Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

WoW, bra eller dåligt?


Har man ett sunt förnuft så kan man spela WoW, är det något som fattas hos en person så bör man inte börja spela.

Och folk som säger att dom provat och slutat spela har inte varit på max level, oftast.
  • 0
Spelade det förut. Otroligt bra spel.
  • 0
Börja inte, ni blir beroende. Jag har slutat, och mitt liv går så mycket bättre nu, inget gräl med föräldrar om att man ska sluta. ''MEN AGJALBKA JAG ÄR JU MITT I EN RAID!!!!111'' som leder till bråk och tillslut gör man ingenting annat än att spela. Slutsats: Spelet är bra, men beroendeframkallande.
Ball of the Bums.
  • 0
Citerar Bumball:
Börja inte, ni blir beroende. Jag har slutat, och mitt liv går så mycket bättre nu, inget gräl med föräldrar om att man ska sluta. ''MEN AGJALBKA JAG ÄR JU MITT I EN RAID!!!!111'' som leder till bråk och tillslut gör man ingenting annat än att spela. Slutsats: Spelet är bra, men beroendeframkallande.


Det problemet får man bara om man är 14-15 år.
  • 0
Citerar Katatonisk:
Citerar Bumball:
Börja inte, ni blir beroende. Jag har slutat, och mitt liv går så mycket bättre nu, inget gräl med föräldrar om att man ska sluta. ''MEN AGJALBKA JAG ÄR JU MITT I EN RAID!!!!111'' som leder till bråk och tillslut gör man ingenting annat än att spela. Slutsats: Spelet är bra, men beroendeframkallande.


Det problemet får man bara om man är 14-15 år.


självklart men om man mellan 20-200 så sitter man där aldelles själv i mörk lägenhet och ingen bryr sig!!!!
Rock on!
  • 0
Ja, och nej.

Gillar inte WoW alls, dock ser jag ju kvaliteterna i spelet.
Med varje framgång man vinner får man en fiende. Man måste vara medelmåttig om man vill vara omtyckt.
  • 0
Ja, jag har det dock inte men spelat lite. Ska skaffa, men eftersom jag bara får spela när det regnar och efter klockan 18:00 tror jag inte jag får nått problem med beroendeframkallandet.
  • 0
WoW är sjukt överskattad!!!!!!!!

---------------------------------------------------------------
  • 0
Nja det är roligt att spela med kompisar. Men jag har faktiskt tröttnat på det nu.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
Citerar zookeeper:
10,000,000 spelare har inte fel.

Dom har inte fel alls.
Men dom som inte gillar WoW har inte heller fel... Det är ens egen åsikt liksom, så det finns verkligen inget ett rätt eller fel.

Själv har jag testat WoW och gillade inte det alls. Jag tyckte att WoW gick mest ut på att grinda. Det var hela tiden så att alla spelade ihjäl sig för att nå level 70... Som inte heller verkar vara så lätt att nå. Sedan tycker jag det är väldigt dåligt att många raids och sånt hela tiden verkar komma mellan viktiga händelser i det riktiga livet. Det kan ofta leda till att folk skolkar eller något sånt... Fast alla är ju inte så förstås, men jag vet många som t ex dissat flickvänner, skolan, vänner eller något annat för att raida i WoW. Så för många blir det antingen rl eller WoW, vilket jag tycker är en dålig sak förstås.
PvP:n var däremot rätt ok. Underhållande om man spelar med vänner. Men annars tycker jag inte WoW är så mega bra, och jag tycker det är rätt överskattat.
I'm too old to die young now.
  • 0
Jag kan garantera att inte ens 10% av alla som säger "NEJ" har prövat spelet, eller så har dom prövat men enbart någon vecka.

Vad är bra med World of Warcraft?:
- Spelet har väldigt låga systemkrav
- Spelet uppdateras ständigt. Nya vapen, rustningar och bossar etc etc. (Just därför spelet har månadskostnad)
-Mysig grafik. Den är inte speciellt bra, men är väldigt mysig och kan uppskattas av dom flesta.
-Nu kommer jag säga socialt. Och då menar jag inte socialt som i : "Följ med upp till fritidsgården så smakar vi på spriten jag snodde av pappa! ". Utan socialt på det sättet att du nästan alltid arbetar i grupp, och träffar ofta trevliga personer att snacka med.
-Fantastisk musik och fantasirika miljöer.
-Mjukt. Detta är svårt att förklara, men testa att spela ett liknande spel som tex. Guild Wars (vilket är ett skit bra spel det också) och sedan WoW, så märker du stor skillnad. Karaktärerna rör sig mjukar, man kan vända sig snabbt och röra sig fritt medans man slåss.
-Mycket rolig humor i spelet.
-Bra in-game support.
- Addons ! Addons är små plug-ins du kan ladda ner tills spelet. Med dessa kan du skräddarsy spelet precis för dig !

Det finns mycket mer, men orkar inte fundera mer på det.

Det negativa!:
-Månadskostnad.
-KAN vara beroendeframkallande. Detta beror helt på person. Är du vettig, spela så mycket du vill. Men är du lite "vrikad" så spela helst inte.
-Upprepande. Du gör i princip samma sak på level 1 som på 70. Du tar ett quest, gör klart det och får din xp. Du går upp en nivå, gör samma sak igen. Så är det fram tills level 70, då blir det en aning annorlunda.
-Tar upp väldigt stor plats på hårdisken, och storleken ökar hela tiden på grund av patchar.
-Tidkrävande. Ska du komma någon vart i WoW så måste du spela ganska mycket.
- Guld. För att skaffa guld så behöver du oftast "farma". Vilket i flesta fall betyder att du ska döda samma fiender om och om igen tills dom "droppar" något fint att sälja.
- Kan vara svårt i början. Och du kommer jämt och ständigt få höra det töntiga ordet "noob".
- Många, många idioter och småglin.

Kom ihåg att detta var enbart vad JAG tycker.
  • 0
Citerar marcuszoom:
-KAN vara beroendeframkallande. Detta beror helt på person. Är du vettig, spela så mycket du vill. Men är du lite "vrikad" så spela helst inte.


en vis snubbe i wow sa en gång "It's not the game that's addictive, it's the people you play with."
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Hemsk grafik, beroende framkallande (Stal min bästa kompis för 7 år sen)
och på köpet kostar eländet runt tolvhundra spänn per år. Nej usch!
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Citerar Swedssman:
(Stal min bästa kompis för 7 år sen)


Fail.

Citerar Swedssman:
och på köpet kostar eländet runt tolvhundra spänn per år


1200 per år är ingenting, köper man vanliga spel kostar det flera tusen mer och dom håller knappast lika länge som WoW.


Själv spelade jag WoW väldigt flitigt ändå från releasen fram tills TBC, när det kom så dalade spelglädjen väldigt snabbt måste jag säga, all charm bara dog.
Började spela det lite igen framåt slutet av 2007, levlade upp min gamla warrior till 70 och inte så mycket mer, spelet var fortfarande bara evigt grindande och inget man gjorde spelade någon som helst roll egentligen.
Så sen TBC har spelet bara rasat, kanske inte för nya spelare som inte vet vad dom gått miste om men för mig som old school-spelare kan jag bara blicka tillbaka och sakna.
  • 0
Citerar Swedssman:
Hemsk grafik,


Haha grafiken är ju har grym som helst i det spelet ju. Bara för det inte ser ut som Crysis betyder det inte att den har dålig grafik.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
JA Wow OT, inte rl wow det kostar
adda mig.. :D jag heter anykriddepro
  • 0
Citerar RyenNo:
Citerar Swedssman:
Hemsk grafik,


Haha grafiken är ju har grym som helst i det spelet ju. Bara för det inte ser ut som Crysis betyder det inte att den har dålig grafik.


Nej men att jämföra Crysis grafik med wow är nästan brottsligt...
Rock on!
  • 0
Har mest provat wow på ett trial account. Tyckte väl att det var ganska kul spel då jag provade det och jag skulle nog kunnat tänka mig att köra det då och då. Men eftersom spelet kostar i månaden och jag är intresserad av flera än ett spel så lät jag bli att forsätta med det.

Citerar RyenNo:
Haha grafiken är ju har grym som helst i det spelet ju. Bara för det inte ser ut som Crysis betyder det inte att den har dålig grafik.


Jag tycker inte spelet är så snyggt rent tekniskt, men om man kollar på det, rent designmässigt, så tycker jag att det kan vara snyggt emellanåt.
...
  • 0
Wow är i alla fall inget för mig, jag har alltid varit emot spel då man ska betala pengar varje månad för att få spela.
  • 0
Hatar inte själva spelet, bara att alla snackar om det i stort sett hela tiden -.-"
Life is a glitch
  • 0
Citerar rilow001:
Wow är i alla fall inget för mig, jag har alltid varit emot spel då man ska betala pengar varje månad för att få spela.


Citerar bellyman:
Hatar inte själva spelet, bara att alla snackar om det i stort sett hela tiden -.-"


Amen to that.
Fullt ös
  • 0
Nej tack, orkar inte läsa en story, då går jag hellre till biblioteket. Dessutom tycker jag det blir enformigt och alldeles för långt med spel som aldrig tar slut. Men det är bara min åsikt, spelet är absolut ett högkvalitativt onlinerollspel, vackert och välljudande.
That's it! Next stop: the junkyard. Population: You.
  • 0
WoW är kul i omgångar, man tröttnar och tar en paus och tar upp det några månader senare.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Wow är ett kul spel,Jag har spelat de många gånger fram och tillbaka.

Men de är synd att de är så beroende fram kallande
Man måste ju sitta hela dagar för att bli bra

Sen är de ju också så att spelet förstör ditt liv

"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Sen är de ju också så att spelet förstör ditt liv


Objection!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!