Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Battlefield 4

Frazer
Frazer
Citerar Gamer 94:
För min del tar det säkert minst 1½ minut att ladda in på en bana, hade aldrig det problemet på BF3.

Oj inte längre? För mig tar det runt 10 min att ladda banor nu.

ChrizZz
ChrizZz
Tanke efter ca 30min spelande: Det här verkar ju faktiskt fungera lite bättre än tidigare.

Server fryser.

Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
Gamer 94
Gamer 94
Citerar Frazer:
Oj inte längre? För mig tar det runt 10 min att ladda banor nu.

Nja ok, jag var snäll.
Oftast ligger det väl kanske runt 2½-3 minuter iallafall.

Glory to Arstotzka!
bjooo
bjooo
Vet inte riktigt varför jag köpte detta spelet. Bad Company 2 är fortfarande mycket roligare och i och med att det rea:des ut för 6kr på Origin så är det många som spelar.

If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
Missing Avatar
Ante_71
Citerar Th3 End:
Citerar Ante_71:Hur laddar man mer China Rising på PS3:an när man är Premium?

När du startar spelet, kommer det ingen förfrågan om att spelet behöver uppdateras? Samtidigt som det gör det så laddar det även ner nya expansionen. Om inte, måste man kanske vända sig till PSN Store och ladda ner expansionen därifrån om det nu dyker upp där för Premium användare.

Bara en på 125 Mb.
Kollat över allt men hittar inget.
Väntar tills imorgon och ser om den dyker upp då. Suck!

ChrizZz
ChrizZz
Citerar bjooo:
Vet inte riktigt varför jag köpte detta spelet. Bad Company 2 är fortfarande mycket roligare och i och med att det rea:des ut för 6kr på Origin så är det många som spelar.

Håller helt med. Bad Company 2 verkar ha varit toppen på denna serie. Ska återvända till det igen jag också.

Gamer 94
Gamer 94
Citerar bjooo:

The what!?
När då? Gäller det fortfaranade?

Glory to Arstotzka!
Grand Theft Auto
Grand Theft Auto
Går det inte att köra battlefield 4 china rising pack än (Är battlefield 4 premium member).

Remember, kids - it's only illegal if you get caught!
Patrik Severin
GR®
Patrik Severin
Citerar Grand Theft Auto:
Går det inte att köra battlefield 4 china rising pack än (Är battlefield 4 premium member).

Jo men du måste högerklicka på spelet i origin och välja den där symbolen för att ladda ner det manuellt

Vet inte tyckte själv att BC2 var klumpigt med styrningen mindre banor... inte like galet som tex Bf2, 3 och 2142... Bf4 är fenomenalt när det fungerar vilket är problemet här, patchen gjorde inte något märkbart för mig... varken crashar eller ljudbuggarna är borta för egen del.

Do what you can, with what you have, where you are.
Grand Theft Auto
Grand Theft Auto
Citerar Patrikseve:
Citerar Grand Theft Auto:Går det inte att köra battlefield 4 china rising pack än (Är battlefield 4 premium member).

Jo men du måste högerklicka på spelet i origin och välja den där symbolen för att ladda ner det manuellt

Vet inte tyckte själv att BC2 var klumpigt med styrningen mindre banor... inte like galet som tex Bf2, 3 och 2142... Bf4 är fenomenalt när det fungerar vilket är problemet här, patchen gjorde inte något märkbart för mig... varken crashar eller ljudbuggarna är borta för egen del.

Kör på PS4 och hittade filen nu.

Remember, kids - it's only illegal if you get caught!
Patrik Severin
GR®
Patrik Severin
Ah ok, PC för egen del så det är lite skillnad, vad bra att du hittade den! Personligen eftersom jag inte köpte China Rising men fick med det hoppas jag att spelet är spelbart till dess, Har inte lvlat mer än 8-9 ranker pga allt crashande. Knappt låst upp något alls!

Do what you can, with what you have, where you are.
Frazer
Frazer
Efter att ha installerat om directx-filerna har jag inte kraschat på någon bana förutom siege of shanghai som jag inte ens kan komma in på utan freeze/soundloop.

Th3 End
Th3 End
Har inte kraschat för mig nu på ett tag, däremot stöter jag mycket på tillfällen då jag inte ens kommer in i servern. Det förblir svart och sedan kommer något röd meddelande i Battlelog om att man frånkopplats från servern.

Silk Road och Guilin Peaks är hittills mina favoriter från China Rising. Dock gillar jag även Dragon Pass och Altai Range. Silk Road är verkligen makalöst.

En assignment verkar kräva att man dödar en motståndare med defibrillator (bl.a.). Hur ofta gör man det? Rätt sällsynt sätt att döda folk. Måste lista ut hur jag får en kill med den. En recon som ligger och slappar på marken är väl bästa chansen.

original
original
Någon som spelar på Playstation 4? Jag har för tillfället bara en kompis att spela med som för övrigt inte kan spela hela tiden. Jag har spelat Battlefield länge och gillar att spela med team work (och det blir svårt utan någon att spela med).

Så om någon vill spela med mig (vill då prata via Skype pga tycker ljudet blir skräp över PSN) så skriv på PM. Heter Ambivalens_ på PSN.

EDIT: Sedan på tal om ingenting. Är fortfarande så jävla äckligt förbannad att man inte kan starta ett Squad i förväg och sedan tillsammans söka efter en match. Att en måste först hoppa in i en match och resten måste hoppa in efteråt är sjukt instabilt, jobbigt och onödigt. ARGH.

Bring your drink, leave my knife.
Colabaronen
Colabaronen
Citerar Th3 End:
En assignment verkar kräva att man dödar en motståndare med defibrillator (bl.a.). Hur ofta gör man det? Rätt sällsynt sätt att döda folk. Måste lista ut hur jag får en kill med den. En recon som ligger och slappar på marken är väl bästa chansen.

Lyckades faktiskt göra det under min senaste match på Operation Locker. En av en fienderna lyckades slinka in och knivhugga en i vårt lag. Jag kom bakifrån med defibrillatorn och lyckades få en kill, för att därefter dö själv.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/408718160
551133504/930801280/

"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
HellSpawn
HellSpawn
Citerar Colabaronen:
Citerar Th3 End:En assignment verkar kräva att man dödar en motståndare med defibrillator (bl.a.). Hur ofta gör man det? Rätt sällsynt sätt att döda folk. Måste lista ut hur jag får en kill med den. En recon som ligger och slappar på marken är väl bästa chansen.

Lyckades faktiskt göra det under min senaste match på Operation Locker. En av en fienderna lyckades slinka in och knivhugga en i vårt lag. Jag kom bakifrån med defibrillatorn och lyckades få en kill, för att därefter dö själv.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/408718160
551133504/930801280/

Man får ju L85a2 om dödar någon med defibrillator, samt 40mm och pistol.

China Rising har roligare banor, men tror mera på Second Assault om jag ska vara ärlig.

Evil Is Back
Th3 End
Th3 End
Citerar HellSpawn:
Man får ju L85a2 om dödar någon med defibrillator, samt 40mm och pistol.

Fick det till slut.

Kan inte sluta imponeras av banan Silk Road. Så massivt, det är lite vad jag drömt om vid Halo-tiden. En liknande massiv strid, fotsoldater och fordoner i ett enda stort ökenlandskap.

ChrizZz
ChrizZz
http://www.youtube.com/watch?v=ai656sdq8rc

Videon summerar mina BF4 upplevelser såhär långt på ett bra sätt. Ett FPS utan vettig nätkod blir per automatik ospelbart.

hockey_robban_
hockey_robban_
Citerar ChrizZz:
text...

Jag hoppas innerligt att DICE verkligen verkligen fixar detta spel snart.. För när det väl funkar någorlunda så märker man verkligen vilken potential detta spelet har.. Helt sjukt hur det ens kan vara lagligt att släppa ett såhär trasigt spel..

Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
Th3 End
Th3 End
Stötte på en irriterande spelare som låg och campade vid spawn basen där vi inte kunde ta oss till. Därifrån skickade han hela tiden iväg SUAV eller vad det heter, enligt honom av goda syften (han ville meja ner alla recons som står uppe på taket i Floodzone). Jag var recon, men spelar i princip alltid aggressiv, d.v.s springer runt på banan som en berserker. Blev hela tiden dödad av den där jädrans flygfarkost. Matchen slutade med att han hade över 80 kills och bara en death.

Foxhound1971
Foxhound1971
Less! Efter den senaste uppdateringen fick jag problem. Har spelat mer eller mindre helt felfritt sen start. Men när china rising installerades så är jag med i klubben, som har problem. Har fått spela en match utan problem. Men däremot så fryser sig spelet till o från.

mmmaarcus
mmmaarcus
Jag tycker spelet fungerar utmärkt på PS4. Förstår inte varför det skrivs att den versionen är ospelbar? Kanske bara jag som har tur?

PSN-ID: mmmaarcus
Österberg
Österberg
Det har funkat bra för mig på ps4 tills nyss. Då crashade det. Förlorade ett 9k score game där jag ledde på hela servern. Det är dock ea's spel som strular mest på ps4:an verkar det som. Har även fått samma crash 1 gång i killzone. Båda crasherna var i mp delen.

Tribe
Tribe
Så hur funkar det till PC så här över en månad efter release? Är det någorlunda patchat och tillräckligt buggfritt för att man ska våga sig på att köpa det?

Alternativ för Sverige 2022

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy