Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

PS3 sämre än väntat eller??


Citerar Al3x:
Citerar Voodoo Doll:Hur många vill köpa en konsoll som inte stödjer den nya tekniken om 2-3 år? (exk. barnfamiljer och 12-).
Ganska många.


Mm, kolla hur bra PS2 säljer?
  • 0
  • Al3x
  • Al3x
Citerar chrillen:
Citerar Al3x:
Citerar Voodoo Doll:Hur många vill köpa en konsoll som inte stödjer den nya tekniken om 2-3 år? (exk. barnfamiljer och 12-).
Ganska många.


Mm, kolla hur bra PS2 säljer?

PS2 stödjer väl inte den nya tekniken om 2-3 år? Eller missförstod jag dig?
Los Vatos Locos
  • 0
Citerar chrillen:
Citerar Al3x:
Citerar Voodoo Doll:Hur många vill köpa en konsoll som inte stödjer den nya tekniken om 2-3 år? (exk. barnfamiljer och 12-).
Ganska många.


Mm, kolla hur bra PS2 säljer?


exk: barnfamiljer, 12-, personer som inte vill ha/har råd PS3/360...

Tillagt 2007-05-15 20:24:
Citerar Al3x:
PS2 stödjer väl inte den nya tekniken om 2-3 år? Eller missförstod jag dig?


Japp.
Ta det tillbaka
  • 0
  • Al3x
  • Al3x
Borta*
Los Vatos Locos
  • 0
Citerar Voodoo Doll:
Hur många vill köpa en konsoll som inte stödjer den nya tekniken om 2-3 år? (exk. barnfamiljer och 12-).

Grejen är nog att många inte vill köpa något som är modernt om 2-3 år utan vill ha något som är modernt och prisvärt idag.

Det är ju inte bara konsolen som kostar utan det största kostnade är ju faktiskt tvn som de kanske inte har. Tror nog den största delen av befolkningen sitter med en tjocktv och de som köper en tv idag köper nog främst en 720p tv.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Al3x:
Citerar chrillen:Citerar Al3x:
Citerar Voodoo Doll:Hur många vill köpa en konsoll som inte stödjer den nya tekniken om 2-3 år? (exk. barnfamiljer och 12-).
Ganska många.


Mm, kolla hur bra PS2 säljer?
PS2 stödjer väl inte den nya tekniken om 2-3 år? Eller missförstod jag dig?


Alltså, PS2 stödjer ju inte ens dagens teknik, och säljer ändå som glass i solsken ffs
  • 0
  • Al3x
  • Al3x
Citerar chrillen:
Mm, kolla hur bra PS2 säljer?
PS2 stödjer väl inte den nya tekniken om 2-3 år? Eller missförstod jag dig?


Alltså, PS2 stödjer ju inte ens dagens teknik, och säljer ändå som glass i solsken ffs

Jag fattar nu, missförstod det hela från början.
Los Vatos Locos
  • 0
Citerar Fauve:
Men jag tror nog att blu-ray ligger bakom mycket av PS3s dåliga försäljning.


Jag tror spelen ligger bakom mest av försäljningen. Faktiskt.
  • 0
Så Sony kan ju lika gärna släppa en fet uppgraderingsklump till PS2 (Sega någon...) och börja släppa alla spel till den istället.
Ta det tillbaka
  • 0
Citerar Mr Smith:
Jag tror spelen ligger bakom mest av försäljningen. Faktiskt.

Sant det är en annan viktig faktor. Kanske viktigare till och med i det långa loppet.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Mr Smith:
Jag tror spelen ligger bakom mest av försäljningen. Faktiskt.


Det handlar om att kunna erbjuda nånting nytt också. Ta Wii som exempel, gammal hårdvara och dåligt spelutbud. Ändå så säljer den bäst för tillfället.
Signed, Sealed, Delivered I'm Yours
  • 0
Citerar Splinter Snake:
Men tänk såhär: NES sålde 69 miljoner(?) och snes "bara" 49 miljoner. Siffran sjönk med många procent, men klassades inte som en flopp. 100 miljoner sålda PS3 skall Sony vara glada för om de lyckas.


Nu har jag inte exakt koll på siffrorna, men man får ju inte glömma bort hur mycket Segas konsoler sålde under den tidsperioden. Och visst, det var en sänkning på 20 miljoner om det där stämmer... men en sänkning från PS2:ans försäljning innebär ändå att PS3:an borde landa på 100... om man nu inte ser det procentuellt som man kanske borde göra... i och för sig.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
  • Ego
  • Ego
PS3 sämre än väntat eller??

För att svara på frågan, ja, PS3 är sämre än jag väntade mig.

Till att börja med så vill jag minnas en Killzone-video som Sony höjde mina förväntningar rejält med, även om jag misstänkte att den var förrenderad vilket senare också avslöjades. Men innan dess hade halva jordens journalistiska yrkeskår nappat på betet och än idag talas det av var och varannan om att PS3 är den kraftfullaste konsolen.
Jag skulle vilja påstå att den lider av dålig hårdvarudesign och flaskhalsar som hindrar den från att leverera samma prestanda som 360, och då kom PS3an ändå ut över ett år senare!
The official pimp of juicylucy.
  • 0
Har man sålt 100 miljoner ex på vardera fd konsol och ser denna tröga försäljningn och spel i klass med xbox360 även fast Ken lovade en konsol dubbel så snabbt och att varje spel skulle spelas i 1080p med 120 frameratres så visst...då måste man nog vara besviken.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Bra sagt Quezen!
My hair is a bird. Your argument is invalid.
  • 0
  • Al3x
  • Al3x
Citerar Evil Chicken:
Två utropstecken... *Avlider*

Du menar väl frågetecken?
Los Vatos Locos
  • 0
  • Missing Avatar
Hur i helvete kan så många av dom som häckar på spelforum ha så dålig koll? Det är ett evigt gnäll om bluray eller inte. 90% verkar ju tro att har man inte en 1080p tv så är det pengar i sjön när det i själva verket är 50gigs lagringsutrymme även för spel. Angående 720 eller 1080 så tror jag inte att priset hade sjunkit nämnvärt om dom hade nöjt sig med 720.
DVD var ju rätt så exotiskt när ps2 kom men nu är det inga problem att fylla en sån. När cd-skivorna lanserades kunde folk inte förstå vad man skulle med allt utrymme till. Tekniken har gått framåt och tänker säkert fortsätta med det...
  • 0
Citerar PÖ:
Hur i helvete kan så många av dom som häckar på spelforum ha så dålig koll? Det är ett evigt gnäll om bluray eller inte. 90% verkar ju tro att har man inte en 1080p tv så är det pengar i sjön när det i själva verket är 50gigs lagringsutrymme även för spel. Angående 720 eller 1080 så tror jag inte att priset hade sjunkit nämnvärt om dom hade nöjt sig med 720.
DVD var ju rätt så exotiskt när ps2 kom men nu är det inga problem att fylla en sån. När cd-skivorna lanserades kunde folk inte förstå vad man skulle med allt utrymme till. Tekniken har gått framåt och tänker säkert fortsätta med det...


DVD duger bra den här generationen. Och jag vill inte lägga ut 6000kr på en konsol som jag inte kan utnyttja till max.
Signed, Sealed, Delivered I'm Yours
  • 0
Citerar Quezen:
Har man sålt 100 miljoner ex på vardera fd konsol och ser denna tröga försäljningn och spel i klass med xbox360 även fast Ken lovade en konsol dubbel så snabbt och att varje spel skulle spelas i 1080p med 120 frameratres så visst...då måste man nog vara besviken.


Jepp, det är sant. Ps3 är sämre än väntat. Vi blev lovade så¨mycket mer Säljer sämre än väntat också i Japan och USA.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Splinter Snake:
Citerar Sandkaka:
Du är grymt korkad, visste du det? En sökning och man kan hitta allt om vad han letade efter. Vafan ska man fråga för då? Idiot.

Men cp. Han sa ju att han inte hittade något på google, vilket han blev tipsad om att använda. Ska man bara säga "fuck you" då? Nej, man hjälper honom med svaret!


Så sant som det var sagt

Citerar Wonderboy:
PS3 är alldeles för dyr. När XBOX släpptes kostade den 5000 och då köpte nästan ingen den. PS3 kostar ju 1000 kr mer.

Det bästa spelet Virtua Fighter 5 kommer ju även till XBOX 360 och det stod ju i senaste Gamereactor att Final Fantasy XIII kanske även kommer att släppas till andra konsoler om inte PS3 börjar att sälja bättre.

Dessutom är än så länge den grafiska skillnaden jämfört med XBOX 360 ganska liten.

Min PS2 duger bra än så länge.


med tanken på att dom kom ut sist så kan det ju ha en effekt på att dom förlorade många potentiella köpare till 360... att använda argumentet att konsolen är för dyr är absurt tycker jag då många med glädje betalar det dubbla för en lite kraftfullare PS2a och en konstig handkontroll,

här får du ju åtminstånde en kraftfull maskin om du skulle ha en 1080p HD-tv, visst det finns ju inga spel men det gör ju inte det till Wii heller nästan. som sagt man får i alla fall det man betalar för ärligt är värkligen 5800:- för mycket? med tanken på att ni betalar hällre 2700:- för en Wii som knappt är hälften så kraftfull... och lägg av med att säga att Nintendo satsar på spelglädje... jag kan med säkerhet att alla dom företag där ute som håller på med spel vill att vi skall tycka att det är KUL att spela just deras spel och sitta fastklistrad framför den så att de kan släppa flera spel och slutligen leva på det. PHU.

sorry om jag gjorde dej upprörd men blir så trött på folk som klagar på konsollens pris och sedan kallar Wii för "billig".

PS nu är det många som vill kalla mej för fanboy men det ä ja fan inte har inte ens varit i närheten av en fanboy till Sony hal aldrig direkt gillat spelen, mest hållit mej till PC samt på senare tid 360in, dock börjat bli lite lack på spelen i ren almenhet.
Islam+frihet=lol
  • 0
Citerar secuda:
att använda argumentet att konsolen är för dyr är absurt tycker jag då många med glädje betalar det dubbla för en lite kraftfullare PS2a och en konstig handkontroll,

Vad som är billigt och inte är en rätt invecklad fråga. Det är inte alltid vad man får för pengarna som spelar roll utan även hur mycket det hela kostar. Svårt att komma runt att en PS3 kostar en halv normal månadslön.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Quezen:
Har man sålt 100 miljoner ex på vardera fd konsol och ser denna tröga försäljningn och spel i klass med xbox360 även fast Ken lovade en konsol dubbel så snabbt och att varje spel skulle spelas i 1080p med 120 frameratres så visst...då måste man nog vara besviken.


En mycket bra sammanfattning!

Enligt mig så är det vansinne att köpa PS3 om man inte kan använda den fullt ut, dvs ha HDTV. Visst man kan spela på vanlig men har man betalt över 6000 kr så vill jag kunna använda produktens alla funktioner. Xbox 360 ska helst också användas på HDTV men den kosstar ändå halva priset så där är det inte lika nödvändigt.

Citerar Ego:
Jag skulle vilja påstå att den lider av dålig hårdvarudesign och flaskhalsar som hindrar den från att leverera samma prestanda som 360, och då kom PS3an ändå ut över ett år senare!


PS3 ska vara kraftfullast och är det säkert också men än har den inte bevisat det. De flesta har gått på Sonys snack och tror att eftersom den är kraftfullast så har den bäst grafik. Ingen ide att ha en kraftfull konsol om den inte kan leverera som lovat.

Tycker 360 är prisvärdast. Wii kostar nästan som en 360 premium skiljer några hundra och då har 360 betydligt dyrare komponenter, hårddisk, snyggare grafik osv. PS3 är mer prisvärd än Wii, sjukt dyr men har bra komponenter och BR. Men i jämförelse med 360 så har de lika bra grafik och det som skiljer är BR, men är det värt 3000 kr mer?
The right man when things go wrong
  • 0
Xbox var kraftigare än PS2. ändå sålde PS2 något sjukt mycket mer än xbox. Är rollerna ombytta i denna generation?
"I play all this weird stuff, but if I just look like me, it just isn't going to work. But if I'm, like, this weird freak.... It opened the door to endless possibilities."
  • 0
Citerar Fauve:
Vad som är billigt och inte är en rätt invecklad fråga. Det är inte alltid vad man får för pengarna som spelar roll utan även hur mycket det hela kostar. Svårt att komma runt att en PS3 kostar en halv normal månadslön.


Precis, jag har annat jag vill köpa och vill lägga så lite jag kan på en konsol. Spelar ingen roll hur prisvärd PS3 är, har du inte 6000 kr så kan du inte köpa den, oavsett vad du får. Priset slutar ju inte vid konsolens pris, du vill ha tillbehör och spel. Ett ganska normalt köp med en PS3, handkontroll och 2 spel går på ca 8000 kr. Det är jäkligt mycket pengar hur du än vrider och vänder på det.
The right man when things go wrong
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!