Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

De mest irriterande spelfienderna.


Medusa-huvuden i Castlevania och braincrabs i Half Life!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
CoD re-spawn fienderna. Som dök upp om o om igen, tills man rörde sig fram (iaf på VEteran)
Gamertag: WirreXx
  • 0
  • Noc
  • Noc
sista bossarna i King of Fighters, blir tok förbannad på hur dåligt obalanserade de är och hur dom bara spammar super attacker osv.
hakuna matata
  • 0
Jag tycker inte om Hunters och Chargers i Left 4 Dead 2.
Sedan vill man ju unvika småkrypen i Halflife 2 tack.
Rihanna <3
  • 0
Småspindlarna och fladdermössen i Spelunky är ruskigt irriterande. >_<
Nu var det dags igen...
  • 0
Zubats!!!!
  • 0
Chaos elementals i Terraria...
The horror...
  • 0
Stalkers i The Last of Us.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • ses
  • ses
Nu beror det ju på vilken form av irritation det handlar om. Ur ett större perspektiv blir jag allmänt irriterad av fienden i sig som spelmekaniskt element - utan nyanser eller självbevarelsedrift disponeras de ut på en bana som lika livlösa hinder som en kon. Att en fiende i sig ALDRIG agerar annorlunda varandra emellan, utan entrar scenen likt ett suicidalt lämmeltåg, får en mer att tänka på någon fördummad form av kollektivism än kännande, tänkande motståndare. Masslaktandet av fiender sker oftast väldigt slentrianmässigt, och känns som ett så förlegat, skytteklubbsaktigt förhållningssätt - oavsett om det är soldater eller monsterbjörnar.

Ska jag lite mer ur ett utmaningsperspektiv avreagera mig, måste jag säga att Flea Men i Castlevania-serien vinner priset. De är kvickare än dig, de hoppar högre, och kan liknas vid den där retsamma lillkillen ur den klassiska lågstadieklassen. De blir som en påminnelse om hur mina kraftfulla attribut egentligen är så meningslösa, när man galant kan skutta genom världen.
Reach out and touch faith!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!