Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Splinter Cell: Conviction


Kommer Gamestop att ha ett trade in erbjudande
  • 0
Citerar Gomer_pyle:
Kommer Gamestop att ha ett trade in erbjudande


Har funnits till och från sedan typ 2007, och senast jag kollade så fanns väl kampanjen med byt in två betala X...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Har funnits till och från sedan typ 2006, och senast jag kollade så fanns väl kampanjen med byt in två betala X...


Sweet. Jag har inte befunnit mig på ett gamestop på evigheter. Har ett Game centralt i stan så jag handlar allt där. Men jag lyckades dricka upp mina spelpengar denna helgen...
  • 0
Citerar Gomer_pyle:
Men jag lyckades dricka upp mina spelpengar denna helgen...


Know that one...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Ric:
Har nästan klarat hela spelet på normal nu. Ofta går det bra att bara springa och skjuta. Ibland måste man tänka ut en liten plan för att smyga och ta ut vakterna en efter en. Att smyga förbi vakterna utan att döda någon är väldigt svårt och inte alls nödvändigt. Är mycket lättare att döda dem. En sak jag verkligen älskar med spelet är cover systemet. Fungerar klockrent på alla punkter.


Du har inte rätten att uttala dig om spelet om du kör på Normal. Att det ens kom upp annat än att köra på Realistic, skäms.

Citerar torbli79:
Tack, men jag tror faktiskt inte det kommer fungera för min del, det känns på tok för olikt sina (briljanta) föregångare. Kan ju vara så att jag är trångsynt (vilket ofta är fallet i sådan här situationer), men jag har i princip bestämt mig. Conviction är inget för mig, helt enkelt. Men tack för försöket.


Du vet att du vill gilla det. Mark my words, du kommer ge in.

Tillagt 2010-04-11 20:37:
Citerar Gomer_pyle:
Kommer Gamestop att ha ett trade in erbjudande


Jag vet iaf att Game har ett "byt in ett spel och förboka så får du för halva priset".
  • 0
Citerar Saigon:
Du vet att du vill gilla det.


Ja...

Citerar Saigon:
du kommer ge in.


...men nej.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
...men nej.


Jorå, du kommer få se.
  • 0
Citerar Saigon:
Du har inte rätten att uttala dig om spelet om du kör på Normal. Att det ens kom upp annat än att köra på Realistic, skäms.


Jag kommer inte spela på Realistic på mina första genomgång. Den första gången ska alltid spelas på Normal, tycker jag
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Double Agent på Normal var ju rätt svår. Redan i början av spelet blev jag fullständigt ägd.
  • 0
Citerar Saigon:
Du har inte rätten att uttala dig om spelet om du kör på Normal. Att det ens kom upp annat än att köra på Realistic, skäms.


Första gången brukar det alltid vara Normal för min del.
  • 0
Citerar Avoca:
Jag kommer inte spela på Realistic på mina första genomgång. Den första gången ska alltid spelas på Normal, tycker jag


Citerar metroid_prime:
Första gången brukar det alltid vara Normal för min del.


Hädare.
  • 0
Citerar Saigon:
Hädare.


Hard låstes upp efter Normal i Double Agent. =P

(Har jag för mig, nu var det ett tag sedan man lirat DA)
  • 0
Citerar Th3 End:
Hard låstes upp efter Normal i Double Agent. =P


Då är det en annan sak, men att börja på Normal när man kan köra Realistic direkt är inget annat än ren hädelse.
  • 0
  • Ric
  • Ric
Tänkte dra igång och spela Hemliga Uppdrag som det så fint heter på svenska. Körde lite på det första förut. Då var man i ett område och skulle ta ut 10 vakter, om man blev upptäckt kom det 10 till. Efter man tagit ut dem 10 (eller 20) vakterna så skulle man till nästa område och göra samma sak. Så fortsatte det en stund tills jag inte hade tid att spela mer. Någon som har koll på hur många områden det är på varje uppdrag?
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
Citerar Ric:
Tänkte dra igång och spela Hemliga Uppdrag som det så fint heter på svenska. Körde lite på det första förut. Då var man i ett område och skulle ta ut 10 vakter, om man blev upptäckt kom det 10 till. Efter man tagit ut dem 10 (eller 20) vakterna så skulle man till nästa område och göra samma sak. Så fortsatte det en stund tills jag inte hade tid att spela mer. Någon som har koll på hur många områden det är på varje uppdrag?


Spelet är inte ute en, tror inte så många här kan hjälpa dig.
  • 0
Citerar Saigon:
Du har inte rätten att uttala dig om spelet om du kör på Normal. Att det ens kom upp annat än att köra på Realistic, skäms.


Håller inte med dig. Ett spel ska inte behöva tvinga dig i detta fall till att spela på Realistic för att erbjuda en stealthupplevelse, vilken den ironiskt nog inte gör oavsett nivå.

Splinter Cell har ständigt haft ett mål av att ge en stealthupplevelse oavsett svårighetsgrad. En svårare indikerade endast till att spelet blev lite mer oförlåtande.

Själv har jag testat Realistic och den distinkta skillnaden bestod mer av antalet skott Fisher kunde ta.

Tillagt 2010-04-12 20:54:
Citerar Saigon:
Jag vill kräkas. Fuck you Ubisoft, jag kommer seriöst flashbanga hela GAME-butiken i centrum, sno alla spelexemplaren och göra legogubbar av plasten. Ni dödade min favoritserie, era satans svin. VARFÖR?! Spelen sålde ju hyfsat när ni gjorde dem bra, VARFÖR skulle ni förstöra alltihop?!


Får ett intryck av att du inte vill köpa det...?

Tillagt 2010-04-12 20:54:
Citerar Saigon:
Har spelat igenom demot ett par gånger nu, och jag befinner mig mellan Avoca och resten av er. Visst, det är bra mycket mer actionbetonat än förrut, men det går fortfarande att smyga sig förbi fienderna på Realistic, och det kändes nice. Kommer nog köpa spelet.


Du vill köpa det...?

Tillagt 2010-04-12 20:54:
Citerar Saigon:
Fan, nu har jag bestämt mig. Ska starta en namninsamling på petitiononline.com där jag ska be Ubisoft gå tillbaka till rötterna med nästa spel. Vilka här inne kommer skriva på?


Nå, hur blir det då? Var det bra eller dåligt?

Ally's
  • 0
Faller för trycket.. måste motstå.. KLARAR DET INTE!!?!?!??! WAUAUAUAUA!
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Nu har jag bokat Splinter Cell: Conviction Och sån tur som jag har så praoar jag på den lokala spelbutiken denna vecka så både nya Gamereactorn och Splinter Cell kommer direkt i händerna
  • 0
Fick det i dag. Har spelat ca tre timmar. Har ungefär lite mer än hälften av banorna kvar, känns som om de börjar bli lite längre nu. Vill inte ha det överstökat på ett par timmar, kör också på realistiska svårighetsgraden. Lagom svårt, ibland blir det jobbigt när det kommer många. Känns riktigt bra faktiskt. Ser fram emot co-op-läget efteråt!
  • 0
Ca 6 timmar tog SP för mig skulle jag säga. Ungefär 4 timmar co-op kan man räkna in + övriga lägen.

Började på normal, drog upp till Realistic eftersom det var på tok för lätt och insåg att det knappt var någon skillnad.

Vad gäller grafiken så förstår jag inte hur man kan tycka den är asbra eller vad de sa på GR:s officiella. Det är ju för sjutton UE2-engine, man ser att den är utdaterad även om den inte är direkt ful.
  • 0
Jaha, på Torsdag gäller det, fan Ubisoft om ni gör mig besvikna, fan ta er.
You called down the Thunder, now reap the whirlwind.
  • 0
Fick mail om att de skickats i måndag, de kom inte igår så då hoppas jag de kommer idag, skönt att man är ledig också.

NICE!

Tillagt 2010-04-14 08:03:
http://www.gametrailers.com/video/review-splinter-cell/64416
Jag tror jag är ambivalent, eller nej jag ångrar mig!
  • 0
JAAAAA!

De har kommit, fan vad super, ska slänga i mig lite krubb sen jävlar blir de att spela, nice, får vänta tills polare får sitt imorrn innan jag kan spela prologuen så får bli att börja med sp först snart
Jag tror jag är ambivalent, eller nej jag ångrar mig!
  • 0
Låter som Co-op kampanjen hade bra slut.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!