Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Splinter Cell: Conviction


  • Missing Avatar
  • M83
Citerar Avoca:
Jaa, vill man spela på ett så tråkigt sätt så är det ju upp till en själv.


Vadå, du kör bil från passagerarsätet för att det är för enkelt och tråkigt att köra från förarsätet? Är spelet (singleplayerdelen) designat att favorisera en snabb och smärtfri spelstil som den, så är det väl knappast märkligt att folk spelar så?

Därför jag gillar Deniable Ops - Hunter mode, mycket, mycket mer är sp-kampanjen. Där måste du spela smart, och spelet känns mer som Splinter Cell än Gears of War.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Citerar M83:
Är spelet (singleplayerdelen) designat att favorisera en snabb och smärtfri spelstil som den, så är det väl knappast märkligt att folk spelar så?


Nu är ju poängen att spelet inte är designat så, alls. Jag har provat spela på det sättet du nämnde och det fungerar inte för fem öre.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Vänta nu här... Du kör din taktik och dör på normal. Jag kör min taktik och överlever på realistic? Min funkar inte?
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Citerar M83:
Vänta nu här... Du kör din taktik och dör på normal. Jag kör min taktik och överlever på realistic? Min funkar inte?


Jag tycker verkligen du borde börja läsa vad man skriver innan du kommenterar. Känns ganska lönlöst annars.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar M83:
Vadå, du kör bil från passagerarsätet för att det är för enkelt och tråkigt att köra från förarsätet? Är spelet (singleplayerdelen) designat att favorisera en snabb och smärtfri spelstil som den, så är det väl knappast märkligt att folk spelar så?


Spelet fungerade bäst för mig när jag tog det lugnt och inte körde särskilt offensivt, även då jag njöt mest.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Spelet fungerade bäst för mig när jag tog det lugnt och inte körde särskilt offensivt, även då jag njöt mest.


Jag håller med.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Du konstaterar helt blankt att "det funkar inte" att köra min taktik, som om det vore någon sorts universell sanning bara för att just du kolar vippen hela tiden. Ändå klarade jag det utan nämnvärt många reloads på realistic. Hur ska man tolka detta?
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Citerar M83:
Hur ska man tolka detta?


Att du antingen ljuger eller har hittat något extremt lamt och tråkigt sätt att spela på som gör att man kan cruisa genom hela spelet utan speciellt mycket motstånd.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Citerar Avoca:
Att du antingen ljuger eller har hittat något extremt lamt och tråkigt sätt att spela på som gör att man kan cruisa genom hela spelet utan speciellt mycket motstånd.


Eh, om du bläddrar omkring här på forumet så ser du nog att jag knappast är ensam om att tycka spelet är oväntat enkelt. Känns som om jag är lite för gammal för att sitta och ljuga i ett tv-spelsforum.

Japp, jag har hittat ett extremt lamt och tråkigt sätt att spela, tydligen. Att sitta bakom skydd och headshota med mufflad pistol. Oftast får de aldrig syn på mig alls, men om de ser mig så knallar jag över till ett annat cover och kör samma vals en gång till. Har redan beskrivit detta tidigare i tråden. Execution-funktionen gör det hela ännu enklare. Använde den dock sällan, behövs ju inte.

I de tidigare spelen var man tvungen att långsamt smyga sig på fienderna en efter en bakifrån för att undgå att bli upptäckt, här kan man bum-rusha och ninja ner dem utan att kompisen Hasse fem meter ifrån hör ett knyst.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Man kan köra Gears stilen genom de flesta banor men det är inte så att spelet är anpassat för det.
  • 0
Undra vad vi får nu på torsdag? Jag gissar antingen på ett vapen eller en "outfit" eller vad det nu heter.
You called down the Thunder, now reap the whirlwind.
  • 0
Citerar M83:
här kan man bum-rusha och ninja ner dem utan att kompisen Hasse fem meter ifrån hör ett knyst.


Absolut inte. Gör man det så blir man nedskjuten direkt om man inte springer bakom ett skydd.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Plus att fienderna är riktigt offensiva, du kan inte stanna bakom samma coverlänge.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Citerar Avoca:
Absolut inte. Gör man det så blir man nedskjuten direkt om man inte springer bakom ett skydd.


Fienderna är närapå döva i Conviction. Springer du fram till dem bakifrån hör de inte dina fotsteg förrän det är för sent för dem. Busenkelt att ta ut dem hand-to-hand med en bum-rush bakifrån. Det går till och med att bum-rusha rakt framifrån från ett par meters håll förutsatt att de inte är uppmärksamma på din närvaro. Och detta utan att de hinner alerta sina vänner! I de tidigare spelen var det automatisk full alert så fort nån fick syn på dig.

Citerar metroid_prime:
Plus att fienderna är riktigt offensiva, du kan inte stanna bakom samma coverlänge.


Ja precis, detta utnyttjar man lätt genom att dolt springa till ett annat cover och headshota de som undersöker din last known location. En annan favorit är att placera en remote mine där.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Fienderna är närapå döva i Conviction
Det är för du har så lågt ljud på tv'n XD
BRING MIG SAFT AND NÅGOT ATT DRICKA
  • 0
Citerar M83:
I de tidigare spelen var det automatisk full alert så fort nån fick syn på dig.


Vilket är ologiskt.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Vilket är ologiskt.


Och ganska orealistiskt.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Fick achivementen "Last man standing" idag. Fan vad gött, trodde aldrig jag skulle få den.

Här är vad jag gjorde. Ladda banan Russian Embassy 1, till wave 12 så kan man typ leka rövare och ta ut alla enkelt på mark, men efter de så ta din polare och sätt er på "pelarna" högst upp längst bort från EMP. Fienderna ser er en stund man tappar bort er sen.

Sjukt enkelt, de tog dock 54 minuter, men de var de värt.
Jag tror jag är ambivalent, eller nej jag ångrar mig!
  • 0
Klarade spelet idag, väldigt brutalt men ska nog sälja min CE edition nu, jag lär inte köra det online. vad borde man få för det begagnat?
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Citerar Siegfried:
Klarade spelet idag, väldigt brutalt men ska nog sälja min CE edition nu, jag lär inte köra det online. vad borde man få för det begagnat?


Pengar och inte ett öre mer. Eller: http://www.tradera.com/search/result.aspx?header=true&search=s
plinter+cell+conviction+edition&ended=1
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Jag förstår inte, jag har klarat ut hela spelet på Realistic, men ändå så har jag inte fått achievementet "Realistic Difficulty" (Complete Singel Player Story on Realistic Difficulty). Har det hänt för någon annan här?
  • 0
Citerar Crunt:
Jag förstår inte, jag har klarat ut hela spelet på Realistic, men ändå så har jag inte fått achievementet "Realistic Difficulty" (Complete Singel Player Story on Realistic Difficulty). Har det hänt för någon annan här?


Har du kanske ändrat någonstans i spelet.
  • 0
Citerar Siegfried:
Klarade spelet idag, väldigt brutalt men ska nog sälja min CE edition nu


When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar Crunt:Jag förstår inte, jag har klarat ut hela spelet på Realistic, men ändå så har jag inte fått achievementet "Realistic Difficulty" (Complete Singel Player Story on Realistic Difficulty). Har det hänt för någon annan här?

Har du kanske ändrat någonstans i spelet.


Nej, körde igenom hela spelet direkt på Realistic, och om jag väljer Scene Selection så står det att jag har klarat alla uppdrag på Realistic.
  • 0
Slutscenen är så skön.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!