Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steam


Hej

Finns det en (in)officiell Steam-grupp för GR.se? Skulle vara ett bra sätt för både nya och gamla forumtuggare att ses och spela något.

xoxo Schmackadoodle
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Hej

Finns det en (in)officiell Steam-grupp för GR.se? Skulle vara ett bra sätt för både nya och gamla forumtuggare att ses och spela något.

xoxo Schmackadoodle


Här finns en inofficiell GR-grupp.
I princip död dock.
Men nya medlemmar kanske kan få liv i den.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
En snabb fråga: kan man sälja ett Steam-konto? Är det ens tillåtet?
  • 0
zamorano nej.
  • 0
Ni som gillar smygar/stealth spel, kolla in Steam idag. Då börjar midweek sale som kallas Steam Stealth Sale. Deus Ex är bekräftad, men räkna även med spel som Dishonored, Thief, Splinter Cell, Mark of the Ninja, Styx: Master of Shadows och mycket mer. Vem vet, kanske även en liten rea på Metal Gear, räkna dock inte med många tior i nedsatt pris.
  • 0
Frågor:

För första gången så har jag betalat med mitt Bankkort på Steam. Allt blev godkänd etc. Men har ju några funderingar om det ändå.

1) Verified by Visa/MasterCard SecureCode
Dem frågade aldrig om detta. Fick ingen hälsningsfras eller fick inte skriva in koden. Hur kan då detta vara godkänd? Kikade på mitt bankkonto och pengarna jag betalade med är i "Skyddad Belopp"/tillstånd ATM. Vilket är normalt vid vissa köp. Men ändå, kommer det att gå igenom?

2) Faktureringsadress
Är det adressen jag bor på? Asså TILLEXEMPLE: "Stockholm Hembygden 9". Eller är det någon annan adress?
  • 0
Citerar Havsöring:
1) Verified by Visa/MasterCard SecureCode


Används nästan aldrig vid köp från utlandet, så helt normalt att du inte behövde bekräfta när du köper via Steam.


Citerar Havsöring:
2) Faktureringsadress


Fakturaadressen är där ägaren till bankkortet bor, så det är adressen hem till dig, ja.
  • 0
När vi ändå inte har bytt ämne här än.

Hur lång tid kan detta skyddad belopp gälla? Har liksom aldrig betalat spel med prislappen Euro med Svenska kronor tidigare. Nu vet jag det kan ta 5 dagar innan Steam får pengarna från banken. Men ändå, kan jag ha missat något här? Något bekräftelse man måste göra i bankens hemsida eller något?
  • 0
Ett skyddat belopp är ingenting du behöver bry dig om. Det händer att jag får det när jag handlar på Burger King. För din del är köpet avklarat så länge du hade pengarna på ditt bankkonto. Så njut av spelet du köpt nu.
  • 0
De 150 bästa spelen som kom ut på Steam 2020 baserat på användarrecensioner:
https://steam250.com/2020
  • 0

För att lösa Steam-relaterade problem kan ni följa stegen i den här artikeln. Tidigare hjälpte det mig att lösa en fråga om Steam-spel.

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!