Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Splinter Cell: Conviction


Ser riktigt lovande ut! Är detta det som ska vara Xbox 360 exklusivt förresten? Ironsides röst kan vi nog räkna med dock. ;)
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
Vad i helvete? Vad hände med Sam? Varför ser han så töntig/nördig (or something) ut helt plötsligt?

Ser fram emot spelet, verkar som spelet använder sig av samma grafikmotor som Double Agent. Alltså, inget nytt grafikmässigt.
  • 0
Sam (om det är han) ser ut som en lodis och bilden längst ner är bara för ironisk! En lodis som slänger ner en utbildad polis i golvet i någon form av karatekast..?

Lite överdrivet.. men det ser lovande ut iaf
  • 0
Kan vi vänta oss något smygande i mörka miljöer som i de första spelen nu tror ni? I Double Agent handlade det ju för det mesta om ljusa ställen, och för att vara ärlig gillade jag inte det så mycket.
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
Citerar Evil Chicken:
Usch! Hemskt! Kom tillbaka till den goda sidan Sam!


Chaos Theory
  • 0
Citerar Th3 End:
Vad i helvete? Vad hände med Sam? Varför ser han så töntig/nördig (or something) ut helt plötsligt?



Ser fram emot spelet, verkar som spelet använder sig av samma grafikmotor som Double Agent. Alltså, inget nytt grafikmässigt.


Sant. Men ännu bara i ett tidigt skede. Mycket lär hända.

Att Sam ser ut såhär känns som ett sätt att lura oss spelare att SP 5 kommer vara helt anorlunda dom tidigare spelen. Och det kommer nog bli en hel del nytt, såklart. Men jag räknar ändå kallt med att vi kommer få spela som den gamla goda Sam med sin svarta dräkt i större delen av spelet. Det som visas här kanske bara är ett enda uppdrag där Sam är förklädd för att röra sig fritt i stan. Det verkar också som om mer fokus har lagts på hederligt handgemäng istället för ett par enstaka sparkar och slag som i tidigare spel.
  • 0
Ja,de gjorde ju precis samma sak med Double Agent där man till en början trodde att hela spelet skulle utspela sig på Fängelset.
  • 0
Synd bara att Splinter Cell-serien spelade bort sina kort när de sumpade singleplayerdelen för online multiplayer. Får hoppas de tar sig i kragen och ger singleplayern mer fokus i den här delen, då kanske jag ger serien en chans till. Förväntningarna är dock låga då 360-versionen av DA var den sämsta delen i serien så här långt.
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
Citerar Gavling:
Synd bara att Splinter Cell-serien spelade bort sina kort när de sumpade singleplayerdelen för online multiplayer.


Hur menar du?
  • 0
Hahah han ser helt störd ut!
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Citerar Ciriux:
Hur menar du?


Det första Splinter Cell-spelet hade ett fantastiskt singleplayerläge. Uppföljarna har fått sämre och sämre, vilket jag gissar beror på introduktionen av LIVE-stöd.
Givetvis endast min åsikt, men jag har ju aldrig fel.
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
Han ska ju vara en riktig agent som i 1an, 2an, 3an och 4an! Nu börjar det spåra ut!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Gavling:
Det första Splinter Cell-spelet hade ett fantastiskt singleplayerläge. Uppföljarna har fått sämre och sämre, vilket jag gissar beror på introduktionen av LIVE-stöd.

Givetvis endast min åsikt, men jag har ju aldrig fel.


Håller med en del där. Själv tyckte jag inte senaste spelets sp-läge var något superbra om än väl godkänt. Gillade inte banorna där man var i bovarnas högkvarter. Inte heller mp-läget fastnade hos mig, mycket pga den kraftigt nerskärda grafiken som jag inte förstår varför den skulle vara så primitiv. Se på Gears of War eller GRAW 2. Där är grafiken i princip lika bra som i sp-läget utan problem. Sen spelade en del andra faktorer in en del också.

Nä, bästa spelet i serien är trean, Chaos Theory.
  • 0
Äntligen är det någon här som håller med mig. Chaos Theory är verkligen den absoult bästa spelet i serien. Sam är smidigare än någonsin,banorna är extremt härliga och atmosfären i toppklass.

Amon Tobin som gjorde soundtracken till spelet borde arbeta med Ubisoft Montreal.

För övrigt tycker jag att Double Agent är ett suverän spel. Kan knappt sluta spela spelet.
  • 0
Citerar Th3 End:
Äntligen är det någon här som håller med mig. Chaos Theory är verkligen den absoult bästa spelet i serien. Sam är smidigare än någonsin,banorna är extremt härliga och atmosfären i toppklass.


Nu är vi 3. Jag håller absolut med, trean! Jag blev kär i spelmotorn första gången jag lirade... och gillar det fortfarande. Det är väldigt snyggt men samtidigt VÄLDIGT icke-krävande! Jag kör högsta på allting med mitt 6800GT-kort, underbart.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Double Agent är så unikt, mycket bättre än Chaos Theory enligt mig, även om CT är superbt det också.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Ciriux:
Att Sam ser ut såhär känns som ett sätt att lura oss spelare att SP 5 kommer vara helt anorlunda dom tidigare spelen. Och det kommer nog bli en hel del nytt, såklart. Men jag räknar ändå kallt med att vi kommer få spela som den gamla goda Sam med sin svarta dräkt i större delen av spelet. Det som visas här kanske bara är ett enda uppdrag där Sam är förklädd för att röra sig fritt i stan. Det verkar också som om mer fokus har lagts på hederligt handgemäng istället för ett par enstaka sparkar och slag som i tidigare spel.



Sam ska ju vara på flykt i detta spel, om jag har förstått rätt. Så jag hoppas att i alla fall halva spelet utspelas i civila miljöer, inte bara på militärbaser. Det är alltid kul med lite nyskapande.


Vilken tidning är bilderna från förresten?
"Svaghet, ditt namn är kvinna!"
  • 0
Enligt texten så kan man använda allt som finns runtomkring. Det tycker jag låter intressant.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Ett Splinter Cell med en lika andvändbar miljö som i Assassin's Creed.
"Vote me for årets troll!"
  • 0
Citerar Number7:
Vilken tidning är bilderna från förresten?


Jag tror att det är från Pelaaja Mag.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Citerar Deathsoul:
Jag tror att det är från Pelaaja Mag.



Finsk tidning antar jag. Har de fått sig en exklusiv förhandstitt eller? Hittar inte bilderna på någon annan sida.
"Svaghet, ditt namn är kvinna!"
  • 0
Citerar Number7:
Citerar Deathsoul:
Jag tror att det är från Pelaaja Mag.



Finsk tidning antar jag. Har de fått sig en exklusiv förhandstitt eller? Hittar inte bilderna på någon annan sida.


Dem var iallafall först med den nyheten, så jag tror att dem fick en exklusiv förhandstitt.

Tillagt 2007-05-06 17:41:
Lite info om spelet från Pelaaja Mag (Kan vara spoiler för vissa):

"The game takes place in broad daylight this time, but don't worry, it is still a stealth action game. At the beginning of the game, Sam learns that Anna Grimsdottir (Anna is the person in charge of intelligence gathering for Third Echelon, and an old friend of Sam's) is in danger so Sam joins up with Third Echelon once more in order to help. Unfortunately, 3E is not what it used to be, and Sam frequently gets incomplete and bad intel, as well as the wrong equipment. All this, and the 3E bosses are in the middle of a political squabble for control. Sam eventually finds out that the threat is actually coming from inside Third Echelon itself, so he leaves and basically becomes a fuigitive. Looks like Sam is on the wrong side of the law once more, this time for real. "
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Citerar Deathsoul:
Dem var iallafall först med den nyheten, så jag tror att dem fick en exklusiv förhandstitt.



Synd. Varför en finsk tidning? Finska spelmarknaden är väl inte den största direkt?
"Svaghet, ditt namn är kvinna!"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!