Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fallout 3 - Officiell Diskussionstråd


Citerar Overlorddd:
Citerar GeneralDarkness:FOOK 2.0 är tänkt att släppas inom några veckor, det är väl den mest ambitiösa modden som existerar till Fallout 3.
v1.6 är senaste versionen, men man uppmanas av teamet att vänta till 2.0 med tanke på den enorma uppsjö nyheter som introduceras.

Bara till PC?


Ja, det är ju en modd av fans för fans.

FOOK 2.0 kommer dessutom innehålla nya quests o.s.v.
Vi som spelat igenom Fallout 3 har med andra ord en anledning att starta ett nytt spel.

FOOK's officiella hemsida ligger nere just nu (de flyttar sin server eller nåt).

Det jag inte gillade i 1.6 var att många vapen var så blanka och fina "direkt från fabrik", men till 2.0 ska de skita ner alla texturer så de flyter in bättre i omgivningen.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
när kommer man till the citadel i Main quest, är det långt dit efter att man har gjort det där uppdraget om nån disk på museum of technology
"I Am Alpha And Omega, The Beginning And The End. I Will Give Unto Him That Is Athirst Of The Fountain Of The Water Of Life Freely"
  • 0
via mobil

Man blev paff när man kom till oasis
  • 0
Citerar Th3 Lich King:
när kommer man till the citadel i Main quest, är det långt dit efter att man har gjort det där uppdraget om nån disk på museum of technology


Relativt långt.. när du klarat uppdraget The Waters of Life så släpps du in i The Citadel.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Citerar Th3 Lich King:
när kommer man till the citadel i Main quest, är det långt dit efter att man har gjort det där uppdraget om nån disk på museum of technology


Relativt långt.. när du klarat uppdraget The Waters of Life så släpps du in i The Citadel.



ok finns det inget annat sätt för utom det eller att fuska sig dit?
"I Am Alpha And Omega, The Beginning And The End. I Will Give Unto Him That Is Athirst Of The Fountain Of The Water Of Life Freely"
  • 0
Jo, ett sätt...

1. Spela Operation Anchorage.
2. Slutför det, och

Plocka upp T-51b:an som du hittar i vapenförrådet...MEN, gör du det kan du inte spela uppdraget "You Gotta Shoot Em´ In the Head"...
Sallad i Dallas
  • 0
Citerar theMerc:
Plocka upp T-51b:an som du hittar i vapenförrådet...MEN, gör du det kan du inte spela uppdraget "You Gotta Shoot Em´ In the Head"...


Svårt att reparera den rustningen om jag inte minns fel? Eller var det kanske Medic-varianten som var smått omöjlig..

Hursomhelst är det väl smidigare att skjuta på, stjäla nyckel eller hacka sig in i Fort Independence eller bara panga ner några Outcasts man springer på.

Alternativt bör det väl ligga nån död BoS-soldat utanför GNR efter att Super Mutant Behemoth gjorde entré.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Jag snackar om Winterized T-51b...den reparerar du inte för den skadas aldrig...

Citerar Jakkal:
Eller var det kanske Medic-varianten som var smått omöjlig..


Den kan man reparera med en vanlig kraftrustning.


Den vanliga T-51b:an kan man inte reparera.
Sallad i Dallas
  • 0
via mobil

F3 är inte bland de fem bästa spelen jag kört, men det är banne mig ett av de mest beroendeframkallande
-No shit Sherlock! -Dig a little deeper Watson.
  • 0
Citerar theMerc:
Jag snackar om Winterized T-51b...den reparerar du inte för den skadas aldrig...

Citerar Jakkal:Eller var det kanske Medic-varianten som var smått omöjlig..

Den kan man reparera med en vanlig kraftrustning.


Den vanliga T-51b:an kan man inte reparera.


Winterized alltså, Operation Anchorage-material antar jag. Inte spelat expansionerna än, väntar ihärdigt till PS3.

Haha, jaja..
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Skaffade Experimental-Mirv idag, vilket vapen!
  • 0
När jag går till en sån där arbetsbänk står det att jag inte kan bygga saker hur gör man för att kunna det?
"I Am Alpha And Omega, The Beginning And The End. I Will Give Unto Him That Is Athirst Of The Fountain Of The Water Of Life Freely"
  • 0
Citerar Th3 Lich King:
När jag går till en sån där arbetsbänk står det att jag inte kan bygga saker hur gör man för att kunna det?


Först måste du ha Ritningarna till det du ska bygga, sen måste du ha ´material för att bygga de
Sleep well, my brother. Sleep well, my sister. But please, do not sleep with my sister. Leave my sister out of it, alright? Leave my sister alone. Don't touch her!
  • 0
via mobil

Lich king, du måste ha ritningar,som du köper eller hittar!
  • 0
Citerar jontethegamer:
via mobil

Man blev paff när man kom till oasis


..och nostalgisk, hej igen Harold.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
ok jag har nån shishkebab(?) note som det står en del material på som jag letar efter men om jag hittar allt det och går till en bänk så kan jag bygga den saken allstå?
"I Am Alpha And Omega, The Beginning And The End. I Will Give Unto Him That Is Athirst Of The Fountain Of The Water Of Life Freely"
  • 0
Citerar Th3 Lich King:
ok jag har nån shishkebab(?) note som det står en del material på som jag letar efter men om jag hittar allt det och går till en bänk så kan jag bygga den saken allstå?


Japp, Hitta bara dom där 4 sakerna sen äre bara bygga ihop den vid nån bänk
Sleep well, my brother. Sleep well, my sister. But please, do not sleep with my sister. Leave my sister out of it, alright? Leave my sister alone. Don't touch her!
  • 0
ok då ska jag göra det har redan hittat två av sakerna
"I Am Alpha And Omega, The Beginning And The End. I Will Give Unto Him That Is Athirst Of The Fountain Of The Water Of Life Freely"
  • 0
Jag hittar ingen motocykel gas tank, någon som vet var man kan hitta elr köpa en?
"I Am Alpha And Omega, The Beginning And The End. I Will Give Unto Him That Is Athirst Of The Fountain Of The Water Of Life Freely"
  • 0
Citerar Th3 Lich King:
Jag hittar ingen motocykel gas tank, någon som vet var man kan hitta elr köpa en?


Här ska det byggas shishkebab. Det finns 3st i raider lägret söder om "flooded metro" (nedanför till höger på kartan). Annars brukar dom finnas i raider camps och kan ibland också köpas av vissa säljare men är osäker på vilka. Smith Casey's garage har ett par också.
  • 0
ok
"I Am Alpha And Omega, The Beginning And The End. I Will Give Unto Him That Is Athirst Of The Fountain Of The Water Of Life Freely"
  • 0
Citerar Daydream Nation:
Citerar Th3 Lich King:
Jag hittar ingen motocykel gas tank, någon som vet var man kan hitta elr köpa en?


Här ska det byggas shishkebab. Det finns 3st i raider lägret söder om "flooded metro" (nedanför till höger på kartan). Annars brukar dom finnas i raider camps och kan ibland också köpas av vissa säljare men är osäker på vilka. Smith Casey's garage har ett par också.


Hur kommer du ihåg sånt? Har lirat spelet typ 60 h men kommer knappt ihåg nått.
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Citerar Daydream Nation:Citerar Th3 Lich King:
Jag hittar ingen motocykel gas tank, någon som vet var man kan hitta elr köpa en?


Här ska det byggas shishkebab. Det finns 3st i raider lägret söder om "flooded metro" (nedanför till höger på kartan). Annars brukar dom finnas i raider camps och kan ibland också köpas av vissa säljare men är osäker på vilka. Smith Casey's garage har ett par också.

Hur kommer du ihåg sånt? Har lirat spelet typ 60 h men kommer knappt ihåg nått.


LawL, jag kan allt om Fallout 3 =P


BTW, leta igenom Raider ställen, du hittar dem där x)
[URL=http://exophase.com/gamercards/][IMG]http://gamercards.exophase.com/180282.png?42036005[/IMG][/URL]
  • 0
Jag hittade en till slut

Tillagt 2009-07-25 11:00:
hur köper man hus?
"I Am Alpha And Omega, The Beginning And The End. I Will Give Unto Him That Is Athirst Of The Fountain Of The Water Of Life Freely"
  • 0
Citerar Th3 Lich King:
hur köper man hus?


Går tyvärr inte, enda sättet är att stänga av/spränga bombem i Megaton. :p
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!