vilja se som film?


  • kraz
  • kraz
Jag skulle nog inte vilja se några spel som filmer faktiskt. Helt allvarligt. Jag tycker att det är konstigt att dom snackar om att göra filmer av t.ex Uncharted. Sjukt grymma spel, varför ska det ens behöva bli filmer av dom? Det känns ju lite som att säga att spel inte är en tillräckligt bra "berättarform". Bah svårt att förklara. Jag tycker att spelen räcker precis som dom är. Jag skulle gärna se fler Mass Effect böcker däremot, som handlar om andra historier i det universumet och inte bara om Shepards äventyr liksom.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag skulle inte ha nåt emot filmer baserade på spel sålänge de inte fokuserade på spelets handling, utan snarare universumet spelet utspelas i. En Mass Effect film som inte kretsade kring Shepard men en mindre känd karaktär t.ex.. Eller en Half-Life film som fokuserade på några rebellerna andra än Gordon och pack.
  • 0
Bioshock. I development hell nu, men det lossnar väl snart får man hoppas.
Raise broken hands to all past glory
  • 0
RED DEAD REDEMPTION
  • 0
Men tanke på hur filmerna blir så tycker jag att man kan sluta göra filmer baserade på spel. Sen blir ju spel mer och mer som filmer.

Men om man man skulle lyckas göra en bra "Spelfilm" så skulle jag vilja se:

Assassin's Creed - för att jag tycker att spelen inte är så som jag vill att dem ska vara, även om jag gillar hur huvud storyn har utvecklats och ser fram emot Assassin's Creed 3, så tror jag att det hade fungerat bättre som film.

Har några mer förslag, ska nog skriva en blogg om detta.
  • 0
GTA IV, Call of Duty: Black Ops
Only God can judge me!
  • 0
Project zero
  • 0
heavy rain! nej vänta lite nu...
"Yvonne? Thats a french ass name!"
  • 0
The elder srolls IV oblivon
Vi gör det möjliga omöjligt
  • 0
No More Heroes
"Enough expository banter! Now we fight like men, and ladies, and ladies who dress like men... For Gilgamesh, its morphing time!" - Gilgamesh
  • 0
Gears of war
"Detta är inte slutet. Det är inte ens början på slutet. Men kanske är det slutet på början." - Winston Churchill
  • 0
God Of War.
two possibilities exist... either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
  • 0
Left 4 dead
Always look on the bright side of life.
  • 0
En Mafia II-film där Vito Och Joe hamnar i ett fantastiskt episkt äventyr i stil med andra maffiafilmer. Tror jag ska kolla upp möjliga skådespelare...

James Franco i rollen som Henry känns ganska givet.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Half-Life med Hugh Laurie som Gordon.

Cool bild!
"Violets are blue, roses are red...we're coming aboard, prepare to eat lead!"
  • 0
Final Fantsy IV
Stay out of my shed
  • 0
Metal Gear Solid med Kojima som regissör och David Hayter som Snake vore ju sjukt äg.
shit yeah its cool!
  • 0
Call of duty ftw!... nämen seriöst
Assassin's Creed skulle kunna vara ganska intressant att kolla på. Men utan att låta som en fan-boy... så skulle nog Crysis kunna vara en grymt bra science fiction-action film som utspelar sig i framtiden
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Mass Effect är tveklöst högst på min lista. Star Wars who?
Annars hade väl någon storbudgetsatsning på WoW, Bioshock eller Crysis - i kombination med rätt regissör varit rätt smaskigt.
"Winning is the most important. Everything is consequence of that." - Ayrton Senna
  • 0
<quote author="yellow HR">Mass Effect quote>

Hade också Mass Effect som kandidat, sedan kom jag på att den var för lik en riktig filmhandling, och för lik verklig fysik för att kunna genomföra bra
Stay out of my shed
  • 0
Bioshock, men jag är rädd att det skulle förstöras.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
the legend of zelda!
  • 0
Mafia 2 med Martin Scorsese som regissör
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Jag känner att Flykten från Black Mesa skulle bli en bra film. Valve har ju redan bevisat att de kan berätta en bra historia så...
  • 0
Jag skulle kunna tänka mig No More Heroes som en långfilm. Scott Pilgrim är ett bra exempel på hur det skulle fungera.

Eller bättre, som en animerad tv-serie av Madhouse.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!