Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]

Sideshow95
Sideshow95
Citerar Kanutus:
Någon som kan med Creation Kit? Vill verkligen ha rediga vikingaskägg, inte sådana där små pyttegrejer utan långa, tvinade och buskiga saker!
Enda man hitta är ju antingen manga/anime frisyrer. Känns som att jag verkar vara den enda i Skyrims värld som inte tycker att skäggp

Designa skägg är ingenting man gör i Creation Kit. Det måste man använda andra program för. Likadant med alla andra re-textures och liknande.

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Shadowcraft96
Shadowcraft96
Kanske Co-op skulle vara kul att han med i nästa Elder scroll spel

To be, or not to be, that is the question
Sideshow95
Sideshow95
Citerar Shadowcraft96:

NEEEEJ!

Vikkan
Vikkan
Citerar Sideshow95:
Citerar Shadowcraft96:Kanske Co-op skulle vara kul att han med i nästa Elder scroll spel

NEEEEJ!

+1

Guitar_Player
Guitar_Player
Citerar Shadowcraft96:

Co-op kommer aldrig att vara med i ett TES spel av Bethesda eftersom att det släpps ett MMO nästa år därför bör vi tacka Zenimax online som drar till sig de som vill ha ett TES spel med co-op eller online.

"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
Imperial scout
Moderator
Imperial scout
Citerar Shadowcraft96:

Nja, är osäker på det. Visst skulle det kunna vara kul utforska världen med en polare, men stamtidigt kan det åtminstone för min del förstöra känslan i spelet. Jag använder min fantasi väldigt mycket när jag spelar och skapar min egna berättelse genom mina handlingar, men med en polare så blir det svårare att kunna spela på det sätt som jag gör, eftersom de polare jag har som spelar Skyrim inte spelar på samma sätt som jag gör.

Dock finns ju The Elder Scrolls Online för det ändamålet.

"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
Mysko-Munken
Mysko-Munken
Citerar Shadowcraft96:

Usch nej. En stor del av Skyrim och övriga TES spel är att det är singleplayer. Man gör sitt eget äventyr och så vidare. Skulle bli helt annorlunda om man kunde vara fler.

Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
jpkillah
jpkillah
Har på en timme hunnit bli attackerad av över 10 björnar. Inte ens att göra fast-travel hjälpte då så fort jag spawna så kom två av dessa djur och attackerade vid red belly-mine.

Missing Avatar
Dudibay
Citerar Guitar_Player:
Co-op kommer aldrig att vara med i ett TES spel av Bethesda eftersom att det släpps ett MMO nästa år därför bör vi tacka Zenimax online som drar till sig de som vill ha ett TES spel med co-op eller online.

MMO och co-op är för fan inte ens i närheten av samma sak. Dummaste jag hört på länge...

Finns troligen mängder med spelare som gärna delar sina eskapader i Tamriel med en vän eller två. Bara för att just ni inte ser charmen i detta så skall ni ej fördöma möjligheten för andra. Så länge det är väl implementerat och inte gör intrång enspelarupplevelsen så ser jag gladeligen ett co-op-läge i framtida TES.

Krax.
Guitar_Player
Guitar_Player
Citerar Dudibay:
MMO och co-op är för fan inte ens i närheten av samma sak. Dummaste jag hört på länge...

Blir det inte ungefär samma sak du spealr tillsammans med en elle flera vänner. Enda skillnaden är hur många som spelar.

"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
Sideshow95
Sideshow95
Citerar Dudibay:
Finns troligen mängder med spelare som gärna delar sina eskapader i Tamriel med en vän eller två. Bara för att just ni inte ser charmen i detta så skall ni ej fördöma möjligheten för andra. Så länge det är väl implementerat och inte gör intrång enspelarupplevelsen så ser jag gladeligen ett co-op-läge i framtida TES.

Tror faktiskt inte att det är möjligt. De skulle vara tvungna att ändra på så mycket att spelet med all säkerhet skulle bli lidande på ett eller flera sätt. Man hade förmodligen valt att göra någon slags multi-level dungeon/semi open world liknande historia. Typ Borderlands eller någonting liknande. Vi vet ju hur det gick sist de försökte sig på multiplayer.

Men visst. Om det är helt separerat från singelplayer-läget så får de gärna ha ett par co-op dungeons vid sidan av. Men mer än så kan man nog inte göra utan att det påverkar singelplayern.

Tillagt 2012-11-02 13:10:
Förresten, mod värd att testa:

http://skyrim.nexusmods.com/mods/26228/

Witch King
Witch King
Citerar Sideshow95:
Men visst. Om det är helt separerat från singelplayer-läget så får de gärna ha ett par co-op dungeons vid sidan av. Men mer än så kan man nog inte göra utan att det påverkar singelplayern.

Varför krångla till det?

Elder scrolls co-op är som vilket elder scrolls-spel som helst för den ensamma spelaren men möjligheten finns att en av karaktärens followers när som helst kan börja styras av en annan spelare.

Ett genialiskt system som inte förstör för ensamvargen.

The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
Sideshow95
Sideshow95
Citerar Witch King:
Elder scrolls co-op är som vilket elder scrolls-spel som helst för den ensamma spelaren men möjligheten finns att en av karaktärens followers när som helst kan börja styras av en annan spelare.

Ett genialiskt system som inte förstör för ensamvargen.

Det var faktiskt ingen dum idé.

jpkillah
jpkillah
Såååå, gjorde questen "Promises to keep", fick sno en häst åt en snubbe men det resulterade i att jag förlora shadowmere...

Missing Avatar
Dudibay
Citerar Guitar_Player:
Blir det inte ungefär samma sak du spealr tillsammans med en elle flera vänner. Enda skillnaden är hur många som spelar.

Designmässigt är det en enorm skillnad på ett sp-spel med co-op-läge och ett renodlat mmo.

Citerar Sideshow95:
Tror faktiskt inte att det är möjligt. De skulle vara tvungna att ändra på så mycket att spelet med all säkerhet skulle bli lidande på ett eller flera sätt. Man hade förmodligen valt att göra någon slags multi-level dungeon/semi open world liknande historia. Typ Borderlands eller någonting liknande. Vi vet ju hur det gick sist de försökte sig på multiplayer.

Tror inte man behöver ändra på tok för mycket ifall man satsar på ett drop in-co-op som Witch King nämnde. Lite modifiering av dungeon-designen behövs dock, lite bredare korridorer tex, inget som ensamspelaren borde lida av.

Citerar Witch King:

Skulle även gärna se möjligheten att gästspela med sina egna karaktärer. Det blir så opersonligt annars.

Krax.
Sideshow95
Sideshow95
Citerar Dudibay:
Tror inte man behöver ändra på tok för mycket ifall man satsar på ett drop in-co-op som Witch King nämnde. Lite modifiering av dungeon-designen behövs dock, lite bredare korridorer tex, inget som ensamspelaren borde lida av.

Nej, om man kan göra det så som Witch King säger så är jag helt med på noterna. Vet dock inte hur det skulle bli med quests och liknande, ska man kunna spela igenom hela äventyret med en polare då? Eller ska det finnas särskilda co-op dungeons med, som du säger, mer flerspelarvänlig miljö? Andra alternativet lockar mer enligt mig.

Witch King
Witch King
Citerar Sideshow95:
Nej, om man kan göra det så som Witch King säger så är jag helt med på noterna. Vet dock inte hur det skulle bli med quests och liknande, ska man kunna spela igenom hela äventyret med en polare då? Eller ska det finnas särskilda co-op dungeons med, som du säger, mer flerspelarvänlig miljö? Andra alternativet lockar mer enligt mig.

Så man ska göra två uppsättningar dungeons? Det innebär ju onekligen att enspelarläget blir lidande.

Själv ser jag inga problem med nuvarande dungeons i co-op. Trånga utrymmen lämnar för mer strategisk kreativitet/nytänk, alltså att den strategi man normalt använder (i det öppna) inte funkar längre.

Citerar Dudibay:
Skulle även gärna se möjligheten att gästspela med sina egna karaktärer. Det blir så opersonligt annars.

Ogillade just detta i Fable-spelen då detta innebär att karaktärer färdas mellan parallella världar helt omotiverat. Försörde lite stämningen i Fable tyckte jag.

Sfunk
Sfunk
Citerar jpkillah:
Såååå, gjorde questen "Promises to keep", fick sno en häst åt en snubbe men det resulterade i att jag förlora shadowmere...

Stick tillbaka till pölen där du fick Shadowmere.

Citerar Playarn:
Ny DLC to G? http://myxboxlive.com/gaming/bethesda-teaser/

Troligen den där Dragonborn DLC:n vi fick höra lite mer om? Kanske mer fokuserad på drakarna och deras prästar.

dinskugga
Moderator
dinskugga
Citerar jpkillah:
Har på en timme hunnit bli attackerad av över 10 björnar. Inte ens att göra fast-travel hjälpte då så fort jag spawna så kom två av dessa djur och attackerade vid red belly-mine.

Händer mig med ibland. Massor med cave bears dyker upp hela tiden

Witch King
Witch King
Problemet med nya DLC är att de fuckar upp gamla modar man använder. Jag kan t ex inte dismissa mina följeslagare (UFO) förrän jag utsett en steward i mitt egenbyggda hus och detta pga Hearthfire.

Mysko-Munken
Mysko-Munken
Citerar Witch King:
Problemet med nya DLC är att de fuckar upp gamla modar man använder. Jag kan t ex inte dismissa mina följeslagare (UFO) förrän jag utsett en steward i mitt egenbyggda hus och detta pga Hearthfire.

Tyvärr är ju alternativen till detta antingen inga moddar eller inga DLC. Så jag kan dras med lite buggar och annat mot det utbytet.

Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
Sideshow95
Sideshow95
Citerar Witch King:
Så man ska göra två uppsättningar dungeons? Det innebär ju onekligen att enspelarläget blir lidande.

Själv ser jag inga problem med nuvarande dungeons i co-op. Trånga utrymmen lämnar för mer strategisk kreativitet/nytänk, alltså att den strategi man normalt använder (i det öppna) inte funkar längre.

Kanske. Jag tänker dock att om man gör separata co-op dungeons så behöver man inte co-op anpassa hela spelet. Jag tror singelplayern skulle lida mer av det än av att man lade ner ett par extra månader på att klistra ihop ett gäng co-op anpassade dungeons och quests.

Tillagt 2012-11-03 14:17:
Citerar Playarn:
Ny DLC to G?

Oh! Spännande! Ser ut som en Dragon Priest.

Witch King
Witch King
Är det bara jag som är besviken på legendariska karaktärer från äldre Elder Scrolls-spel som gör ett löjeväckande intryck i Oblivion och Skyrim?

Jag tänker främst på The King of Worms som i Oblivion var en altmer som såg ut som nästan alla andra altmers. Även Hircines mänskliga gestalt i Skyrim var en besvikelse för mig (att gämföra med Bloodmoons gestaltning där han faktiskt såg ut som en jaktgud).

Sideshow95
Sideshow95
Citerar Witch King:
Är det bara jag som är besviken på legendariska karaktärer från äldre Elder Scrolls-spel som gör ett löjeväckande intryck i Oblivion och Skyrim?

Håller med. Movarth Piquine var en rejäl besvikelse. Bland annat.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy