Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Den officiella PSP-tråden


Valkyria Chronicles II
Loco Roco I och II
PixelJunk Monsters Deluxe (PSN)
A Space Shooter for 2 Bucks (minis)

Är några jag kommer på just nu
  • 0
Crisis Core: Final Fantasy
Dissidia 012: Final Fantasy
Kingdom Hearts: Birth By Sleep
Final Fantasy VII(PSN)
Final Fantasy VIII(PSN)


Är spelen jag rekommendera från min samling(är faktiskt hela min samling )
Det är bara Square Enixs spel som är intressanta till PSP.

Citerar Monachus:
Eller några kommande som man ska hålla koll på?


Möjligtvis Final Fantasy Type-0, som verkar vara intressant.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Crisis Core: Final Fantasy
Dissidia 012: Final Fantasy
Kingdom Hearts: Birth By Sleep
Final Fantasy VII(PSN)
Final Fantasy VIII(PSN)

Är spelen jag rekommendera från min samling(är faktiskt hela min samling )
Det är bara Square Enixs spel som är intressanta till PSP.


Citerar Monachus:
Eller några kommande som man ska hålla koll på?


Möjligtvis Final Fantasy Type-0, som verkar vara intressant.


Dom där PSN-spelen. Kan jag köpa dom i PSN store i mitt PSP eller?
Yeah, I'm a gamer forever.
  • 0
Hur får jag internetuppkoppling på mitt PSP? Det är ju inte som med Ps3 att man bara pluggar i internetkabeln så jag har jag internet. Har mycket att lära nu.
Yeah, I'm a gamer forever.
  • 0
Okej, blir trippelpost i den här tråden från min sida. Ber om ursäkt för det.

Det är så här att jag hittar inte något trådlöstnätverk att ansluta till med min PSP-konsol. Så jag kommer inte in på internet på den. I och med det kan jag inte köpa spel via PSN store. Går det att köpa spel på mitt Ps3 och föra över på något sätt till min PSP? Eller måste jag ha tillgång till internet på mitt PSP och hur gör jag i så fall?

Tacksam för svar, mycket nytt att lära sig nu i början.
Yeah, I'm a gamer forever.
  • 0
Du kan köpa psp spel via din ps3 och föra över dom med en usb-kabel (samma som du laddar handkontrollerna med)tror du kan få internet på ditt psp via att du kopplar in internet kabeln i ps3an, så har jag för mig att mitt psp hitta nått med "ps3 blabla...." kan tyvärr inte kolla då mitt psp gick sönder för nått år sen
  • 0
Så det funkar alltså att föra över via USB-kabeln som jag laddar dosan med? Då ska jag fixa det imorgon. Känns som det enklaste vägen att gå just nu.
Yeah, I'm a gamer forever.
  • 0
japp, bara att ladda ned och föra över
  • 0
Citerar Monachus:
Dom där PSN-spelen. Kan jag köpa dom i PSN store i mitt PSP eller?


Ja.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Hej nu har jag ett problem och behöver svar omgående. När sony blev hackat glömd jag bort mitt lösenord till psp. Jag försökt göra ett nytt account, men det gick inte. Jag ville överföra ff9 till psp, men då stod det jag jag behövde den senaste uppdateringen. Så vad Jag undrar är, kan jag ta bort mitt account och göra ett nytt, eller måste jag köpa ett helt nytt minneskort?
Take it Easy but do take it
  • 0
Citerar sigmons:
Hej nu har jag ett problem och behöver svar omgående. När sony blev hackat glömd jag bort mitt lösenord till psp. Jag försökt göra ett nytt account, men det gick inte. Jag ville överföra ff9 till psp, men då stod det jag jag behövde den senaste uppdateringen. Så vad Jag undrar är, kan jag ta bort mitt account och göra ett nytt, eller måste jag köpa ett helt nytt minneskort?

Vilken mejl använde du? Mejla Playstation Supporten och förklara ärendet så kanske de kan hjälpa er. Annars finns den funktionen i PS3 menyerna.

För att då systemuppdateringar till PSP krävs ingen PSN login.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Någon som handlat några minis på PSN rean? 5 minis för 35 kr
  • 0
Istället för att skapa en ny tråd skriver jag här. Ni som fortfarande kör PSP kan man ha sina spel på flera minneskort? Eller måste alla vara samlade på ett för att vara verifierade?
  • 0
Citerar Dark urban:
Istället för att skapa en ny tråd skriver jag här. Ni som fortfarande kör PSP kan man ha sina spel på flera minneskort? Eller måste alla vara samlade på ett för att vara verifierade?


Nej, det ska funka fint med flera olika.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Någon här som har köpt Patapon 3? Och i så fall vad gillar du online läget?
PUNK IS NOT DEAD - Suda51
  • 0
Citerar airport51:
Någon här som har köpt Patapon 3? Och i så fall vad gillar du online läget?


Har inte spelat det nu men skulle tro att det är rätt så dött. Finns nog inte många aktiva online spelare kvar på psp. Mest Resistance och Socom som spelas online.
PSN:Kivi95
  • 0
Citerar nighthawk:
Citerar Dark urban:
Istället för att skapa en ny tråd skriver jag här. Ni som fortfarande kör PSP kan man ha sina spel på flera minneskort? Eller måste alla vara samlade på ett för att vara verifierade?


Nej, det ska funka fint med flera olika.


Tack för svaret nighthawk!
  • 0
Citerar kiviboy:
Citerar airport51:
Någon här som har köpt Patapon 3? Och i så fall vad gillar du online läget?


Har inte spelat det nu men skulle tro att det är rätt så dött. Finns nog inte många aktiva online spelare kvar på psp. Mest Resistance och Socom som spelas online.


Det är ganska många som.spelar.Phantasy Star Portable 2 online, jävligt bra spel.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Lust att skaffa Patapon 3, ettan var så jääääkla kul!
Nä, kan inte motstå. Hittar jag det på PSN köper jag det direkt.
  • 0
Hej! Någon som vet om där finns en sida där man kan se hur mycket spelen tar i antal mb/gb när man köper från Playstation Store?
  • 0
Det brukar ibland stå hur mycket plats ett spel tar när man går in på spelet i Playstation Store. Men det är ju inte så smidigt som om det skulle finnas en sida som listade alla.
  • 0
är det stor skillnad mellan skärmarna på psp 2000 och 3000-serien? har en gammal jävel som är rätt så sliten och tänkte ev uppgradera. nån som har en att sälja billigt? PM:a i så fall.
  • 0
PSP är ju den ultimata RPG-maskinen! Tillgång till alla de bästa RPG från dessa storhetstid på SNES och PS1. Håller nu på att dunka igenom alla Final Fantasy, så sjukt bra fortfarande!
  • 0
Hej!
Min son tappade minnes kort Memory Stick Pro Duo från psp och jag köpte ett nytt men behöver ha nåt mjukvara på den eller nåt? Kan någon hjälpa mig tack
  • 0
Citerar marijan:
Hej!
Min son tappade minnes kort Memory Stick Pro Duo från psp och jag köpte ett nytt men behöver ha nåt mjukvara på den eller nåt? Kan någon hjälpa mig tack


Behövde inte göra något när jag köpte ett större minneskort än det jag har.

Citerar klajdo1:
PSP är ju den ultimata RPG-maskinen! Tillgång till alla de bästa RPG från dessa storhetstid på SNES och PS1. Håller nu på att dunka igenom alla Final Fantasy, så sjukt bra fortfarande!


Går man in på GAME är där ju löjligt många RPG spel, synd att alla verkar vara strategi rpg sett uppifrån.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!