Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Klassiska PC-Spel

Missing Avatar
secuda
Citerar Mort2:
Broken Sword serien är bra.

Men jag föredrar ändå Gabriel Knight serien
(Sins of the Father, The Beast Within och Blood of the Sacred-Blood of the Damned).

Har länge väntat på del 4:a, men jag har börjat tappa hoppet.

eller varför inte Elvira eller var det bara till Atarin och Amigan ?

Islam+frihet=lol
Ridley
Ridley
När jag var riktigt liten körde jag "Bentley Björn" på Atari!

Förresten, jag har tänkt köpa Grim Fandango, det står att det funkar till Win 95/98 och jag undrar om någon av er har kört det på XP och vet om det fungerar? Om det funkar så beställer jag det idag!

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
50_cent
50_cent
Jag har inte kört just det spelet på xp men jag har kört andra spel på xp som inte stödjer xp.(jag rekomenderar dig inte att lira det på xp)

Meningen med livet är att överleva. För man har ju bara en chans, eller?
Ridley
Ridley
Vilka spel var det, och hur gick det?

50_cent
50_cent
Il2 sturmovik (det står iaf inte xp på baksidan) samt Airport Inc. När jag hade sånna spel instalerade på datorn så gick ofta ljudet bort som resulterade till suport i några veckor. Jag är inte säker om det berode på spelen dock.

Meningen med livet är att överleva. För man har ju bara en chans, eller?
torbli79
torbli79
Diablo II funkar inte på mitt xp, det är ngt fel

It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
Ridley
Ridley
Jag installerade precis en gammal demo av Grim Fandango som jag hade liggande, och så fort jag hade ställt in till kompatibilitetsläge "Windows 98" så fungerade det ganska bra, allt utom skuggorna som liksom bildade ett spår där man varit, och några hackiga laddningstider mellan scener. Jag undrar om det finns något man kan göra åt det... Annars har jag ju en annan rättså gammal dator, ska prova om spelet funkar där!

Edit: Jodå spelet fungerade bra visuellt, dock verkade det fresta på datorn eftersom den tog god tid på sig att ladda, inte bara mellan scener, men också mitt i alltihop... Sen hade jag lite problem med ljudet, som dock inte har med spelet att göra.

Linus Ohlsson-99
Linus Ohlsson-99
Beneath a Steel Sky var det första jag spelade men det första spel jag ägde var nåt typ ABC spel och mitt första "Riktiga spel" var Harry potter

42
Missing Avatar
secuda
Citerar torbli79:
Diablo II funkar inte på mitt xp, det är ngt fel

Dude det SKALL funka... testa med att uppdatera instalationen om du har installerat Tillägspaketet eller så är det fel på din version av XP för på min funkar det kanon.

Islam+frihet=lol
Missing Avatar
Revolutionpetax
På min gamla Windows 3.1 lirade jag Mulan-mahjong och något tomte-spel.
Mer gick inte.
Men ett av de mest klassiska jag kan komma på är "Doktorn" i Lexia.
Oj så roligt det är. Det finns Lexia på skolan där jag studerar. Kanske man ska ta sig en tur nästa dag?

Det är en navel.
Missing Avatar
secuda
appråpå diablo varför kan man inte komma ut på servrarna på Diablo1? det var ju grymmast .

Islam+frihet=lol
Fuinur
Fuinur
Big red racing, starcraft, sim city 2000, age of empires, monstertruck maddness och kapahl splet Robinson var dom första spelen jag hade.

Rallye
Rallye
Grymt sköna spel som ni alla har räknat upp, nostalgin flödar! Vet inte om ni har skrivit det här spelet men jag gör det: Shadow Warrior, från 3D Realms. Grymt roligt!!

Missing Avatar
Revolutionpetax
Citerar Rallye:
Grymt sköna spel som ni alla har räknat upp, nostalgin flödar! Vet inte om ni har skrivit det här spelet men jag gör det: Shadow Warrior, från 3D Realms. Grymt roligt!!

Ah, den klassikern. Kaninerna (jag vet att de heter något annat) är helroliga.
Speciellt på en av de sista banorna, när man vid ett hemligt område möter cirka 15 stycken (eller mer) samtidigt.
Och sumobrottarbossen är bara för klassisk.

Det är en navel.
Rallye
Rallye
Citerar Evil Chicken:
Diablo!

Absolut!!

Arrolito
Arrolito
Doom... Memories you'll never forget.
Duke Nukem glömmer man heller inte men Doom var nåt alldeles specielt
Lirar ibland 2an på Xbox (Man kan spela hela spelet i Doom 3) och det är ganska roligt men... Jag tycker att man blir mer underhållen med Doom 3.
Och Diablo kan man absolut inte heller glömma! Grymmt bra

I'm too old to die young now.
Inquisitor
Inquisitor
Delta force, blood nånting (du startar på ett tunnelbanetåg och slaktar folk)
Simcopter, warbirds.

lirade Starcraft rätt tidigt

"Du behöver en flickvän vars namn INTE slutar med ".JPEG"!
Caleb
Caleb
Citerar Revolutionpetax:
Ah, den klassikern. Kaninerna (jag vet att de heter något annat) är helroliga.
Speciellt på en av de sista banorna, när man vid ett hemligt område möter cirka 15 stycken (eller mer) samtidigt.
Och sumobrottarbossen är bara för klassisk.

Man kunde ju typ hugga av huvuderna på fienderna, fnutta eld på huvudet, och sedan kasta dom upp i dom andras stjärt i det spelet

"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
marcel
marcel
Långt ifrån det första jag spelade, men "Interstate 76" är helt klart min favorit från förr. Och Red Alert.

Det första spelet som jag kommer ihåg att jag spelade på PC är x-wing.

Jag har faktiskt läst en artikel i ämnet så att påstå att jag skulle vara trångsynt är skitsnack.
Cheif
Cheif
age of empiers lugnt

Rallye
Rallye
Sacrifice någon? Installerade detta underbara spel för några timmar sedan och har lirat några matcher.

Inquisitor
Inquisitor
Blood nånting var faktiskt jeevligt kul. synd att jag inte kan få fatt i det igen... jag vill mig minnas en jättekul scen, när man klev in på en kemtvätt. i en tvättmaskin låg det ett blodigt lik, och typerna i rummet sa "you haven't seen anything!" och "uh, dude. we did'nt do it! maybe he just strecthed his ead to far in. i don't know..."

jag fick agera både poliskonstapel, domare och executionspluton den gången... ahh, gamla tider.

"Du behöver en flickvän vars namn INTE slutar med ".JPEG"!
Caleb
Caleb
Citerar Inquisitor:
Blood nånting var faktiskt jeevligt kul. synd att jag inte kan få fatt i det igen... jag vill mig minnas en jättekul scen, när man klev in på en kemtvätt. i en tvättmaskin låg det ett blodigt lik, och typerna i rummet sa "you haven't seen anything!" och "uh, dude. we did'nt do it! maybe he just strecthed his ead to far in. i don't know..."

jag fick agera både poliskonstapel, domare och executionspluton den gången... ahh, gamla tider.

Det var ju gamla hederliga Blood 2: The Chosen

Btw så är den där scenen förbaskat rolig

"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
Mort2
Mort2
Citerar Caleb:
Citerar Inquisitor:Blood nånting var faktiskt jeevligt kul. synd att jag inte kan få fatt i det igen... jag vill mig minnas en jättekul scen, när man klev in på en kemtvätt. i en tvättmaskin låg det ett blodigt lik, och typerna i rummet sa "you haven't seen anything!" och "uh, dude. we did'nt do it! maybe he just strecthed his ead to far in. i don't know..."

Det var ju gamla hederliga Blood 2: The Chosen

Btw så är den där scenen förbaskat rolig

Finns som "abandonware", på gamla underdogs (vet dock ej om länken fortfarande funkar, de har ju varit inaktiva länge)

http://www.the-underdogs.info/game.php?gameid=4154

One mans worthless, is another mans priceless...

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!