Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Virtua Fighter 5


Sega you st&%id mother fu&%(/g a**h*le %&/%/()(/

Så jävla förbannad att det inte är sant! Hur fan vågar de säga att de ALRIG skulle göra Virtua Fighter serien online o sen lägga dit onlinestöd i X360 versionen ett år senare?!

Jävla bullshit ärligt talat, här sitter man snällt o leker med den jävla AIn dag in och dag ut...antar att det är för mycket att begära en liten patch av Sug...Sega menar ja...

Jävligt skoj för 360 ägarna iof, VF med onlinestöd är då absolut den starkaste titeln till konsolen hittils i mitt tycke.
shador | extra dry.
  • 0
Shador har inte du varit emot Onlineläge till VF en längre period? Jag tror hursomhelst att det finns två anledningar till detta:

1) Kritiken mot VF5. Serien kommer aldrig överleva om den inte tar steget till Online, och nu har dem en ny chans på VF5 så att lägga in Online is a no brainer.

2) Xbox Live. Xbox-ägare köper helt enkelt inte många spel som inte har Online, det är så det funkar. Xbox-ägare är Online-folk, och om något skulle vara extra i en 360-version så skulle det elt klart vara just Online-läge.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Hipp, Hipp, hurra. Nu blir det till att köpa vf5 direkt då det släpps
  • 0
Ja det har iallafall gått från "inte köp" till "mycket väl ett köp".
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar ChrizZz:
Lär knappast vara någon större skillnad. Logiskt sett borde PS3 versionen vara snyggare dock.


Skulle inte 360 ha en uppdaterad veretion, från C till B eller vad det va.

Och så är det live stöd.
Riktiga karlar äter sylt!
  • 0
Citerar gyst:
Skulle inte 360 ha en uppdaterad veretion, från C till B eller vad det va.

Och så är det live stöd.



Ja, förutom livestöd kommer 360versionen att ha bättre AI och bättre kantutjämning.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Reqo:
Shador har inte du varit emot Onlineläge till VF en längre period? Jag tror hursomhelst att det finns två anledningar till detta:


Jag har respekterat skaparens åsikt när han sa att Virtua Fighter skulle ta skada rent systemmässigt om det skulle ta steget online. Men tydligen så var det bara rent bullshit från det kapitalistsvinet för att göra PS3 ägarna nöjda i ett år...
shador | extra dry.
  • 0
Citerar Shador:
Citerar Reqo:
Shador har inte du varit emot Onlineläge till VF en längre period? Jag tror hursomhelst att det finns två anledningar till detta:


Jag har respekterat skaparens åsikt när han sa att Virtua Fighter skulle ta skada rent systemmässigt om det skulle ta steget online. Men tydligen så var det bara rent bullshit från det kapitalistsvinet för att göra PS3 ägarna nöjda i ett år...


Antingen det eller så hade dem helt enkelt inte prövat Online till VF förr, och när dem sedan testade med 360n så insåg dem väl att det funkade funka. Bara för att du känner dig "bedragen" betyder det ju inte att Sega menade att "lura" alla PS3-ägare.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Tror du verkligen inte att online diskussioner har varit aktuella i ett antal år hos Sega?

Det handlar inte om någon uppenbarelse helt plötsligt. Bitar som bitar, fungerar det på Xbox Live fungerar det på PSN. I en intervju för ett tag sen menade skaparen att vi inte hade tillräcklig bredbandshastighet för att kunna köra VF online på riktigt, dvs det var inte snabbt nog. Och nu helt plötsligt är det så?

För det första snackade han bullshit från början. Ville bara dryga ut med coola förklaringar till varför de inte tog tummern ur arslet tidigare och inkludera det i tidigare versioner.

Sen är det antagligen mindre jobb för Sega också att använda MS servrar via Xbox Live. Vilket förmodligen är skälet att PS3an inte kommer att få nån patch till det heller. Varför i hela fridens namn skulle Sega vilja stå för serverkostnaderna själv liksom...
shador | extra dry.
  • 0
Citerar Shador:
Sega you st&%id mother fu&%(/g a**h*le %&/%/()(/

Så jävla förbannad att det inte är sant! Hur fan vågar de säga att de ALRIG skulle göra Virtua Fighter serien online o sen lägga dit onlinestöd i X360 versionen ett år senare?!


Meh, Sony tog kål på dem; kanske lite av en payback måntro? =P
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar ToScA-:
Meh, Sony tog kål på dem; kanske lite av en payback måntro? =P


Hah kan vara nåt sånt va? ;)

Tyvärr handlar det bara om lathet. "Neee Sony erbjuder ju inga servrar buhuu då skiter vi i online läge"

Visst fan kostar det pengar att hålla uppe servrar. Men det de inte tänker på är all den extra publik som helt plötsligt ser VF5 som ett köpvärt spel om det hade haft online på PS3an också.


(tat lugnt grabbar, har snart trackar färdigt på Sega, bara några inlägg till = )
shador | extra dry.
  • 0
Just pga VF5 saknade onlinestödet på Ps3an så köpte jag inte spelet och som ny Xbox360 ägare är VF5 med livestödet ett klockrent köp

Sega gjorde väl Condemned också till Xbox360'in eller? Hursom, klarade nyss Condemned och vilket grymmt spel...att jag missade såna härliga spel när man var ps3 ägare, bättre sent än aldrig som man säger
  • 0
Citerar Sakeboots:
Just pga VF5 saknade onlinestödet på Ps3an så köpte jag inte spelet och som ny Xbox360 ägare är VF5 med livestödet ett klockrent köp


Man får tacka 360 och live för det

Citerar Sakeboots:
Sega gjorde väl Condemned också till Xbox360'in eller? Hursom, klarade nyss Condemned och vilket grymmt spel...att jag missade såna härliga spel när man var ps3 ägare, bättre sent än aldrig som man säger


Ja, men lite väl läskigt spel på vissa ställen.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
070921 ~ 23 Umeå
Norrland VF5 Session
---------------------------------------

Då var det dags igen för norrlands årliga VF session!
Några av Swe tyngsta Virtua Junkies kommer att vara närvarande, MadArab & Xint!
Session startar fre sen eftermiddag och slutar söndag på dan ...


---------------------------------------

# Vi kommer att ha tillgång till två VF5 stationer, ena med HDTV!

# För övernattning kontakta mig så får vi se om vi kan fixa fram något ...

# Det är litet ställe så vi har tyvärr inte möjlighet att klämma in hur många som helst, är du intresserad av att delta bör du skriva och fråga här snarast som möjligt.

# Session VS (+ nåt mer?) kommer att filmas och savas så Swe Virtua Junkies kommer att ha möjlighet att kika och ta del av Norrland VF session!

# Möjlighet att låna stick finns, (ex min)

# Black Book DVD filmvisning ...

# Mat = pizzeria i närheten + ICA, KONSUM o.s.v. på gångavstånd. Annars möjlighet att koka potatis hos MadArab's place (session ställe).

# Lite Offensive Move testning ... ?

# Leka lite med nostalgiska VF2.1 (PS2) ... ?

# För de som är inne i #vfse quakenet kanalen finns möjlighet att kunna höra live av hur session går + även självklart möjlighet att få direkt save vids på PS3.

# Massa VF snack, VF food och VF dreams!



Är du intresserad eller undrar något om session? Skriv här och fråga eller maila mig.
([email protected])


Deltagare:
MadArab ........... Aoi, Goh + ... ? [arrangör] (Umeå)
Xint ................... Kag, Lio (Umeå)
Björn ................ Shu (Umeå)
Lau.VF .............. Jef [arrangör + PR] (Luleå)


För mer info om VF och session finner du länken här nedan.
Sveriges första VIRTUA FIGHTER fansite! http://virtuafightertoday.wordpress.com/
  • 0
Citerar Ribcage:
Ja, men lite väl läskigt spel på vissa ställen.


Jag klarar inte av det spelet X'( jag har panik när jag spelar det. i
nte änns min kompis klara det när hon var full ;P

Jag ser verkligen fram emot VF5, har väntat på det redigt länge nu och är glad att vad jag har läst tidigare i forumet att XB360 versionen blir bättre eftersom jag äger xbox 360 (dock tycker jag synd om PS3 ägarna! ni förtjänar bättre!)
My soul will haunt you!
  • 0
Playstation 3-ägare kan dock glädja sig åt att handkontrollen är ungefär tusen gånger bättre för Virtua Fighter 5. Styrkorset på 360 är tyvärr bedrövligt dåligt och att spela med analogspak är otänkbart. Iofs finns ju arkadstickor att köpa till båda konsolerna men det är ju inte ett alternativ för alla.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Fan vad synd, det är ju rätt viktigt om man säger så och kommer förstöra en hel del.

Har längtat grymt mycket efter detta.
  • 0
Citerar Mikael:
Playstation 3-ägare kan dock glädja sig åt att handkontrollen är ungefär tusen gånger bättre för Virtua Fighter 5.


Usch Men jag tror det går bra ändå XP
My soul will haunt you!
  • 0
Nån som hittat en affär där man kan boka Horis sticka till 360? Har sökt lite på nätet utan att få napp. Är sugen på en bundle med stickan och spelet.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Amazon UK har den åtminstone. Det är det bästa alternativet jag hittat så här långt.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Demo finns o testa på MP nu..
  • 0
när kommer spelet ut? snart eller?
My soul will haunt you!
  • 0
Citerar PlayIt:
när kommer spelet ut? snart eller?


På fredag.

Beställde mitt exemplar idag. Nog för att jag minns hur jag spelade Virtua Fighter (originalet) på arkad när det begav sig, men jag är definitivt ingen rutinerad VF-spelare. Trots det kunde jag inte hålla min plånbok ifrån detta spel. VF är ändå VF. Hoppas få återuppleva dagarna av ren glädje som jag hade tillsammans med tvåan på Saturn (3tb på Dreamcast var jag inte så förtjust i).
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Fick mitt exemplar i torsdags. Har haft grymt kul sen dess. Har klämt in cirkus 140 matcher i Questläget och åtminstone 20 till i arkadläget. En arkadsticka hade onekligen varit trevligt, men det fungerar okej med handkontrollen tycker jag. Fast så är jag ju ingen inbiten VFjunkie heller, bara glad amatör.

Laddningstiderna är föredömligt korta. Cirkus 15 sekunder per match. Ungefär lika kvickt som demon som ju laddade från hårddisken snarare än från skiva.

Har bara testat fyra matcher online, men det har fungerat riktigt bra tycker jag (återigen är jag ingen junkie som hänger upp sig på frames hit och dit) och jag har faktiskt inte tänkt på någon lagg i mina matcher trots att jag bl.a. mött en tysk. Dock har jag fått ett felmeddelande ganska många gånger att jag inte kunde joina vald match. Vet inte om det kan bero på att någon annan hann acceptera före, kanske. Hur som helst går det kvickt att hitta ny match.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!