Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Gears of War 2


Citerar CyclicHeadcrabs:
Klarade av just Gears of war 2 för den tredje gången.
Längtar verkligen till trean släpps


Gears of Wars 2:s co-op läge och modes(split-screen) är fortfarande kul. Bra spelglädje när man är fler.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Dragan:
Någon som har problem med att gå med på ranked games. Den söker efter spelare i oändlig tid har väntat typ 20 minuter nu.


Epic har dragit ner Ping limiten för att minska lagget.Problemet för oss i Sverige även hela EU är att vi knappt hittar matcher då vi ej har så många som lirar Gears2,medans US har många spelare jämfört med oss.
Ett tips är att hålla sig till dom 2 mest spelade lägena 1a är Guardian och Execution ligger 2a med antalet spelare
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Epic har dragit ner Ping limiten för att minska lagget.Problemet för oss i Sverige även hela EU är att vi knappt hittar matcher då vi ej har så många som lirar Gears2,medans US har många spelare jämfört med oss.
Ett tips är att hålla sig till dom 2 mest spelade lägena 1a är Guardian och Execution ligger 2a med antalet spelare


Jag ändrade land, nationallitet på options till UK nu går det mkt snabbare.
Har någon sett min katt?
  • 0
Citerar Sparda:
Epic har dragit ner Ping limiten för att minska lagget.Problemet för oss i Sverige även hela EU är att vi knappt hittar matcher då vi ej har så många som lirar Gears2,medans US har många spelare jämfört med oss.


Wow Epic, vilken lösning på lagg-problemet! Fan vad trött jag blir... Adda gärna mig om ni vill spela GoW2 online, så kanske vi har en liten större chans att hitta matcher. Jag brukar vara online efter 20:00. Gamertag: FarsanBalou

Tillagt 2010-06-09 17:46:
Citerar Dragan:
Jag ändrade land, nationallitet på options till UK nu går det mkt snabbare


Jag får pröva det. Tack för tipset!
  • 0
Epic twittrade idag om x6 i exp under E3 veckan.Vi som vill upp till LV100 tackar för detta
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Epic twittrade idag om x6 i exp under E3 veckan.Vi som vill upp till LV100 tackar för detta


Awesome!
A million light reflections pass over me
  • 0
Holy shit. Det var inte lite det.
  • 0
Det verkar som att man måste ha alla map packs nu för att ens kunna spela multiplayer nå mer. sökte igår men f-n hitta de ju inga matcher jag saknar en av mapsen
  • 0
Alfvin: Epic har dragit ner pingen och laggt till ett regionsfilter för att minska lagget.Eftersom spelet ej har så många gamers online nära oss så tar det därför tid att hitta matcher.Ändra din locale på Xboxen till UK så hittar du matcher lite snabbare
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Lagget är inte borta, alls. Däremot har de gjort så att det ser ut som att skottet kommer direkt, men när man skjuter på någon så ser man att det tar tid för att skottet skadar, även fast det liksom träffat. Epic Games är smarta.
Jag vaknade upp och insåg direkt att jag hade fått ett fel.
  • 0
Maffe93: Med TU6 lade Epic till client hit detection som gör det du säger.Det jobbiga med detta är om du downar en men hans client laggar så dödar han dig även om han är downad
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Vad i hela friden...

Spelade tre matcher ikväll, helt laggfritt. Sen att det tog galet lång tid med matchmakingen... ja, det förlåter jag.

Citerar Banankatt:
Med TU6 lade Epic till client hit detection som gör det du säger.Det jobbiga med detta är om du downar en men hans client laggar så dödar han dig även om han är downad


Precis som i nio av tio andra konsolspel i dagsläget då. Det var fan på tiden att de lade till det. Ska man nu vara Epics bitch och impulsivt punga upp 800 points för All Fronts Map-packet så man kan använda sig av Social-playlisten (vilket man annars ej kan!)?

Vågar man förresten hoppas på att Epic lärt sig sin läxa efter två aplaggiga spel, och faktiskt gör allt rätt inför Gears 3? Dedicated servers hade ju varit det optimala. Men med tanke på vad de uppdaterat i och med Social-playlisten, så verkar de ju iaf fatta att det inte är acceptabelt som det är (var?).
"This is good... Isn't it?"
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Beställde detta spel idag för 49 kr på elgiganten, men att kunna spela online verkar ju inte vara helt felfritt. I den biten kan man väl kopiera MW2
  • 0
Citerar Luke:
men att kunna spela online verkar ju inte vara helt felfritt.


Lustigt nog har de faktiskt fixat till online-biten laggmässigt... väldigt bra till och med. Maxpingen för matchmaking har förminskats drastiskt, och den tillagda client side hit detection gör att spelet inte känns laggigt alls.

Problemet är bara nu att eftersom maxpingen minskat, så minskar matchmakingens sökarea = svårare/tar längre tid att hitta matcher. Det förbättras ju inte heller av att spelet är gammalt och folk inte spelar det längre.

Därför är det nog en bra idé att starta ett party om man vill komma in i en match snabbt. Ni som läser och spelar detta emellanåt får gärna adda mig så kan vi panga lite vid tillfälle; pr0stii
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Är 8x exp 1/7 - 6/7 och på Horde är wave1-9 enbart Tickers o var tionde wave enbart Boomers
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Är det bara jag eller tar det en hel j*vla evighet att komma in i en match numera? Eländet har stått och tickat i mer än en kvart..
  • 0
Efter senaste uppdaten tar det skit lång tid att hitta en match, jag har aldrig haft problemet förut.
  • 0
10 minuter har gått nu och den har inte hittat en enda person att spela Horde med
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Spelade lite igår och stämmer det att man måste söka ny match efter en avslutan omgång? Kan man inte spela vidare med samma personer i flera matcher, som i andra spel. Vill ju inte söka om med tanka på vilken tid det tar att hitta en match.
  • 0
Citerar Luke:
Spelade lite igår och stämmer det att man måste söka ny match efter en avslutan omgång? Kan man inte spela vidare med samma personer i flera matcher, som i andra spel. Vill ju inte söka om med tanka på vilken tid det tar att hitta en match.


Man kan inte spela igen med samma killar om man mötte de i matchmaking! Du måste isåfall bjuda in de i party och sedan söka.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Citerar metroid_prime:
Citerar Luke:
Spelade lite igår och stämmer det att man måste söka ny match efter en avslutan omgång? Kan man inte spela vidare med samma personer i flera matcher, som i andra spel. Vill ju inte söka om med tanka på vilken tid det tar att hitta en match.


Man kan inte spela igen med samma killar om man mötte de i matchmaking! Du måste isåfall bjuda in de i party och sedan söka.


Tack för svaret men det känns ju helt värdelöst. hade varit skönt om man bara kunde spela om och om igen, speciellt om det var 2 jämna lag
  • 0
För er som har svårt att hitta matcher så testa ändra er Locale till UK.Regionsfilter går efter vilken Locale Xboxen har
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
För er som har svårt att hitta matcher så testa ändra er Locale till UK.Regionsfilter går efter vilken Locale Xboxen har


Kan du förklara litet mer utförligt hur man gör detta?
  • 0
Crissaegrim: Gå till dashboard och längst till höger finns system settings följt av console settings.Men spelet är bara #9 på live så det är som mest ca 5000-6000 online på kvällen så det tar tid att hitta matcher specielt nu med regionsfilteret
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Jag har för mig att jag väntade 45 minuter en gång. Det var kul.
Jag vaknade upp och insåg direkt att jag hade fått ett fel.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!