Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Klassiska PC-Spel


Citerar Silverado:
Ingen mer än jag som upplevde storheten Duke Nukem?!


Come get some.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Silverado:
Motoracer var åxå gutt, har för mig att det var rätt skön hastighets-känsla i det?

jooo, det härligaste var ju att man kunde se ur förarens vinkel. man såg hastighets mätaren och det. det var riktigt, riktig häftigt för en sexåring. krascherna var oxå goa.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Maiq
Citerar Mission_zero:
Men var ser jag Age of Empires då?


Du ser det längre upp
Citerar Forrest Gump: And thats all I've got to say about that
  • 0
Citerar Caleb:
Citerar Silverado:
Ingen mer än jag som upplevde storheten Duke Nukem?!


Come get some.


I´m here to kick ass and chew bubblegum, and i´m AAAAALL out of gum ;)
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Prince of Persia var det första spelet jag spelade, men det var egentligen på en bärbar dator (som hade storleken som många stationära kontorsdatorer idag), dock kändes det som en stationär
Sen var det ofta Wolfenstein 3D i början av gamer-livet.

När Sands of Time kom så var det en speciellt känsla att spela ett ordentligt PoP spel igen, tackar än UbiSoft för att ha skapat det underbara spelet (hoppas ni förstår).


Det var de första, men självklart spelade jag endel gamla också men dessa satte störst avtryck.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
hör folk snacka om Duke Nukem, men vet inte vad det är. vad är det för typ av spel??

Tillagt 2007-01-20 19:30:
worms, får ju inte glömma Worms.
  • 0
Citerar Silverado:
Ingen mer än jag som upplevde storheten Duke Nukem?!



Nä, hade händerna fulla med Nes, Snes och Mega Drive hos polare.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar instant aim:
Prince of Persia var det första spelet jag spelade, men det var egentligen på en bärbar dator (som hade storleken som många stationära kontorsdatorer idag), dock kändes det som en stationär
Sen var det ofta Wolfenstein 3D i början av gamer-livet.

När Sands of Time kom så var det en speciellt känsla att spela ett ordentligt PoP spel igen, tackar än UbiSoft för att ha skapat det underbara spelet (hoppas ni förstår).


Wolfenstein hade ju verkligen vass grafik alltså, vad kan det vart? 200x100 pixlar

Tillagt 2007-01-20 19:31:
Citerar nintendo_24:
hör folk snacka om Duke Nukem, men vet inte vad det är. vad är det för typ av spel??

Tillagt 2007-01-20 19:30:
worms, får ju inte glömma Worms.


Duke nukem är ett underbart FPS

Tillagt 2007-01-20 19:33:
Citerar instant aim:
Citerar Silverado:
Ingen mer än jag som upplevde storheten Duke Nukem?!



Nä, hade händerna fulla med Nes, Snes och Mega Drive hos polare.


Nes är det jag mest spelat i mina dagar, men det var ganska föråldrat för mig då jag fick min pentium. Idag uppskattar man ju nes:et nästan lika mkt som när man fick det. Det gjorde man ju inte när man hade haft nes:et i flera år
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Silverado:
Wolfenstein hade ju verkligen vass grafik alltså, vad kan det vart? 200x100 pixlar


Så stora Nejdu, mycket mindre var de. Om t ex Deus Ex från 99 har en hel del texturer på ynka 32x32 (även om det var lågt för den tiden) så tror jag knappast Wolf3D ståtade med såna höga upplösningar.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Visst Wolfenstein var revolutionerande, men det gick ändå inte upp mot känslan när jag testade share-ware disketten med DOOM för första gången!

Totalt beroendeframkallande!!!
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar instant aim:
Citerar Silverado:
Wolfenstein hade ju verkligen vass grafik alltså, vad kan det vart? 200x100 pixlar


Så stora Nejdu, mycket mindre var de. Om t ex Deus Ex från 99 har en hel del texturer på ynka 32x32 (även om det var lågt för den tiden) så tror jag knappast Wolf3D ståtade med såna höga upplösningar.


Haha ja jag har inte en aning faktiskt, mer än att gubbarna var uppbygda med pixlar som man kan räkna på en hand. Sista bossen var ju för jävla go, har för mig att det var hitler i en maskin med miniguns eller nåt sånt? Fan var ju hur många år sen som helst.

Tillagt 2007-01-20 19:34:
Citerar Mort2:
Visst Wolfenstein var revolutionerande, men det gick ändå inte upp mot känslan när jag testade share-ware disketten med DOOM för första gången!

Totalt beroendeframkallande!!!


ABSOLUT
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Silverado:
Nes är det jag mest spelat i mina dagar, men det var ganska föråldrat för mig då jag fick min pentium. Idag uppskattar man ju nes:et nästan lika mkt som när man fick det. Det gjorde man ju inte när man hade haft nes:et i flera år


Mmm, vilka minnen med de få spelen man hade (var ju inte så gammal då så då var ja gla om ja hade en tia per dag :roll .

Tyvärr så begick jag tidernas mest korkade beslut som jag djupt ångrar än idag, jag kastade mitt NES för x antal år sen - pågrund av en trasig kabel.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Fan jag minns även tidningen Dator-börsen (tror jag den hette) ungefär som motor-börsen men datorer å spel/program istället. Det såldes ju piratkopior helt öppet i den, tänk om man hae haft några nummer kvar av den alltså, vilken nostalgi

Tillagt 2007-01-20 19:37:
Citerar instant aim:
Citerar Silverado:
Nes är det jag mest spelat i mina dagar, men det var ganska föråldrat för mig då jag fick min pentium. Idag uppskattar man ju nes:et nästan lika mkt som när man fick det. Det gjorde man ju inte när man hade haft nes:et i flera år


Mmm, vilka minnen med de få spelen man hade (var ju inte så gammal då så då var ja gla om ja hade en tia per dag :roll .

Tyvärr så begick jag tidernas mest korkade beslut som jag djupt ångrar än idag, jag kastade mitt NES för x antal år sen - pågrund av en trasig kabel.


Jag har min nes ligganes NÅNSTANS bland all skit här hemma, men alla spelen man hade då är borta sen länge, sjukt hur lite man brydde sig om dom när man hade tröttnat... Dom hade hart värt tusentals kronor idag, hade t.ex Mr Gimmick som idag är en otrolig raritet
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Mort2:
Visst Wolfenstein var revolutionerande, men det gick ändå inte upp mot känslan när jag testade share-ware disketten med DOOM för första gången!

Totalt beroendeframkallande!!!


Har faktiskt aldrig testat Doom 1, tyvärr.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar Silverado:
Fan jag minns även tidningen Dator-börsen (tror jag den hette) ungefär som motor-börsen men datorer å spel/program istället. Det såldes ju piratkopior helt öppet i den, tänk om man hae haft några nummer kvar av den alltså, vilken nostalgi


Heh, hemma hos mina föräldrar så har jag nog flera ica-kassar på vinden proppade med "nostalgi".
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar instant aim:
Citerar Mort2:
Visst Wolfenstein var revolutionerande, men det gick ändå inte upp mot känslan när jag testade share-ware disketten med DOOM för första gången!

Totalt beroendeframkallande!!!


Har faktiskt aldrig testat Doom 1, tyvärr.


Citerar Silverado:
Sista bossen var ju för jävla go, har för mig att det var hitler i en maskin med miniguns eller nåt sånt? Fan var ju hur många år sen som helst.


ring any bells

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.fpsteam.it/img
2004/spearofdestiny/sod04.jpg&imgrefurl=http://www.fpsteam.it/s
pearofdestiny.htm&h=768&w=1024&sz=78&hl=sv&sig2=FjD7Kb4Sc
QUoQPnGY3rBFA&start=1&tbnid=A072CgSMXY6vZM:&tbnh=113&tb
nw=150&ei=RGGyRbCdMbu2wgGPkpDqDQ&prev=/images%3Fq%3
Dwolfenstein%2B3d%2Bboss%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr
%3D%26sa%3DN


Han var det nog ja! Fan det var ju inte hitler då ju

Sjukt å se det i färg, jag hade ju monokrom skärm på den tiden hehe
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Silverado:
Han var det nog ja! Fan det var ju inte hitler då ju


Jag är dock skeptiskt....

FAn, har inte lirat det på minst 10 år!
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar instant aim:
Har faktiskt aldrig testat Doom 1, tyvärr.


Nej hu va hemskt! Det måste ju nåstan fixas :
Old abandonware to the rescue

http://www.gamesforyou.ic.cz/hry/doom.html
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Doom finns ju även på Xbox live arcade, klockrent köp egentligen
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Har inte Xbox live då jag inte har en 360 och den andra krysslådan är chippad.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar Silverado:
Doom finns ju även på Xbox live arcade, klockrent köp egentligen


Körde hällre 2 an

Hmm Descent kände mej grymt illamående första gången jag körde det... grymt stressframkallande när man har sprängt motorn eller vad det är? kom typ till slutbossen eller vad det var men jag har aldrig klarat spelet .

Hmm får nog tjata lite mera om strife ;) ganska skjysst "3D" men kom nog i skuggan av quake/Dukenukem 3D.

annars var väll worms, lemmings, Wolfenstein, Dark forces som gick varmt på min dator... även senare tid när Jag fick syn på Diablo så vart det snabt väldigt populärt med dungeon cavling hack ´n slash rollspel ...

Andra spel måste väll nämnas Drakar och demoner som Pn skulle gärna vilja börja igen aaah.. vilka tider, då man tyckte att 8 gig var mycket och 800Mhz var det som kändes som en avlägsen framtid och på gränsen för snabbt och inte förstog varför det skulle göra någon skillnad om man hade det elelr 500 MHz. snyft vilka tider .
Islam+frihet=lol
  • 0
Det var väl Half-Life om jag minns rätt. Min farsa fick med sig spelet när han köpte en Compaq dator.
  • 0
Wolfenstein 3D var det första PC-spelet jag spelade. Jag tröttnade aldrig på att slakta nazister och hitta lönndörrar.
  • 0
Första Prince of Persia spelet. I 2D grafik. Och ja vem kan egentligen glömma Duke Nukem efter alla..."tjejerna"?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!