Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Killzone 2 [Officiell tråd]


Guerilla I salute you!
Rock on!
  • 0
  • Rova
  • Rova
Citerar gameplayer:
Jag håller på och laddar ner demot just nu. Är det något jag bör veta innan jag börjar spela?



Dö inte av gladhet.
Glorp.
  • 0
Sjukt bra demo! Kolla på marktexturena på stranden. Helt sjukt!!!!

Och AIn är fantastisk, kastade en granat och en helghast slängde sig bakom skydd, överlevde och började skjuta blint i panik.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
He he kul att läsa alla inlägg.

Jag äger själv 2 st xbox360 jag är ingen fanboy men PS3 har inte haft något kul spel som lockat mig däremot har xbox350 en massa och jag älskar den. Men har ju förståss kikat in killzone2... Nu när jag läst på forumet blev jag så taggad
att jag kommer köpa en PS3 efter jobbet idag!

Ha ha Se vad ni har gjort

Får se hur bra det är!
  • 0
Citerar SvampAlex:
Jag tror han bara kan säga typ 5 olika saker. Jävla kasst spel.


"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Sony boj:
Och AIn är fantastisk, kastade en granat och en helghast slängde sig bakom skydd, överlevde och började skjuta blint i panik.


Mycket bättre än tyskarna i det första Medal of Honor, som sparkade på en markliggade granat, studsade på en vägg, upp i hans ansikte och PANG. Bland det roligaste jag sett inom spel
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Efter ha varit lite utav en Xbox-360 fanboy, så måste jag erkänna att Guerilla Games verkligen har visat vart skåpet ska stå i samband med Kill Zone 2. Spelet verkar extremt lovande! Provade demot igår, och jag måste säga att jag njöt rent visuellt och även ljudet var fint.

Men jag måste tyvärr såga både kontrollschemat, och handkontrollen till Playstation, har aldrig tyckt om den, kommer nog tyvärr aldrig heller göra. Jag tycker den är för liten, och felmappad.

Men det är petitesser, Kill Zone 2 ska bli mitt andra spel till min Playstation 3!
ToySoldiers - MW2-klan @ Xbox 360
  • 0
Var svårighetsgraderna låsta för er också? Skulle gärna prova att spela på någon högre för normal verkade lite väl enkelt. Så jävla sjukt snyggt spel! Älskar att ens vapen ser lite motionblurrat ut.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Epic demo trodde aldrig Guerilla skulle göra spelet så här bra
PSN: Big-k0
  • 0
Citerar outcast:
Var svårighetsgraderna låsta för er också? Skulle gärna prova att spela på någon högre för normal verkade lite väl enkelt. Så jävla sjukt snyggt spel! Älskar att ens vapen ser lite motionblurrat ut.


Ja, den enda öppna svårigheten var "normal". Lite för lätt. Min första genomspelning lär bli på "hard".
We wear our wounds like badges of honor.
  • 0
Spelade igenom demot en gång till innan jag la mig igår, och det var bannemig ännu bättre andra gången. Brutalt megasnyggt och eldstriderna är väldigt underhållande.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Jag har spelat igenom demot nio gånger och det är fortfarande lika bra!
  • 0
  • Rova
  • Rova
Tycker att Killzone borde ha Gears knapparna...
Glorp.
  • 0
Citerar Rova:
Tycker att Killzone borde ha Gears knapparna...


Håller med. Satt och letade efter den knappuppsättningen som var mest lik Gears. Hoppades på att KZ skulle låta en välja knapp layout helt själv.
Men Alt.2 är mest lik Gears. Verkar som om de flesta kör på den...
We wear our wounds like badges of honor.
  • 0
Kollade igenom olika kontroll-inställningarna. Hittade ingen där man siktar in med L1 vilket är tråkigt tycker jag. Att klicka på spaken är otroligt jobbigt.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Kollade igenom olika kontroll-inställningarna. Hittade ingen där man siktar in med L1 vilket är tråkigt tycker jag. Att klicka på spaken är otroligt jobbigt.


Aternativ 2
We wear our wounds like badges of honor.
  • 0
Citerar Devilhorns:
Citerar The_gunners:
Kollade igenom olika kontroll-inställningarna. Hittade ingen där man siktar in med L1 vilket är tråkigt tycker jag. Att klicka på spaken är otroligt jobbigt.


Aternativ 2

Inte vad jag minns.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Skulle också gärna sikta med L1, men det funkar ju inte med Alternativ 2 eftersom det är skitsvårt att både ta skydd och skjuta sammtidigt då. Själv föredrog jag grundinställningen fast med att kryssa i så att man bara behöver trycka ner R3 en gång för att växla mellan att kolla ner i siktet eller inte, istället för att hålla inne. Det blev mycket smidigare.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Kolla igen. Jag missade det första gången jag kollade igenom alternativen också.
L1 - Zoom, L2 - Crouch, R1 - Fire, R2 - Grenade.

Har hittat dom perfekta inställningarna för mig nu.
Alt.2 i knapp layout, Max sensitivity, Inget korshår
We wear our wounds like badges of honor.
  • 0
Citerar The_gunners:
Inte vad jag minns.


Du minns fel.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Till nästa generation hoppas jag att man förbjuder L3 och R3 för alla handkontroller till alla system. Mer idiotiska knappar får man leta efter. Om man zoomar så man kan inte på ett smidigt vis snurra runt och zooma in samtidigt, för att inte tala om att det blir praktiskt taget omöjligt att snabbt släppa zoom, flytta siktet något och zooma in igen när fiender som befinner sig några meter ifrån varandra. Om man melee:ar är risken stor att man snurrar till vyn något och missar. Om man springer är det superbökigt att styra. Listan kan göras lång.

Dessutom är det där spakklickandet en vanlig orsak till trasig kontroll så det är för tusan knappt man vågar trycka om man är rädd om sina prylar.

Det enda som jag kan acceptera, och då endast om jag är på löjligt gott humör, är att använda L3 eller R3 för att plocka upp någon form av meny som man stillastående tittar på max en gång per bana.

Urrk. Jag blir sur bara av att tänka på de där infernaliska knapparna.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Citerar The_gunners:
Inte vad jag minns.


Jo, med den kan du sikta med L1, men det hjälper inte speciellt mycket du då måste huka dig jämt och ständigt med L2.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
borta
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Hm... Idag kan jag åtminstone ladda ned demot utan att få Connection Error och bli utloggad. Men det går inte fort. Ska försöka få tag på min nätverksadministratör för att höra vad som är problemet. För jag har problem på datorn & min 360 med...

Varför ska det hända nu när Killzone 2-demot släpps?

Edit: Glöm vad jag sa om att inte bli utloggad... blev utloggad nyss. Någon som vet om nedladdningen återupptas direkt ifall jag loggar in igen på Playstation Network om jag har det på Backround Download?
This is your life, doesn't get any better than this...
  • 0
tycker ni att man ska ha spelat ettean för att spela tvåan
killzone 2spelet då
Forever Alone
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!