Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Proleague med Flash(uuuuuuuuuu!) igång igen. Alltid en höjdpunkt att se Flash i rätta element, inget inom SC som slår det.
  • 0
Citerar GeneralDarkness:
Proleague med Flash(uuuuuuuuuu!) igång igen. Alltid en höjdpunkt att se Flash i rätta element, inget inom SC som slår det.


Menar inte att låta nedlåtande nu, men jag har lite svårt att förstå Flash-hypen. Det han har presterat hittills gör honom som bäst till en medelbra Koreansk Terran, känns det som.

Inte för att prestationer på något sätt är det enda som avgör vilka spelare man gillar, naturligtvis
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Menar inte att låta nedlåtande nu, men jag har lite svårt att förstå Flash-hypen. Det han har presterat hittills gör honom som bäst till en medelbra Koreansk Terran, känns det som.

Inte för att prestationer på något sätt är det enda som avgör vilka spelare man gillar, naturligtvis


44-21 mot spelare som Innovation, sOs, RorO och Rain
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Citerar RaZorwire:Menar inte att låta nedlåtande nu, men jag har lite svårt att förstå Flash-hypen. Det han har presterat hittills gör honom som bäst till en medelbra Koreansk Terran, känns det som.

Inte för att prestationer på något sätt är det enda som avgör vilka spelare man gillar, naturligtvis

44-21 mot spelare som Innovation, sOs, RorO och Rain

Såg dock inte så bra ut mot parting tidigare idag.
Yeah!
  • 0
Citerar Tramblin:
Såg dock inte så bra ut mot parting tidigare idag.


Ingen aning hur han kan åka ur Code A, antar att SPL är det formatet som passar.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
En spelserie som jag inte spelat från Blizzard är Starcraft. Jag har emellertid kollat på gameplay, läst om spelet - och det verkar vara riktigt underhållande. Av de anledningarna är jag nu lite sugen på att införskaffa Starcraft 2.

Men, då jag inte vet om jag personligen kommer att gilla spelet, är jag inte direkt sugen på att köpa expansionen på samma gång som Wings of Liberty. Min fråga blir således: Är Starcraft 2 värt att köpa/spela även om man inte köper Heart of the Swarm direkt? Är spelet mycket sämre rent tekniskt, eller vad gör det för egentlig skillnad om man inte har expansionen (bortsett från att man inte kan spela expansions-kampanjen)?

Tacksam för svar!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Citerar Exicutor:
Tacksam för svar!


Du kan ladda ner StarCraft II Starter Edition gratis. Innehåller bland annat Arcade läget, som är mods som folk gjort. Finns väl ett par tusen spellägen där nu. Kan ju känna på spelet och mekaniken där.

Egentligen ingen idé att börja lira WoL om du skall lira 1v1 eller team matcher. Inte så mycket folk som spelar, samt att HotS enligt mig är bra mycket bättre 1v1. Är väl om man skall spela Singelplayer som man skaffar det.
  • 0
Citerar GeneralDarkness:
Citerar Exicutor:Tacksam för svar!

Du kan ladda ner StarCraft II Starter Edition gratis. Innehåller bland annat Arcade läget, som är mods som folk gjort. Finns väl ett par tusen spellägen där nu. Kan ju känna på spelet och mekaniken där.

Egentligen ingen idé att börja lira WoL om du skall lira 1v1 eller team matcher. Inte så mycket folk som spelar, samt att HotS enligt mig är bra mycket bättre 1v1. Är väl om man skall spela Singelplayer som man skaffar det.


Aha, okej! Det låter som en bra redogörelse. Jag har inga direkta planer på att börja spela online, utan mer mot AI alternativt med polare om det finns möjlighet till det. Naturligtvis även spela igenom kampanjen, också! Men visst, om spelet visar sig vara grymt och jag gillar det likväl, finns väl möjlighet att jag börjar spela online - dock i egenskap att jag först införskaffar HotS!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Jag köpte spelet igår, jag är usel på det
Laugh, and the world laughs with you. Weep and you weep alone.
  • 0
Ooh najs att kunna se hur mycket tid man har lagt ner på spelet. http://wastedonstarcraft.com/
Yeah!
  • 0
Citerar Exicutor:
En spelserie som jag inte spelat från Blizzard är Starcraft. Jag har emellertid kollat på gameplay, läst om spelet - och det verkar vara riktigt underhållande. Av de anledningarna är jag nu lite sugen på att införskaffa Starcraft 2.

Men, då jag inte vet om jag personligen kommer att gilla spelet, är jag inte direkt sugen på att köpa expansionen på samma gång som Wings of Liberty. Min fråga blir således: Är Starcraft 2 värt att köpa/spela även om man inte köper Heart of the Swarm direkt? Är spelet mycket sämre rent tekniskt, eller vad gör det för egentlig skillnad om man inte har expansionen (bortsett från att man inte kan spela expansions-kampanjen)?

Tacksam för svar!


Jättesent svar nu, men ändå: Nästan alla som spelar Starcraft II online spelar Heart of the Swarm, så utan det kommer din multiplayer-upplevelse att bli rätt fattig. Du kan dock tanka ned en gratisversion av det som innehåller det mesta utom kampanj och rankat multiplayer (om du inte spelar med vänner som redan har spelet, då kommer du också åt rankade lagmatcher), om du fortfarande är osäker.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Inte spelat på mer än ett år, slutade när HotS kom ut, tröttnade på att inte ha en chans mot protoss, men vad har hänt med spelet? Är starcraft dött? Husky gör inte ens videos längre?
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar antonfusk:
Inte spelat på mer än ett år, slutade när HotS kom ut, tröttnade på att inte ha en chans mot protoss, men vad har hänt med spelet? Är starcraft dött? Husky gör inte ens videos längre?


Husky slutar alltid göra videos en vecka in i en ny Starcraft-del av ekonomiska skäl.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Husky slutar alltid göra videos en vecka in i en ny Starcraft-del av ekonomiska skäl.


Utveckla, så att en noob/idiot förstår.
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar antonfusk:
Utveckla, så att en noob/idiot förstår.


Husky gör videos än?

Vet inte vad han menar där
  • 0
Citerar antonfusk:
Utveckla, så att en noob/idiot förstår.


Det finns inte så mycket pengar i att göra videos till Starcraft längre. Han har andra projekt för sig som är mycket mer lönsamma. När en ny del av serien släpps brukar han dock komma tillbaka ett kort tag och göra beta videos där visar nya karaktärer, roliga buggar o.s.v. eftersom intresset för spelet ökat från folk.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Det finns inte så mycket pengar i att göra videos till Starcraft längre.


Nja. Han har 200K+ views på sin senaste Starcraft-video (2 månader sen). I WoL fortsatte han producera mer eller mindre hela spelets livslängd, och han har inte uppdaterat sin andra kanal på fem månader nu. Jag tror inte att hans nuvarande paus har särskilt mycket med Starcrafts popularitet att göra.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Jag har inte följt SC2-scenen på ett tag så jag kan inte säga hur det är nu för tiden. Under WoL slutade han vara vidare aktiv en bit in och istället fokusera på att vara på generella spel-talkshows. I HotS kom han tillbaka under betan och även en väldigt liten period efter release och gjorde videos samt kommenterade. Då var det tydligt att han inte längre var insatt i spelet då han öppet kritiserade balansen i spelet eftersom han inte förstod de nya enheterna.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Under WoL slutade han vara vidare aktiv en bit in och istället fokusera på att vara på generella spel-talkshows.


...nej?

Jag kollade hans videoarkiv alldeles nyss, och om jag inte ser alldeles fel slutade han egentligen aldrig ladda upp Starcraft-matcher innan HotS släpptes. Han är bra på mycket, den gode Husky, men särskilt insatt i spelet på det strategiska planet har han egentligen aldrig varit, så jag tror inte att det är en bra måttstock på någonting, egentligen.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar GeneralDarkness:
Bara timmar kvar tills 2014 WCS Global Finals drar igång. Kommer bli så jävla grymt.

soO hwaiting!!!!!!!!!!!!!

Bracket: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/2014_WCS_Global_Finals
Stream: http://www.twitch.tv/wcs


Taeja skrattar och hälsar att sommaren inte är slut än.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Taeja skrattar och hälsar att sommaren inte är slut än.


;_____;
  • 0
Jag missade tyvärr matchen mellan dem, men hörde i efterhand att den var jävligt bra. Ska kollas senare, tror jag.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Legacy of the void såg ut att bli riktigt najs.
Yeah!
  • 0
Citerar Tramblin:
Legacy of the void såg ut att bli riktigt najs.


Jag är inte super-förtjust i de nya Terran-enheterna, men jag gillar att de försöker fokusera på enheter som kräver mer micro i allmänhet - och Zerg får äntligen ett sätt att knäcka force fields.

Någon mer än jag som såg Homestory Cup, för övrigt? Finalen var fantastiskt superbäst.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!