Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Spel är minnen!


Slutet i Zelda: Majora's mask är det vackraste som finns. Mitt bästa spelminne.
  • 0
Citerar Banchee:
GTA 3 är första minnet från Spelade hos en kompis en fredag efter skolan...


Jag spelade det hos en äldre kompis som visade mig det och sen fråga om jag ville testa, sedan frågade jag (Seriöst) Efter det gick jag på ett disco och vad jag hade hela kvällen i tankarna var GTA 3 *När ska jag få testa det mer, fyfan vad tufft spel.*
  • 0
Första sonic var ju häftigt!!

Sen när man mötte draken bossen första gången i phantasi star online till dreamcast.. det var en upplevelse..
  • 0
Turtles, till 8 bitars. Brukade fråga min kompis om jag fick komma hem till honom och spela det. attans det var ren magi, att spöa upp de kaxiga ninjorna efter noter, ljudet när Donnatello trillade ner i en kloak och sa "this cave is creepy" eller bara den där rackaren till noshörning...Ah, jag kommer aldrig glömma bort det.
  • 0
Oj, det här blir inte lätt! Efter 20 års spelande så finns det ett överflöd av minnen. Min första dator var en C64 och från den tiden finns det mest känslor och inte så många konkreta minnen. Men ett av de spel jag kommer ihåg från den tiden är Flimbos Quest. Ett plattformslir som jag spelade ofta.
Mina starkaste spelminnen är dock bara några år tillbaka (de har kanske inte försvagats ännu?). Jag köpte en PS2 och på den spelade jag Final Fantasy IX och Final Fantasy X. FFX är det som sitter kvar starkast, det spelet tog mig med storm som inget annat spel före eller efter har gjort. FFIX var också en väldig upplevelse, trots att jag aldrig spelade klart spelet.
Det finns många minnen och jag skulle kunna fortsätta hela kvällen, men de ovanstende är de spel som gjort starkast intryck på mig och satt de djupaste spåren.
If you play a Microsoft CD backwards you can hear satanic messages. That's nothing, if you play i forward it installs windows
  • 0
Sonic the hedgehog, The lion king
Yeah!
  • 0
I am at the crossroads...

Öpningen i Dreamfall The Longest Journey är helt fantastiskt prefekt, något jag aldrig kommer glömma...
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Operation Flashpoint. otaliga gånger har jag, ärligt talat, kämpat för mitt liv på den gudsförgätna ön Everon. AK74'an är min enda försäkring, och mina kompisar är min satsade pott...

WoW. eller rättare sagt, den härliga, mysiga gruppen som man gled fram genom Uldaman med. ingen stress, bara snack och en massa döda Troggs i vårt kölvatten.

IL2 Sturmovik. att lägga sig bakom en DC3 efter en parfekt manöver och sedan peppra sönder planet och se det slitas i stycken och virvla mot marken.. ahhh... och ännu bättre när man vunnit en duell med en pissed-off Yak som vill hämnas sin kompis. och framför allt när man landar med avskjutet roder och förstörda vapen och olja över vindrutan på hemmabasen...
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Adjö..
  • 0
Mega Man 3, vart ska jag börja? Helt enkelt ett underbart spel jag aldrig glömmer. Musiken, från Snake man banans snabba rytm till Boss fightens stressande melodi. Vapnen, från Hard mans hårda slag till Needle mans snabba nålar. Kan man göra mer än att älska det. Jag älskade det 10 år sen, och jag älskar det fortfarande.

Deathsoul + Mega Man 3 = Love
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Haha, måste nog nämna: "Street Gangs". Jag och min gode vän satt ändlösa timmar och lirade. Kom aldrig långt men slutade aldrig försöka. Härliga minnen. "Theme Park" var också ett sjukt kul spel som jag älskade och inte att glömma "RollerCoster Tycoon"! Wow, parkyra. Minns timmarna av spel och spel. Det som tar min första plats blir "Mario Party". Skratta åt mig eller kalla det barnspel men FYFAN vad kul jag har haft åt det spelet. Röda ögon, ja tack. Det var allt jag hade att yttra mig om, skön tråd.
  • 0
Citerar Mr Rocky:
Haha, måste nog nämna: "Street Gangs". Jag och min gode vän satt ändlösa timmar och lirade. Kom aldrig långt men slutade aldrig försöka. Härliga minnen. "Theme Park" var också ett sjukt kul spel som jag älskade och inte att glömma "RollerCoster Tycoon"! Wow, parkyra. Minns timmarna av spel och spel. Det som tar min första plats blir "Mario Party". Skratta åt mig eller kalla det barnspel men FYFAN vad kul jag har haft åt det spelet. Röda ögon, ja tack. Det var allt jag hade att yttra mig om," skön tråd."


  • 0
Jag vet inte namnet på spelet på Sega Mega drive men det är en av mina spel minnen.

Jag har en tråd om ni vill hjälpa mig.Det skulle göra mig glad
  • 0
Har hittat en butik i mitt län som säljer PS1 spel, har köpt några bl.a "Fighting Force" som jag spelade som liten, när jag väl spelade det kom jag och tänka på hur bra man hade det förr

Alltså detta spel gjorde bara mig deprimerad

Skaffade också "Syphon Filter" riktigt kul spel för att vara så gammalt, kände mig som en liten pojke igen
  • 0
1:Första gången jag spelade Ocarina of time
Jag minns fortfarande den underbara känslan som jag hade när jag spelde detta för första gången.

2: Pokemon /Blå/gul/silver
Jag vet inte hur många timmar jag plöjde ner tillsammans med kompisar på dessa spel.

3:Monkey Island 3 The curse of monkey island.
Grymt roligt spel med massor med helt logiska ologiska pussel

4: Mario Kart 64
Alla de 82364 timmar som jag och mina kompisar och även föräldrar plöjde ner i detta spel.

5: Punch Out
Första gången jag spelade Punch Out var när min morbror visade mig detta. Sen så var jag fast

6: Mario and Luigi Superstar saga
Julen 2005 fick jag detta spel. Sedan dess har jag plöjt igenom spelet minst 5 gånger.

Listan skulle kunna göras längre med saker som första gången jag spelade Guitar Hero eller varför inte spel som Golden Eye och A link to the past men de 6 var nog de största spelminnena som jag har.
  • 0
Oj, det är många minnen från svunna tider.
Men det starkaste är nog när jag och mina bröder slog på Ocarina of Time för första gången, och tittade på introt några gånger på raken för att det var så vackert.
  • 0
Tekken 3 fanns på många spelhallar för ung 7 år sedan, åh, vad jag minns dom härliga fajterna när jag och mina kompisar spelade Tekken 4 på min 7-års födelsedag!
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Soul Calibur 2! Det roligaste Fighting-Spel jag någonsin spelat! Jag har bara FÖR många minnen av när jag och mina kompisar har svurit, skrattat och hånat varandra under våra matcher!
"The fate of destruction is also the joy of rebirth."
  • 0
Vilket tror ni att ni kommer ha nya härliga minnen ifrån då? Jag skulle lätt säga GTA IV eftersom serien alltid får mig att se spel på ett annat sätt...
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Tekken 3 fanns på många spelhallar för ung 7 år sedan, åh, vad jag minns dom härliga fajterna när jag och mina kompisar spelade Tekken 4 på min 7-års födelsedag!


  • 0
Pokémon ... u never forget it
Ordet omoget använder bara dom omogna
  • 0
Donkey Kong Country och Super Mario World. Kan INTE beskriva spelkänslan jag hade när jag var liten.

Naturligtvis båda på Super Nintendo.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
När sluttexterna från Half life 2 kom rullandes.

Oförglömligt.
And then i thought to myself, if the frog is gone, im going to kill myself.
  • 0
Diablo 2 med LoD och Crash 2
I'll make him an offer he can't refuse -Michael Corleone
  • 0
Första spelet jag spelade var SMB på snes och duckhunt varväl också ett spel man minns
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!