Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Rock Band Officiella Tråden


Först och främst, jag gillar väldigt mycket med Rock Band men svårighetsgraden när man kör gitarr på expert är lite väl enkel tycker jag (har inte spelat något annat för jag har bara GH3 gitarren). Med undantag för sista låten (Green grass and high tides) som helst plötsligt blev 10 gånger svårare än föregående låtar och tyvärr fortfarande inte har knäckts till min stora besvikelse. Känns som att jag skulle vilja ha hyperspeed på den men den funktionen finns visst inte i RB har jag förstått Jag tycker också att de borde släppa en uppdatering med lite tydligare "hammer-on/pull-off" noter. För övrigt älskar jag de nya påhitten som t.ex Rock Ending och att man inte behöver strumma när man kör solo (vilket dock jag får göra som inte har Stratan). När RB2 släpps ska hela kittet införskaffas!
Man vinner inte en silvermedalj, man förlorar guldet!
  • 0
Citerar The One And Only:
Won't Get Fooled Again, någon?


Hade inte problem med den faktiskt.

Citerar Gibby:
Först och främst, jag gillar väldigt mycket med Rock Band men svårighetsgraden när man kör gitarr på expert är lite väl enkel tycker jag


Inte om du satsar på att guldstjärna alla låtar.

Citerar Gibby:
Jag tycker också att de borde släppa en uppdatering med lite tydligare "hammer-on/pull-off" noter.


Tycker det är skitbra som det är. Till skillnad från GH3 behöver du inte se det lika tydligt, för man vet vilka noter som är HOPOs, för dem är placerade på logiska ställen. Och när man kört spelet ett par timmar är det svintydligt vilka noter som är det i vilket fall.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Citerar Leon_S_Kennedy:Ledsen om jag krossar din felaktiga information Tirion. Jag var på EB i lördags och då frågade jag om man fick med spelet i det här paketet för 1550, och ja det fick man.

Är du säker på att han du frågade hade koll då? Det verkar helt otroligt och för att vara helt ärlig så tror jag inte på det.


Clownen hade ju fel... heheh

Och Tirion, när jag köper någonting nytt så skyndar jag mig inte in på GR och börjar 'Åh! Åh! Kolla vad jag har köpt yay!!!!!'''

Nej man fick bara instrumenten men det var då billigt i alla fall. Kostade 500 kronor mer på OnOff. Så lite sparade man i alla fall, men som sagt så är jag mycket nöjd!!!!
Lämnat GR.
  • 0
Citerar Gibby:
Känns som att jag skulle vilja ha hyperspeed på den men den funktionen finns visst inte i RB har jag förstått


Du kan ju skapa en hyperspeed board som man hänger på tvn och sen sitter den över självaste skärmen (där noterna kommer in). Sen så ställer man in den tills man får önskad effekt dvs en kartong rektangel som man hänger framför skärmen för att få en hyperspeed effekt. Det finns en video på youtube med en snubbe som använder en sån på afterlife: här är länken
http://youtube.com/watch?v=YwuwSony3HU&feature=related
"The story of life is quicker then the blink of an eye, the story of love is hello, goodbye."
  • 0
Fast det separerar ju inte noterna vilket är hela poängen med Hyper Speed, eller?
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Det skulle va gött med hyperspeed på rock band....
Duu skaa int ut mä BåtN!
  • 0
Citerar InsaneGamer:
Du kan ju skapa en hyperspeed board som man hänger på tvn och sen sitter den över självaste skärmen (där noterna kommer in). Sen så ställer man in den tills man får önskad effekt dvs en kartong rektangel som man hänger framför skärmen för att få en hyperspeed effekt. Det finns en video på youtube med en snubbe som använder en sån på afterlife: här är länken
http://youtube.com/watch?v=YwuwSony3HU&feature=related




Fan vad dumt. Om man spelar med Hyper Speed är det för att noterna inte ska vara ihopkrånglade. Dem ska vara mer ifrån varandra.
A million light reflections pass over me
  • 0
Hej,

Jag har ett litet problem och jag undrar om ni har något tips. Det är så att mina trummor har pajat, jag köpte dom ifrån amazon.co.uk när de släpptes i England. Jag måste ju ha någon garanti kvar men jag undrar villka jag ska kontakta amazon eller hmx?
  • 0
amazon. Dem skickar ett helt nytt band in a box och så har du 30 dagar på dig att skicka tillbaka det gamla band in a box.
A million light reflections pass over me
  • 0
okej, mailar jag dom då eller? Eller måste jag ringa supporten?
  • 0
Tror du ska maila. De king 91 har gjort det här på forumet...
A million light reflections pass over me
  • 0
Är det nån som vill spela? säg till för jag har ingen att spela med...
Duu skaa int ut mä BåtN!
  • 0
Fick just mina nya trummor (skit UPS) och dom har fan mycket bättre studs än vad dom gamla någonsin har haft.
FU™
  • 0
Hur ska du skicka tillbaka? Fick du enbart trummor? Du som betalar frakten och sånt eller?
A million light reflections pass over me
  • 0
Citerar Kazeus:
Hur ska du skicka tillbaka? Fick du enbart trummor? Du som betalar frakten och sånt eller?

Jag fick ett helt nytt band in a box. och dom står för frakten.
FU™
  • 0
Bojkottar Rock Band tills de sänker priset. De sänkte ju priset en gång men eftersom spelet fortfarande säljs separat vilket gör att det ändå kostar över 2000:- väntar jag.
  • 0
Citerar ParnvoL:
Bojkottar Rock Band tills de sänker priset. De sänkte ju priset en gång men eftersom spelet fortfarande säljs separat vilket gör att det ändå kostar över 2000:- väntar jag.


You're up for a long wait my friend...
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar de KING 91:
Jag fick ett helt nytt band in a box. och dom står för frakten.



Har du skickat än då?(gamla)
A million light reflections pass over me
  • 0
Nu har min blåa pad börjat glappa. Varför tillverkar dom inte någonting tåligt och bra från första början?

Jag tänker inte skicka skitet till EA. Jag ska ha en ny trumma från Discshop.
  • 0
Citerar ParnvoL:
Bojkottar Rock Band tills de sänker priset. De sänkte ju priset en gång men eftersom spelet fortfarande säljs separat vilket gör att det ändå kostar över 2000:- väntar jag.


Men lol köp bara spelet eller så struntar du i att skaffa det alls.

Tillagt 2008-07-29 15:04:
Citerar WaltX:
Nu har min blåa pad börjat glappa. Varför tillverkar dom inte någonting tåligt och bra från första början?

Jag tänker inte skicka skitet till EA. Jag ska ha en ny trumma från Discshop.


Jag fick då ett års garanti på alla mina intrument när jag köpte paketet på EB.
Lämnat GR.
  • 0
Citerar Kazeus:
Har du skickat än då?(gamla)

nepps.

ASBRA TRUMMOR!! nu kan jag göra riktiga trumvirvlar.
FU™
  • 0
Får väll göra som du de KING, har ett litet problem bara lådan som mitt band in a box kom med är trassig vet inte om de spelar någon roll?
  • 0
Citerar ParnvoL:
Bojkottar Rock Band tills de sänker priset.

Jag lovar att spelet är värt varenda öre, jag hade betalat dubbla priset för det nu när jag vet hur jäkla kul det är.

Citerar WaltX:
Jag tänker inte skicka skitet till EA. Jag ska ha en ny trumma från Discshop.

De får du nog, Discshop har bra kundservice.
Min AC Adapter till min 360 dog dagen efter releasen och de hände verkligen ingenting när jag ringde supporten. Tog flera veckor utan att jag fick någon ny. Så jag hörde av mig till Discshop och de skickade den AC Adaptern de hade på sin demomaskin + att jag fick ett valfritt spel gratis som plåster på såren.
Diablo III <3
  • 0
Citerar Crozz:
vet inte om de spelar någon roll?

neps
FU™
  • 0
Fan vad det är roligt, White, har du lust att lira imorrn? Lär få mitt 12 månaders guld kort då.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!