Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Coolaste namnet på en spelkaraktär?


Är det någon som har någon aning om vad G-bokstaven representerar i G-man?
I don't envy you.
  • 0
Citerar Samurai-:
Är det någon som har någon aning om vad G-bokstaven representerar i G-man?


Goverment man. FBI agenter kallas så och ibland andra federala agenter.


Förövrigt tycker jag att Kratos är ett ytterst coolt namn och passar verkligen på karaktären med just innebörden av namnet.
  • 0
Huvudpersonen i Mass Effect. Vad hette den nu igen? Shepard? Nåväl, i rymden kan ingen höra dig stöna, mjjjjaauuuu!
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Nåväl, i rymden kan ingen höra dig stöna, mjjjjaauuuu!



I was cured, all right!
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Nåväl, i rymden kan ingen höra dig stöna, mjjjjaauuuu!


! Quoneiros är dock det coolaste namnet evor.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Luigi
Roligt liksom!
  • 0
Sackboy är rätt så tufft, även fast namnet kan misstolkas grovt..
I was cured, all right!
  • 0
Kapten Findus. Kanske redan finns när jag tänker på det.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
Sackboy <3
Bara för att jag inte är paranoid längre betyder det inte att dom har slutat jaga mig.
  • 0
Gabe Logan (Splinter cell) är ett riktigt tufft namn.
Andra bra namn måste nog vara Xavier Stone, Ratchet och Altair.
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Citerar Swedssman:
Gabe Logan (Syphon Filter, inte Splinter Cell) är ett riktigt tufft namn.
Andra bra namn måste nog vara Xavier Stone, Ratchet och Altair.


Cervantes är mitt bidrag till tråden.
I lol'd
  • 0
Max Payne tycker jag låter rätt så coolt, låter som Max pain.
...
  • 0
Citerar Tommy_Vercetti:
Max Payne tycker jag låter rätt så coolt, låter som Max pain.

Jo det är riktigt bra, annars så har jag börjat tycka om Marcus fenix efter att ha spelat gears 2 låter riktigt coolt!
Don't ever back down
  • 0
Citerar Crassi:
Donkey Kong har ett fint namn som inte alls går att förstå hur skaparna tänkte. :]

Nu var det cirka tusen år sedan du skrev detta, men jag svarar ändå. Det ligger faktiskt lite (lite) logiskt tänkande bakom. Shigeru ville kalla det för "envisa gorillan" (stubborn gorilla), vad nu det heter på japanska. Det översattes till engelska av någon lite mindre språkkunnig person och det blev då Donkey Kong, där donkey (åsna) betyder envis, och Kong betyder gorilla, typ som i King Kong. Så det är inte helt taget ur luften! Och det blev ju ett coolt namn.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Gizamaluke, Final Fantasy IX. Bosskaraktären vars namn jag stavade fel till och fick mitt unika nick ifrån. Vilket jag nu också bär som helt lagligt andranamn. Tack Gizamaluke för att du hade så komplicerat namn att jag skrev det fel.
Wort, wort, wort!
  • 0
Citerar Gazimaluke:
Vilket jag nu också bär som helt lagligt andranamn.

OJ! Coolt. Hade jag ingen aning om. Vad fick dig att ta det beslutet? Och kallas du för det IRL av nån?

Och hur uttalas det? Många frågor nu.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Citerar Gazimaluke:Vilket jag nu också bär som helt lagligt andranamn.
OJ! Coolt. Hade jag ingen aning om. Vad fick dig att ta det beslutet? Och kallas du för det IRL av nån?

Och hur uttalas det? Många frågor nu.

Ja, det är ju bara ett andranamn så egentligen är det inte många som vet om det. Men de som kallar mig de är ju folk jag spelar med på Live. Det är intressant att de jag vanligtvis spelar med (Reqo, Aiwa SE) kallar vi efter vad de heter på riktigt, men jag kallas oftast för Gazi. Jag uttalar det Gazi-ma-luke, där sista är som namnet Luke. Sen finns det lite variation på hur folk uttalar det, men de spelar ingen större roll. Har en IRL-vän som kallar mig Gazi dock.
Wort, wort, wort!
  • 0
Citerar Gazimaluke:
Ja, det är ju bara ett andranamn så egentligen är det inte många som vet om det. Men de som kallar mig de är ju folk jag spelar med på Live. Det är intressant att de jag vanligtvis spelar med (Reqo, Aiwa SE) kallar vi efter vad de heter på riktigt, men jag kallas oftast för Gazi. Jag uttalar det Gazi-ma-luke, där sista är som namnet Luke. Sen finns det lite variation på hur folk uttalar det, men de spelar ingen större roll. Har en IRL-vän som kallar mig Gazi dock.

Haha, okej. Kul initiativ hur som helst.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Mjo man vet aldrig när "Reqo" kommer bli en del av mitt fulla namn på laglig nivå
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Reqo:
Mjo man vet aldrig när "Reqo" kommer bli en del av mitt fulla namn på laglig nivå

Har funderat på hur det skulle vara att heta Ridley. Det är ju trots allt ett riktigt namn.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Citerar Reqo:
Mjo man vet aldrig när "Reqo" kommer bli en del av mitt fulla namn på laglig nivå

Har funderat på hur det skulle vara att heta Ridley. Det är ju trots allt ett riktigt namn.


Enligt den Statistiska Centralbyrån så finns det minst 2 män i Sverige som har förnamnet Ridley.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
dom 3 bästa namnen

1. Saren Arturius
2. Gordon Freeman
3. Cervantes

Dom 3 sämsta namnen

1. Duke Nukem
2. Marcus Fenix
3. Gabe Logan
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Kommer inte på något speciellt nu, men kan nämna Leon S. Kennedy.
  • 0
Citerar Offer:
Kommer inte på något speciellt nu, men kan nämna Leon S. Kennedy.


Coolt eller dåligt namn?
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Citerar luddeking:
Citerar Offer:
Kommer inte på något speciellt nu, men kan nämna Leon S. Kennedy.


Coolt eller dåligt namn?


Coolt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!