Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Citerar -Ando:
WHY


YOU DON'T NEED HELLIONS WHEN YOU HAVE SWAG.

Nej men seriöst, jag klarar mig rätt bra utan dem. Jag satsar på tidig Tank-produktion och att snabbt få fram dropmöjligheter i stället. Drops kräver mindre micro, gör i allmänhet mer skada och de inblandade enheterna kan användas i vilken strid som helst om man får dem därifrån helskinnade. De flesta Zergs numera verkar hoppa över Mutalisks, vilket gör dem extra effektiva.

Sen orkar jag liksom inte sitta och microa 4-6 ömtåliga småbilar som dör om man lämnar dem utan uppsikt i fyra sekunder i hopp om att kanske, om jag har tur, få död på två eller tre creep tumors. Jag kommer säkert att plocka fram dem mer när jag möter motstånd som är bättre på att stoppa drops och det blir viktigare att sakta ned ekonomin och creep-slafsandet med tidig aggressivitet (kanske kommer att börja droppa dem, också), men just nu behöver jag dem inte.

Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Sen orkar jag liksom inte sitta och microa 4-6 ömtåliga småbilar som dör om man lämnar dem utan uppsikt i fyra sekunder i hopp om att kanske, om jag har tur


Oh god det här är så sant. Man lämnar bilhelvetena utan uppsikt i en halv sekund och BAM så har Zergen surround.
  • 0
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=35872
4


Tråkigt. Kommer dock inte som en överraskning. Han har iaf fortfarande foreigner-rekordet i Code S, det är alltid något.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=35872
4

Tråkigt. Kommer dock inte som en överraskning. Han har iaf fortfarande foreigner-rekordet i Code S, det är alltid något.


Jag läste det också nyss. Jinro var stor lite före min tid (innan i höstas, alltså...), så jag tror aldrig att jag sett honom spela sådär ruskigt bra som han gjorde en period.

Jag läste hela hans meddelande, det var riktigt välskrivet och ganska sorgligt. Som han beskrev det var han smått less på spelet även när det gick relativt bra för honom, vilket jag kanske inte hade väntat mig.

Tråkigt på sätt och vis, naturligtvis, men han får det att låta som om det är något han har velat ganska länge vid det här laget, så på sätt och vis är det nog en glad nyhet.

Lycka till i fortsättningen, Jinro.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Finns det någon Zerg som kan hjälpa mig? Har aldrig någonsin blivit så utspelad som jag blev här..

http://drop.sc/235176

Liten kul grej, Naniwa har fått en sponsor (http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=3588
9 så jag gick in på deras hemsida och tydligen så är musen jag använder ifrån Mionix, hade ingen aning om det.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Mindre hjärtsorg angående Jinro dock, tråkigt när en legend lägger av bara sådär.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Mindre hjärtsorg angående Jinro dock, tråkigt när en legend lägger av bara sådär.


Håller med om att det är tråkigt, men det har tydligen varit något han funderat över väldigt länge. Är han inte motiverad är det ju bättre att han lägger av än att han gör något han inte tycker om, så på sätt och vis kan jag inte låta bli att vara glad för hans skull.

----------------------------

Måste bara få gnälla av mig lite också, för det gick ruskigt jävla illa på laddern idag. Spelade typ 10 matcher, vann 3. Varav en var en som laggade ur. Det kändes som om jag spelade rätt bra i de flesta men jag fick stryk mot så korkade grejer; blev 4-gatead två gånger i rad, blev baneling bustad, etc. I nån match glömde jag bort en enorm armé som stod och hängde i ett hörn av min main, i en annan laggade jag ur, etc... Uscha.

Normalt sett brukar jag ta en paus och skriva ned hur det gick och vad som gick snett i varje match, men blocket jag skriver i är inte här så jag skippade det och bara fortsatte spela. Det var en dålig idé, tydligen.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
men blocket jag skriver i är inte här så jag skippade det och bara fortsatte spela.

Du funderade aldrig på att använda ett ordbehandlingsprogram i din dator?
Yeah!
  • 0
Citerar Tramblin:
Du funderade aldrig på att använda ett ordbehandlingsprogram i din dator?


Jag vill ju ha alla anteckningar på samma ställe, och jag hade inte orkat sitta och transkribera allt till blocket efteråt. Kommer sätta mig ikväll och titta på replays och skriva då i stället.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar M7Jagger:
Finns det någon Zerg som kan hjälpa mig? Har aldrig någonsin blivit så utspelad som jag blev här..

http://drop.sc/235176


Zergen fick i princip göra vad han ville under hela spelets gång, var mer aktiv ute på mappen och droppa mer, på fler än ett ställe samtidigt.
  • 0
Härligt när man spöar två toss på raken, med bio/tank, dessutom! Den första var visserligen Silver och den andra verkade slarva och gå in med 5-6 High Templars rakt in i min armé utan att göra något med dem, men ändå. En seger är en seger.

------------------------

Plocka fram champanjen, föresten:

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=35915
2


En Terran-buff på g? Det var fan inte igår.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Hej!
Är det någon mer som har stött på problem med SCII applikationen? Har inte spelat på ett tag nu och efter lite patchande så vill spelet inte starta överhuvudtaget. Har av och ominstallerat men det är samma meddelande ändå, att vissa filer saknas. Vad ska man göra, har någon mer liknande problem? (Jag är mac-användare btw, om spelar roll).

Det ä alltså patch 1.5 som strular. Filer saknas och internt fel står det. Har av och ominstallerat, startat om dator o dyl. men det är inte där felet är.

Efter lite googlande verkar det som att det kan vara så att min sega internetuppkoppling orsakar uppdateringsfilen problem. Att förbättra uppkopplingen borde lösa problemet.

källa: http://eu.battle.net/support/en/article/blizzard-updater-failed-with-
an-internal-error-mac
  • 0
Citerar storjoel:
Är det någon mer som har stött på problem med SCII applikationen? Har inte spelat på ett tag nu och efter lite patchande så vill spelet inte starta överhuvudtaget. Har av och ominstallerat men det är samma meddelande ändå, att vissa filer saknas. Vad ska man göra, har någon mer liknande problem? (Jag är mac-användare btw, om spelar roll).


Jag hade samma problem till en början men det löste sig utan att jag behövde göra något, lär fungera eventuellt för dig med.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Nästa patch kommer nerfa Creep och Buffa Ravens speed. Visst kan vi nerfa creep, men att ge spelets bästa unit mer mobilitet och flexibilitet känns lite knasigt.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Nästa patch kommer nerfa Creep och Buffa Ravens speed. Visst kan vi nerfa creep, men att ge spelets bästa unit mer mobilitet och flexibilitet känns lite knasigt.


"Spelets bästa enhet" som knappt används utanför TvT, kostar 200 gas, hindrar dubbel Viking/Medivac-produktion, kräver flera uppgraderingar för att vara effektiv, är ömtålig och slö som ett as och vars bästa förmåga kostar 125 energi och har 50 % kortare räckvidd än en fungal (AOE på fungal ej inräknad)?

Nej herregud, varför skulle man buffa den...

11 % snabbare blir den, som en zergling nästan.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Jag tycker att man borde ta bort uppgraderingen som krävs för att använda HSM och göra så att de är användbara redan när dom spawnar. Tycker också att HSM ska ha mycket längre range så att man slipper offra dom varje gång man ska använda HSM.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar RaZorwire:
"Spelets bästa enhet" som knappt används utanför TvT, kostar 200 gas, hindrar dubbel Viking/Medivac-produktion, kräver flera uppgraderingar för att vara effektiv, är ömtålig och slö som ett as och vars bästa förmåga kostar 125 energi och har 50 % kortare räckvidd än en fungal (AOE på fungal ej inräknad)?


Blir bara sjukt ledsen när 3 ravens dyker upp i ZvT och spränger alla mina Corruptors och Broodlords på 3 HSM Den är precis som vilken spellcaster som helst, långsam och klumpig. Den gör redan mest dmg av alla Spellcasters, varför göra den extra mobil?

Citerar M7Jagger:
Jag tycker att man borde ta bort uppgraderingen som krävs för att använda HSM och göra så att de är användbara redan när dom spawnar. Tycker också att HSM ska ha mycket längre range så att man slipper offra dom varje gång man ska använda HSM.


Om de halverar skadan med hälften skulle jag fundera över saken, annars fick jag en smärre hjärtattack där
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Om de halverar skadan med hälften skulle jag fundera över saken, annars fick jag en smärre hjärtattack där


Om HSM gick fortare hade jag gått med på att halvera skadan, men inte i dens nuvarande hastighet, på tok för långsam.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Blir bara sjukt ledsen när 3 ravens dyker upp i ZvT och spränger alla mina Corruptors och Broodlords på 3 HSM Den är precis som vilken spellcaster som helst, långsam och klumpig. Den gör redan mest dmg av alla Spellcasters, varför göra den extra mobil?


Kan tänka mig att det är störigt, men om du har koll på dina Infestors borde du kunna nita dem med Fungals i de flesta fall. Fungal har som sagt betydligt längre räckvidd, och om dina Brood Lords och Corruptors inte flyger i en liten knul så borde det krävas betydligt mer än 3 HSM för att döda dem. Det krävs 3 missiler för att bara döda EN Brood Lord, så förlorar du hela luftarmén mot 3 så har något gått på tok med positioneringen.

Så för att svara på din fråga; den behöver extra mobilitet för att den har så hysteriskt kort räckvidd. Som Jagger var inne på måste man ofta offra en Raven för att få iväg en missil, och man måste träffa något satans dyrt för att det ska vara värt det. Till och med neural parasite når längre (och kostar mindre energi); att nita den med en sån och slänga missilen på Terran-armén är fortfarande ett alternativ. Hastighetsökningen är som sagt inte på mer än 11%, och det är bara nog för att göra dem lika snabba som medivacs. Corruptors och Vikings kommer fortfarande att vara snabbare, så det handlar inte om någon enorm förändring.

Sen är det sant att Ravens gör mycket skada, men att säga att de inte kan få en buff p.g.a. det känns som ett tveksamt resonemang. Det är lite som att säga att Hydralisks inte kan få en buff eftersom de har hysteriskt hög DPS. Att en enhet har en på pappret bra egenskap hjälper inte alltid om de på grund av andra omständigheter är svåra att använda. Det är därför Hydralisks får en hastighetsbuff i HOTS, och det är därför Ravens (kanske) får en hastighetsbuff nu snart. Jag kan leva med båda.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Blir bara sjukt ledsen när 3 ravens dyker upp i ZvT och spränger alla mina Corruptors och Broodlords på 3 HSM


Är väl bara rättvist att zerg också ska behöva splitta någon gång, och då är HSM inte ens instant som fungal och storm.

Raven är en riktigt rolig enhet som tyvärr är väldigt svår att få med i ett spel då man måste offra viking/medivac-produktion. Men jag kommer ihåg när jag och en polare i säsong 1 upptäckte att en turret dödar en queen. Håhå, så jobbiga vi var.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Är väl bara rättvist att zerg också ska behöva splitta någon gång, och då är HSM inte ens instant som fungal och storm.


Broodlords är så satans långsamma så att om de är ihopklumpade för en sekund så kommer alla att dö Där jag ser majoriteten med problemet, när du går microar mot vikings och dylikt klumpar alltid luftenheter ihop sig.

Vet inte alls hur det kommer påverka spelet, men av egen erfarenhet brukar det vara ganska GG när Terranen fått upp ett par Ravens.

Kul att Stephano streamar från Korea, han har bland de bättre musiksmakerna i "Streamvärlden"
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Broodlords är så satans långsamma så att om de är ihopklumpade för en sekund så kommer alla att dö


Du behöver inte göra det mitt i striden, gör det innan.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Du behöver inte göra det mitt i striden, gör det innan.


Beror även på platsen jag slåss, i mitten av Antiga låt gå, men vid tex andra rampen på Daybreak där allt kommer ske i en liten choke, där klumpar sig ALLTID BLs .

Nu lägger jag mig!
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Broodlords är så satans långsamma så att om de är ihopklumpade för en sekund så kommer alla att dö Där jag ser majoriteten med problemet, när du går microar mot vikings och dylikt klumpar alltid luftenheter ihop sig.


Det är iofs fortfarande inte säkert. För att ta död på Brood Lordsen måste minst 3 Ravens ta sig inom ett avstånd av 6, släppa missiler och sen vända och köra tillbaka utan att bli träffade av fungals, neural parasites, eller bli nedskjuta av Corruptors (PDD kan hjälpa mot det men det kräver minst en Raven till). Om de inte är vettigt splittade kan de alla stoppas med bara en fungal, och Infestors borde du ha gott om i det stadiet av matchen.

Citerar Lordbeijer:
Vet inte alls hur det kommer påverka spelet, men av egen erfarenhet brukar det vara ganska GG när Terranen fått upp ett par Ravens.


Jag tror faktiskt knappt jag sett en enda proffsmatch där en Terran lyckas göra något märkvärdigt med Ravens mot Zerg överhuvudtaget. Om det har hänt dig att du förlorat på grund av en strid mot Ravens så måste jag säga att jag är imponerad, jag skulle gärna vilja lära mig att använda dem på det sättet själv; men, som sagt, med Infestors, Corruptors och splittning har Zerg redan ganska många redskap att slåss mot dem med.


Zerg har, som jag redan påpekat, också en livsfarlig AOE-förmåga som har längre räckvidd och till skillnad från HSM låser fast enheter också. Det gör inte att alla Terrans GG:ar så fort en Zerg fått upp några infestors.

Och, fortfarande, 11%. Det är inte särskilt mycket.

Citerar Lordbeijer:
Beror även på platsen jag slåss, i mitten av Antiga låt gå, men vid tex andra rampen på Daybreak där allt kommer ske i en liten choke, där klumpar sig ALLTID BLs .


Jag förstår inte riktigt, varför skulle de göra det? Du behöver inte ha allt på somma CG så de behöver ju inte följa samma väg som dina marktrupper tar, eller?


Jag är några ligor lägre än dig (gold), men även där brukar de flesta Zerger aldrig ha sin Brood Lords så ihopklumpade att alla dör mot 3 HSM.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!