Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Jag kör Webhallen, fast jag hämtar ut i butik...
To Dare is To Do
  • 0
GAME.se blir det nog för mig.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Har haft en del dåliga erfarenheter med Webhallen. Så det fick bli Cdon för mig.

Verkligen? Aldrig haft problem med dem.
Sen har ju cdon mycket längre leveranstid.
  • 0
Är det ingen mer än jag som är rädd att bli lika besviken som man(jag) blev av Oblivion?

Jag tycker jag ser samma symptom i Skyrim. Stela animationer, livlösa NPC:s och urgammal ragdoll-teknik. Så fort en karaktär dör så förvandlas den till en studsig docka.
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Citerar keniros:
Är det ingen mer än jag som är rädd att bli lika besviken som man(jag) blev av Oblivion?

Då Oblivion är mitt absoluta favoritspel är jag inte så orolig. Vi har fått se väldigt lite interaktion med NPC:er, så det är ju svårt att säga hur livfulla de kommer verka.
Ragdoll-effekten då fienderna dör verkar ha förbättrats från Oblivion, men det är inte riktigt något "make or break".
Det är ju ändå bättre att ha ett dynamiskt system där en fiende som dödas av ett hammarslag från höger åker iväg åt motsatt riktning, i stället för att bara segna ner på stället i en dödsanimation som är lika för alla.
  • 0
Jag ska gå till spelbutiken vid midnatt och förhoppningsvis få den 600 sidors Skyrim boken som exklusivt kommer till de som först köper spelet.

Jag hoppas den blir min!

Btw någon som INTE ska köpa prestige edition av skyrim som kostar 1,500 lax?
Även om jag älskar spelet pallar jag inte lägga cashen på det där,köper hellre MW3 ochså.
GaMe Ch00sEr
  • 0
Citerar Viktor:
Citerar Sideshow95:
Har haft en del dåliga erfarenheter med Webhallen. Så det fick bli Cdon för mig.

Verkligen? Aldrig haft problem med dem.
Sen har ju cdon mycket längre leveranstid.


Jag beställde spel från CDON på onsdagskvällen och fick det på fredagen.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Jag beställde spel från CDON på onsdagskvällen och fick det på fredagen.

Att få det två dagar efter beställning är det snabbaste cdon levererat till mig, ofta är det längre tid. Från Webhallen brukar jag alltid få dagen efter då jag beställer innan 16.
  • 0
Citerar Gamechooser:
Jag ska gå till spelbutiken vid midnatt och förhoppningsvis få den 600 sidors Skyrim boken som exklusivt kommer till de som först köper spelet.

Jag hoppas den blir min!

Btw någon som INTE ska köpa prestige edition av skyrim som kostar 1,500 lax?
Även om jag älskar spelet pallar jag inte lägga cashen på det där,köper hellre MW3 ochså.


Jag har två frågor
1. vad är det för bok du talar om.
2. Vad är det för prestige edition du talar om jag har bara hört om collectors edition.
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Citerar Guitar_Player:
Vad är det för prestige edition du talar om jag har bara hört om collectors edition.


Med tanke på priset är det den han pratar om

Tillagt 2011-09-23 13:22:
Citerar Viktor:
Det är ju ändå bättre att ha ett dynamiskt system där en fiende som dödas av ett hammarslag från höger åker iväg åt motsatt riktning, i stället för att bara segna ner på stället i en dödsanimation som är lika för alla.


Håller med, dessutom kan det bli ganska coolt om man "spränger" iväg någon med lite destruction magic
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar Viktor:
Verkligen? Aldrig haft problem med dem.
Sen har ju cdon mycket längre leveranstid.


Själv har jag mer än en gång fått fel version av spel, när jag har handlat hos Webhallen.

Cdon har alltid varit snälla mot mig. Fick både Red Dead Redemption och NHL 11 dagen innan release.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Har beställt från spelbutiken och jag ska banne mig ha mitt den elfte! För det är väl inte helgdag?
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Beställde också mitt ifrån spelbutiken. De får ju in Skyrim den 11e vilket är en fredag, så det är möjligt att man spelet först på måndag eller tisdag. Dock kan jag vänta ett par dagar om jag känar 100 kr vilket jag gör. Så taskig är min ekonomi för tillfällfet.
Sometimes the light's all shinin' on me, Other times I can barely see, Lately it occurres to me, What a long, strange trip it's been - Grateful Dead
  • 0
Citerar Inarion:
Jag kör Webhallen, fast jag hämtar ut i butik...


Samma här. På så sätt är man garanterad spelet på release. Skönt.
  • 0
Citerar Guitar_Player:
1. vad är det för bok du talar om.


Gamestop ägaren i min kommun sa att först till kvarn får en 600sidors skyrim bok helt gratis!
GaMe Ch00sEr
  • 0
Om man har nära till Elgiganten kan det vara läge att gå dit på releasedagen, då de gillar att vara vidriga konkurrensmässigt och dumpa priset på spelen första dagen. Köpte halo 3, ODST och Reach för 299/st på relseasedagarna och Gears 3 för 399 häromdagen. Vad gäller Skyrim har jag kontakter på Webbhallen och får betala en fjantsumma för Skyrim collectors
  • 0
Citerar R4v3n:
Om man har nära till Elgiganten kan det vara läge att gå dit på releasedagen, då de gillar att vara vidriga konkurrensmässigt och dumpa priset på spelen första dagen. Köpte halo 3, ODST och Reach för 299/st på relseasedagarna och Gears 3 för 399 häromdagen.


Jag, vet och hoppas att de gör likadant med Skyrim, även om det innehållsmässigt förmodligen skulle vara värt dubbelt så mycket som vilket annat spel
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar drdre:
Citerar mongwai om vanligt är det alltid dyrast till konsoler

Det är ''dyrare'' att tillverka skivan. (typ 2 kr) med det är i allafall deras argument. Annars kan man ju tycka att det är lika bra. En PC spelare betalar konstant uppgraderingar av datorn när vi på konsol nöjer oss med det vi köpte får 6 år sedan. Blir rättvist i slutändan dock


Jo det är sant som det är sagt.
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Jag kommer drabbas av en hemsk influensa den elfte november som kommer hålla i sig i minst en vecka...
Be careful, I bite.
  • 0
Citerar SuddenLife:
Jag kommer drabbas av en hemsk influensa den elfte november som kommer hålla i sig i minst en vecka...


+1
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar SuddenLife:
Jag kommer drabbas av en hemsk influensa den elfte november som kommer hålla i sig i minst en vecka...


Tar jullov redan den elfte november ;)
  • 0
Citerar vikke94:
Tar jullov redan den elfte november ;)


Det vore något!
  • 0
en fråga, ska vi satsa på 11 11 11 inlägg precis vid releasen? DET vore något (börja arbeta med fingrarna HAHA)

jag vet, kommer inte hända...
Peace from Summersetisle!
  • 0
Citerar GetSkyrim:
en fråga, ska vi satsa på 11 11 11 inlägg precis vid releaen? DET vore något (börja arbeta med fingrarna HAHA)


No.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Tycker det börjar bli dags för lite nya gameplay/trailers nu. Det är ju inte mer än 48 dagar kvar.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!