Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Lord of The Rings Online ( Officiella )


Citerar Kalleboll:
Jag vet inte hur jag ska jämnföra det. Man kan lätt komma upp till lvl 10, ungefär lika snabbt som med World of Warcraft. Efter det är det lite segt, ja, men verkligen inte så segt som i World of Warcraft.

Men turbine har lyckats göra ett spel där men slipper att grinda, det finns massvis med quest överallt. Sen har man de såkallade Deeds, det är olika Achievements man kan klara, tex, The Orc Slayer, du ska döda 20 Orcs så får du lite extra XP, massor av sånt finns i spelet vilket gör leveling mycket enkelt.


Då låter det ju lite mer varierat än WoW i alla fall.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
  • Talo
  • Talo
Citerar Denari:
Då låter det ju lite mer varierat än WoW i alla fall


Ja håller helt med blir nog ett köp

Men hur stor är världen egentligen??Större eller mindre en wow(alttså inte med outlands).....
I can dance, I can dance but everybody is looking at my pants!
  • 0
Finns det olika servrar? (Antagligen ja, men iaf)
Good Better Benetton
  • 0
  • Talo
  • Talo
Jepps
I can dance, I can dance but everybody is looking at my pants!
  • 0
Citerar Kalleboll:
Är det något MMORPG spel som kan slå WoW så är det Lord of The Rings Online...


Aion och Gods and Heroes blir nog bra de med
Good Better Benetton
  • 0
Citerar Talo:
Men hur stor är världen egentligen??Större eller mindre en wow(alttså inte med outlands).....


Läste någonstans att eriador, där spelet utspelar sig, är runt 50 miljoner kvadratkilometer stort.

Något som man bara måste göra i det här spelet är ju att resa samma väg som Frodo, Sam, Merry, Pippin och senare Aragorn tar från Fylke till Vattnadal. Det ska då jag göra direkt.

En fråga till Kalle; Kan man köpa häst direkt eller måste man vänta tills man är en speciell level?
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
  • Talo
  • Talo
Man tackar försvaret m8
I can dance, I can dance but everybody is looking at my pants!
  • 0
bara som en notis så har jag sett en video med en kille i lvl 19 som hade en häst


Tillagt 2007-04-23 15:38:
liten fråga bara hur många av er och på vilken realm isåfall ska ni lira på?

hade nämligen varit teh pwnz att stöta på GR folk i lotro
Mad To The BONES!!!!
  • 0
  • Talo
  • Talo
donno vet inte enns vikka som e bra och vikka som finns
I can dance, I can dance but everybody is looking at my pants!
  • 0
jag spelar lotro just nu och jag ska berätta lite grejer för er.

häst/ponny eller "mount" som vissa säger kan man inte får förens man är lvl 37.
Instancer tar inte lång tid om man har ett fullt lag som man max kan vara 6 stycken i. det riktiga roliga tyckte jag började vid lvl 20 vilket va en höjd punkt för mig. man går inte upp i lvl med vapen eller att skydda sig och sånt som man gör i WoW. landskapet är helt otroligt! det ser bra ut på högsta grafik men super bra på bästa och tycker själv att grafiken ser bättre ut än wow.

om det är något ni vill veta så är det bara att fråga.

PS: om nån annan spelar det här så spelar jag på evernigt och heter Ogrin.
där finns det en helt hög med sveska spelar som är med i samma guild eller Kinship som det heter på lotro
Biggi di boo
  • 0
Citerar MrManiac:
Tillagt 2007-04-23 15:38:
liten fråga bara hur många av er och på vilken realm isåfall ska ni lira på?

hade nämligen varit teh pwnz att stöta på GR folk i lotro



Har ingen aning om vad för realms som finns. Väljer troligtvis den vart flest GR:are håller till eftersom jag inte vet någon IRL som ska köpa spelet.

Tillagt 2007-04-23 15:48:
Citerar FATRIX_91:
häst/ponny eller "mount" som vissa säger kan man inte får förens man är lvl 37.



Level 37 först..? Tar det lång tid att ta sig till 37?
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
finns folk som spelar så mycket att dom redan är på lvl 37 men då måste man spela riktigt mycke.
Biggi di boo
  • 0
Hoppas inte detta spel blir lika stressigt och tidskrävande som WoW.
Man ska ju njuta av spelet och omgivningarna inte bli högsta leveln och fixa bästa gearen så fort som möjligt
Even if one's head were to be suddenly cut off, he should be able to do one more action with certainty - Ghost Dog
  • 0
Och alla raser har hästar?
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar Hroth:
Hoppas inte detta spel blir lika stressigt och tidskrävande som WoW.
Man ska ju njuta av spelet och omgivningarna inte bli högsta leveln och fixa bästa gearen så fort som möjligt


helt rätt!!! spring inte runt och bara ta massa Quests utan följ historierna.

Tillagt 2007-04-23 15:55:
hobber och dvärgar har ponny och människor och alver har hästar
Biggi di boo
  • 0
Är det bara jag som köpte pre-order boxen? då fick man spela 11 dagar innan spelet släpptes...

man kan köpa häst i lvl 35, men det kostar väldigt mycket, 4.2guld
∞
  • 0
ska dra nu! skicka gärna ett meddelande till mig om ni undrar något! ses
Biggi di boo
  • 0
Citerar FATRIX_91:
hobber och dvärgar har ponny och människor och alver har hästar


Då blir det antingen en alv eller en människa.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
pre-order varade i 10 dagar men dom förlände det så man kan spela i 13
Biggi di boo
  • 0
Citerar Project 8:
Är det bara jag som köpte pre-order boxen? då fick man spela 11 dagar innan spelet släpptes...


Måste vänta på studiebidraget innan jag kan köpa det.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar Denari:
Citerar Project 8:Är det bara jag som köpte pre-order boxen? då fick man spela 11 dagar innan spelet släpptes...

Måste vänta på studiebidraget innan jag kan köpa det.


det tar ju slut på fredag
Biggi di boo
  • 0
Citerar FATRIX_91:
det tar ju slut på fredag



Men jag menar att jag kunde inte köpa pre-order eftersom jag måste vänta på studiebidraget.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar FATRIX_91:
pre-order varade i 10 dagar men dom förlände det så man kan spela i 13

nej, man kunde spela i 11 dagar för de började en dag innan och så slutar det när spelet släpps

Citerar Denari:
Citerar Project 8:
Är det bara jag som köpte pre-order boxen? då fick man spela 11 dagar innan spelet släpptes...


Måste vänta på studiebidraget innan jag kan köpa det.


det kostede typ 4.9£
∞
  • 0
Kan bli ett köp, men jag ska ladda ner trial versionen först. Jag får dock hoppas att jag får med mig iaf någon av mina vänner, annars blir det nog vänta på G&H / Aion.
Good Better Benetton
  • 0
Någon som vet om man kan spela mordor? Det länkades till en "review" tidigare och där påstod killen att mordor kanske skulle vara spelbara i fullversionen.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!