Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Splinter Cell: Conviction

metroid_prime
metroid_prime
Jag lirade lite Infiltration nyss och Hunter mode och det kändes fan som ett helt annat spel jämfört med SP.

Saigon
Saigon
Citerar Zoiler:
När du spelar det sen så kommer du inse att du försökte smyga men i många lägen gick det helt enkelt inte och du gick bananas istället. Eller laddade om och försökte igen.

Så Ubisoft har gjort det omöjligt att smyga runt på vissa banor?

Major Nilsson
Major Nilsson
Citerar metroid_prime:
Jag lirade lite Infiltration nyss och Hunter mode och det kändes fan som ett helt annat spel jämfört med SP.

Håller med. Mycket mer smyga i Hunter-läget jämfört med i enspelarläget.

Zoiler
Zoiler
Citerar Saigon:
Så Ubisoft har gjort det omöjligt att smyga runt på vissa banor?

Omöjligt vet jag inte, men du får vara jävligt bra om du ska klara det utan att det blir eldlossning med tanke på diverse bakhåll och fjanterier. Och på första försöket är det omöjligt, du kommer bli upptäckt hur lugnt du än tar det.

Huntermode är som andra säger det som ger mest smyg. SP är uncharted i skuggorna.

Men lets face it, ett spel där man har oändligt med ammo är inte menat att vara ett stealthspel...

Puzzling
Puzzling
Brother, that's family, right?

Yeah, thought so.

You called down the Thunder, now reap the whirlwind.
Saigon
Saigon
Citerar Zoiler:
Omöjligt vet jag inte, men du får vara jävligt bra om du ska klara det utan att det blir eldlossning med tanke på diverse bakhåll och fjanterier. Och på första försöket är det omöjligt, du kommer bli upptäckt hur lugnt du än tar det.

Okok, så det är alltså fortfarande möjligt. Då kmr det gå som en dans.

Zoiler
Zoiler
Du får PM:a mig sen när du köpt det om hur det gick men skyll inte på mig

Saigon
Saigon
Citerar Zoiler:
Du får PM:a mig sen när du köpt det om hur det gick men skyll inte på mig

Kommer skryta i tråden om mina bravader.

Ribcage
Ribcage
Citerar Saigon:

Vill du ha riktig hardcore smygning så ska du köra spelsättet hunter sen och köra igenom en hel bana utan att någon upptäcker dig. Jag satt med det inatt och det är helt grymt bra!

Jag är dock lite besviken på SP, lite tråkig bandesign ibland och sånt där. Smygmässigt sätt. Men som sagt prologen och alla andra spelsätt är rätt grymma.

Gamertag: Ribcage se
Major Nilsson
Major Nilsson
Nån som vet hur många fiendevågar det kommer i Sista striden-uppdragen?

Ribcage
Ribcage
Citerar Major Nilsson:

Nä, men i Last Stand kommer det 20 st.

Phick
Phick
Citerar Costae Cavea:
Citerar Major Nilsson:Nån som vet hur många fiendevågar det kommer i Sista striden-uppdragen?

LAL! Så jävla fult att dem ska ha stoppat in svensk text i spelet.

Kom förövrigt till wave 16 utan att de fuckat upp sig på Last stand, men där sket de sig totalt, dem kom från alla jävla håll.

Jag tror jag är ambivalent, eller nej jag ångrar mig!
Major Nilsson
Major Nilsson
Citerar Costae Cavea:
Citerar Major Nilsson:

Aha, får ta och köra dem i stället Tack för svaret!

Ribcage
Ribcage
Citerar Phick:
Kom förövrigt till wave 16 utan att de fuckat upp sig på Last stand, men där sket de sig totalt, dem kom från alla jävla håll.

Jo, man måste hitta något abuse på en lätt bana eller något. Sen använda mycket gadgets och så.

Nazular_Original
Nazular_Original
Tråkigt att man nästan tvingas gå bärserk istället för stealth i sp på vissa ställen..

Mens agitat molem-The Mind moves the matter
metroid_prime
metroid_prime
Citerar Saigon:

Du kan nästan på samtliga banor köra old school och studera banan/fienderna, du kommer inte bli besviken. Och co-op modes var som ett helt annat spel.

Phick
Phick
Har suttit och plockat massa challenges i Face-Off nu, grymt enkelt att ta dem där. Har plockat mer än hälften på alla i Prepare and execute, vanish och splinter cell listorna. Grymt kul.

Citerar Costae Cavea:
Citerar Phick:Kom förövrigt till wave 16 utan att de fuckat upp sig på Last stand, men där sket de sig totalt, dem kom från alla jävla håll.

Jo, man måste hitta något abuse på en lätt bana eller något. Sen använda mycket gadgets och så.

http://www.youtube.com/watch?v=VIByqbDk1G4&feature=player_
embedded

Tipset som han kommer med verkar faktiskt bra och jag skulle nog tro att de där är den lättaste banan att försöka ta den på också. Ska försöka mig på hans tips senare.

Tillagt 2010-04-19 19:47:
http://www.lazygamer.co.za/xbox-360/lazygamer-sa-exclusive-get
-a-free-dlc-map-for-splinter-cell-conviction/

Nytt om torsdag DLC. Third Echelon HQ till Deniable Ops... for free. 13 maj ska den komma.

Jag tror jag är ambivalent, eller nej jag ångrar mig!
metroid_prime
metroid_prime
Det här spelet får en I <3 you stämpel från mig

Nazular_Original
Nazular_Original
Någon som vill lira lite Co-op kampanj? Börjar gärna om från början eller i mitten av första kapitlet?

Gamertag: Nazular

Mens agitat molem-The Mind moves the matter
Saigon
Saigon
Citerar Costae Cavea:
Vill du ha riktig hardcore smygning så ska du köra spelsättet hunter sen och köra igenom en hel bana utan att någon upptäcker dig. Jag satt med det inatt och det är helt grymt bra!

Citerar metroid_prime:
Du kan nästan på samtliga banor köra old school och studera banan/fienderna, du kommer inte bli besviken. Och co-op modes var som ett helt annat spel.

Okok, nu har jag bestämt mig.

Citerar Phick:
http://www.lazygamer.co.za/xbox-360/lazygamer-sa-exclusive-get
-a-free-dlc-map-for-splinter-cell-conviction/

Nytt om torsdag DLC. Third Echelon HQ till Deniable Ops... for free. 13 maj ska den komma.

Borde köpa spelet bara för att stödja utvecklare som ger gratis DLC.

Avoca
Avoca
Idag kunde jag äntligen hämta ut spelet. 699 spänn fick jag punga ut för Collector's Edition. Bra deal då det kostar 899 nu. Bra att jag bokade det så tidigt

Har också hunnit spela lite grann. Och dem som kallar spelet för lätt har så fel man bara kan. Jag kör på normal och har redan dött flera gånger för att jag inte tänkte och planerade i förväg.

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Zoiler
Zoiler
Citerar Avoca:
Och dem som kallar spelet för lätt har så fel man bara kan.

Du tror inte det beror på att folk är olika bra... ?

Missing Avatar
M83
Citerar Avoca:
Har också hunnit spela lite grann. Och dem som kallar spelet för lätt har så fel man bara kan. Jag kör på normal och har redan dött flera gånger för att jag inte tänkte och planerade i förväg.

Körde igenom singleplayer-kampanjen på Realistic direkt, utan några större problem. Visst dog man då och då om man sprang in huvudlöst, men jämfört med Double Agent så är det busenkelt. Gömma sig bakom hörn och headshota precis hela tiden. Får de nys om var jag är knallar jag över till nästa hörn och väntar på att idioterna ska undersöka min lilla vita kompis, och så drar jag ett par headshots till. Använde nästan aldrig något annat vapen än en vanlig pistol med dämpare (och gadgets förstås), hela spelet igenom.

Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
Zoiler
Zoiler
En gång stod jag i en dörröppning och väntade på att 7-8 pers kom springandes så jag kunde slå ner dem med B-knappen

Avoca
Avoca
Citerar M83:
Körde igenom singleplayer-kampanjen på Realistic direkt, utan några större problem. Visst dog man då och då om man sprang in huvudlöst, men jämfört med Double Agent så är det busenkelt. Gömma sig bakom hörn och headshota precis hela tiden. Får de nys om var jag är knallar jag över till nästa hörn och väntar på att idioterna ska undersöka min lilla vita kompis, och så drar jag ett par headshots till. Använde nästan aldrig något annat vapen än en vanlig pistol med dämpare (och gadgets förstås), hela spelet igenom.

Jaa, vill man spela på ett så tråkigt sätt så är det ju upp till en själv.

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy