Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mest irriterande sättet att dö på i ett spel?


I "Alpha Protocol", efter att ett flertal gånger i följd blivit ihjälskjuten på en bangård fylld med terrorister.

Dags att ta sig i kragen, först ladda alla vapen med den bästa (dyraste) ammon, skjuta ner dom mest avlägsna vakterna med sniping, ta en adrenalin-stimulerande spruta, göra klar en flashbang-granat för distraktion, sen slutligen ta ett djupt andetag och hoppa ut på bangården....och mosas som en fluga av ett förbipasserande expresståg.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Spawn kill i alla former
[RKR] Dante 7979. You have two main groups of trolls: mountain trolls and woodland trolls.The rest are internet trolls.
  • 0
När man faller lite för högt och det blir ett "självmord"
Stay out of my shed
  • 0
Räknas blått skal på mållinjen i mariokart????
  • 0
Missa rören i Mirrors Edge även fast man så obvious inte borde
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
när kontrollen är så dålig att det inte är en själv utan kontrollen son får en till "game over" skärmen, och som jag tidigare har sagt; Split-screen och den andra "skärmgluttar"
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
När tjejen i mass effect får cp ryck och springer och aggrar alla fiender inom synhåll.....
"I will get what i do, what i did, so I got what I did" - Ibrahim Jeilan
  • 0
Genom lagg såklart

Mer irriterande störmoment när man spelar över Internet går inte att finna.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Att dö på grund av enkla misstag är väldigt irriterande. Till exempel, att dö i valfritt plattformsspel för att man inte vet hur långt ut man kan stå på en plattform innan man faller.
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
I Mw2

Man går runt i hopp om att få en bra kamp mot en annan kompetent motståndare där skillsen avgör vem som dö och vem som ska fortsätta sin streak och känna sig som en pro i sitt favoritspel. Så kommer man runt hörnet där man vet att det kommer till och bli eldstrid där man antingen dör med värdighet eller forsätter som hjälte. Så från ingenstans kommer en såkallad ''noobtube'' och spränger en och ens drömmar om seger i bitar. Spelet hamnar i hyllan och dammar där det har tid att tänka över sitt val att ha med grenade launcher i spelet. Och det värsta är att den tolvåriga killen sitter där hemma och skrattar i sitt mörka mörka rum nöjd över sin prestation som han tror är extremt skillat gjort.
Fuck Yeah.
  • 0
Citerar fookUnb:
I Mw2

Man går runt i hopp om att få en bra kamp mot en annan kompetent motståndare där skillsen avgör vem som dö och vem som ska fortsätta sin streak och känna sig som en pro i sitt favoritspel. Så kommer man runt hörnet där man vet att det kommer till och bli eldstrid där man antingen dör med värdighet eller forsätter som hjälte. Så från ingenstans kommer en såkallad ''noobtube'' och spränger en och ens drömmar om seger i bitar. Spelet hamnar i hyllan och dammar där det har tid att tänka över sitt val att ha med grenade launcher i spelet. Och det värsta är att den tolvåriga killen sitter där hemma och skrattar i sitt mörka mörka rum nöjd över sin prestation som han tror är extremt skillat gjort.


Skrattade när jag läste det Håller med till 100% det är nog utan tvekan det jag blir argast av när jag dör i ett spel....
  • 0
håller med, jäkla p12or
  • 0
när man är i värsta killingstreaken eller något viktigt i read dead redemption och hoppar ner för en backe ett hus eller nåt som är ungefär 1 meter högt och dör på grund av den hemska falldamage som rockstar av nån jävla andledning har stoppat in för att göra mig AAAAAAAAAAAARG grrrrrrrrr fan nu börjar jag bli grön roooaar
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar fookUnb:
Och det värsta är att den tolvåriga killen sitter där hemma och skrattar i sitt mörka mörka rum nöjd över sin prestation som han tror är extremt skillat gjort.

Om du inte kan ta tuubes e det ju du som är noob ;D

Första gången dör man, sen e man beredd.

Du kan inte förvänta dig att alla kör på samma sätt som dig, "Adeppt and survive"

Att de har nadelauncher e rätt självklart, då det är en extremt vanlig atachment IRL.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
När en nOob krockar i ens flygplan så att man skickas ner mot marken och får suicide... BF 1943
Brum Brum!
  • 0
Citerar fookUnb:
Man går runt i hopp om att få en bra kamp mot en annan kompetent motståndare där skillsen avgör vem som dö och vem som ska fortsätta sin streak och känna sig som en pro i sitt favoritspel. Så kommer man runt hörnet där man vet att det kommer till och bli eldstrid där man antingen dör med värdighet eller forsätter som hjälte. Så från ingenstans kommer en såkallad ''noobtube'' och spränger en och ens drömmar om seger i bitar. Spelet hamnar i hyllan och dammar där det har tid att tänka över sitt val att ha med grenade launcher i spelet. Och det värsta är att den tolvåriga killen sitter där hemma och skrattar i sitt mörka mörka rum nöjd över sin prestation som han tror är extremt skillat gjort.


Haha, riktigt underhållande skrivet!
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Varje gång man dör i Star Wars the force unleashed.

Du kan inte spara när du vill och du kan inte trycka förbi cutscenes som du sett för femtioelfte gången.

så om du dör innan en checkpoint, så kommer du se en cutscene du kan inte klicka förbi den, och sedan göra om allt igen.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar argetlam319:
Citerar fookUnb:I Mw2
Noobtube FTW!


It's called a Pro-pipe.
Stay out of my shed
  • 0
Lagg?
Det måste ju alla erkänna...
Ingen seriös gamer har aldrig sagt: Jävla Lagg, Hor lagg, fitt lag etc.
Playstation Network ID: Radis-M
  • 0
Citerar radizero:
Lagg?
Det måste ju alla erkänna...
Ingen seriös gamer har aldrig sagt: Jävla Lagg, Hor lagg, fitt lag etc.


så sant men måste också tilllägga hackers/moddare jag har tamefan aldrig svurit så mycket åt mw2
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Harar när man dör av lagg
Man har Ps3 och är glad!!
  • 0
Noob-tube i MW2
I SHALL BE WHITE! LIKE GANDALF /Crunt
  • 0
Igår spelade jag Crysis för att hypa lite inför tvåan. Eftersom jag redan klarat det femtioelvatusen gånger tänkte jag bara lattja runt lite, så jag mixtrade lite i programkoderna. En grej jag tycker om att göra i alla spel (Ja, Crackdown jag tittar på dig) är att slå till en fiende och se honom flyga 0.42 kilometer upp i luften och 2.89 kilometer framåt, så jag multiplicerade min slagstyrka med fem.

Då kände jag mig riktigt kaxig och aktiverade Speed Mode och sprang till närmsta fiendeutpost varav jag gick fram till en korean och slog honom på näsan med min gevärskolv. Eftersom jag slog så enormt hårt lyckades jag på något sätt också mörda mig själv samtidigt. Blev lite förvånad, men inget mer med det.

Jag laddade om senaste checkpointen och sprang till koreanens kompis och slog honom i nacken. Då fungerade det alldeles utmärkt; han flög en bra bit och genom en vägg vilket såklart resulterade i att resten av nordostasiaterna upptäckte mig.

Kände mig fortfarande kaxig, så jag hoppade fyra meter upp i luften och landade på en hydda och skuttade ner för att smälla till en ny fiende. Såg hur han ramlade ihop, men också hur jag gjorde det samma. Då blev jag lite irriterad, så jag sprängde hela byn med ett raketgevär istället, snattade en jeep och åkte till nästa läger med baracker.

Där slog jag ytterligare en soldat i ansiktet bara för att själv dö. Det här upprepade sig genom hela spelet, vilket resulterade i ett antal både
-moment, -moment, -moment och -moment.
  • 0
Att bli dödad av äckliga clan-snorungar som sitter i ett party i valfri onlineskjutare.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Jag dör aldrig i spel, aldrig !
Good Morning Starshine, The Earth Says Hello !
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!