Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Klarade precis "A Night to Remember". Intressant quest. Minst sagt.

Alltid lika roligt att träffa Spoiler:Sanguine.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
A Night to Remember


Det roligaste questet enligt mig "so far", så att säga.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Vet inte om denna film länkats i denna tråden, inte varit särskillt aktiv, men så jävla sann är den ^^

http://www.youtube.com/watch?v=zFIZfuDLEy8
We are Ebonheart. We are as one. And by this, our victory is assured.
  • 0
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Försöker hitta Heimskirs hus i Whiterun. Men hittar det fan ingenstans, är jag blind eller? Någon som vet vart det ligger?
  • 0
Det ligger precis bredvid det stora heliga trädet.
Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children.
  • 0
Någon som kan berätta utan att riktigt spoila innehållet om man kommer fördjupa sig angående the butcher i windhelm ?
  • 0
Skyrim är nu smygpatchat till PC. Stöder 4GB RAM nu.
  • 0
Citerar Ciriux:
Skyrim är nu smygpatchat till PC. Stöder 4GB RAM nu.


Så man kan skippa modden "4GB Skyrim" nu?
  • 0
Citerar Swe 08:
Så man kan skippa modden "4GB Skyrim" nu?


Jag antar det. En del säger att dom har problem, andra säger att det funkar bra. Jag har själv inte testat än. Jag har hittills kört med 4gb-modden och den har alltid funkat, så det går ju att gå tillbaka till den om man vill.
  • 0
Ska man använda sig av Nexus Mod Manager (NMM) eller finns det bättre alternativ?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Nexus är riktigt bra imo. Annars går det alltid att ladda ner dom manuellt. Jag är inte 100 på att alla funkar med nexus. Oftast är det icke-grafiska moddar som nexus strular till det med, t.ex lockpicking. Då lägger nexus dom i fel mapp.
  • 0
Det snöar här idag, solen tittar fram genom molnen. Det första jag fick upp i tankarna när jag tittade ut, var Skyrim

Designen och ljussättningen är ju snutt på identisk verklighetens Skandinaviska vinterväder.
  • 0
Någon som vet om man kan installera sitt spel nu på Xbox 360 utan att förlora grafik ? Tänkte om den nyaste patchen fixade det ?
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar Ciriux:
Nexus är riktigt bra imo. Annars går det alltid att ladda ner dom manuellt. Jag är inte 100 på att alla funkar med nexus. Oftast är det icke-grafiska moddar som nexus strular till det med, t.ex lockpicking. Då lägger nexus dom i fel mapp.


Ja jag hede lite problem med Oblivions MM. Men jag tror jag kör på Nexus.

Jag är för lat för att göra det manuelt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Förlåt om jag är "noobig" i enchanting och all magic, men hur kan jag skaffa fler enchantings som t.ex. fortify archery osv.
  • 0
Citerar jpkillah:
Förlåt om jag är "noobig" i enchanting och all magic, men hur kan jag skaffa fler enchantings som t.ex. fortify archery osv.


Du måste först hitta ett föremål som har Fortify Archery, sen måste du dischanta/förstöra det. Då lär du dig dens Enchantment, och kan sedan använda det till andra föremål.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Börjar redan nu känna en grym hype inför fallout 4, se vad man kan göra med skyrims spelmotor. Utvecklingstiden borde ju inte vara så värst lång med tanke på att man har grafik och spelmotor? Bethesda har ju hållit på med ett okänt spel nu sedan fallot 3 släpptes
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Mcgeady:
Börjar redan nu känna en grym hype inför fallout 4, se vad man kan göra med skyrims spelmotor. Utvecklingstiden borde ju inte vara så värst lång med tanke på att man har grafik och spelmotor? Bethesda har ju hållit på med ett okänt spel nu sedan fallot 3 släpptes


är med intresserad över att få in skyrims perk och levelsystem i Fallout 4 än grafiken
  • 0
  • Ree
  • Ree
Någon på reddit upptäckte en "transmutation circle" i Skyrim, precis som den i en anime som heter Full Metal Alchemist: Brotherhood.

http://www.reddit.com/r/skyrim/comments/nklj2/you_know_those_
runes_on_the_lids_of_the_bug_jars/c39uxd6


Ingen vet om den gör något än, men coolt hur som helst.
  • 0
Jag får säkert Skyrim i jul! Och jag tänkte vara ute i god tid med att fixa mods, och jag undrar då vilka mods nu tycker är bäst/roligast/nödvändigast osv...
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar neostar:
Någon som vet om man kan installera sitt spel nu på Xbox 360 utan att förlora grafik ? Tänkte om den nyaste patchen fixade det ?


Om du menar att texturerna på din karaktärs händer visas som de ska så ja, det kan man.
Life is like a box of chocolates, it ends fast for fat people.
  • 0
Citerar Ciriux:
Annars går det alltid att ladda ner dom manuellt. Jag är inte 100 på att alla funkar med nexus. Oftast är det icke-grafiska moddar som nexus strular till det med, t.ex lockpicking. Då lägger nexus dom i fel mapp.


Som jag förstod det fungerar det bara med moddar som ska ligga i [Skyrim/Data].
  • 0
Citerar Playarn:
Jag får säkert Skyrim i jul! Och jag tänkte vara ute i god tid med att fixa mods, och jag undrar då vilka mods nu tycker är bäst/roligast/nödvändigast osv...


Spela först utan mods i sisådär 100 timmar. Sen kan du börja modda. Så att du märker skillnaden liksom.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Spela först utan mods i sisådär 100 timmar. Sen kan du börja modda. Så att du märker skillnaden liksom.


Man märker skillnad ändå. Det räcker att spela i typ... två timmar.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!