Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Skate VS THPG


Citerar Ribcage:
Citerar oboy_diggaren:
Du har alldeles rätt Det är bara bra att det finns fler alternativ när det gäller skateboardspel. Så att fler konsumenter blir nöjda! Vissa kommer gilla Skate mer (jag ) och andra kommer gilla THPG mer.


Ja, det är bara bra som du säger. Min brorsa t.ex. kanske skulle vara intresserad av att köpa båda spelen. Det är så olika varandra så att det inte blir som att köpa NHL 2k8 av 2K och NHL 08 av EA. Jag skulle gärna ta en hybrid mellan spelen så att man får välja ifall man vill spela den versionen som har kontroller som Skate eller den som har kontroller som THPG.

Men det är såklart önsketänkande.


Det är som du säger att det är en väldig skillnad på spelen och din jämförelse stämmer mycket bra. Men det blir omöjligt ändå att i alla fall inte jämföra litegrand då det i princip bara finns två olika skateboardspel ute på marknaden (eller ja...snart två i alla fall tills Skate släppts), för många är Skate lite av en efterlängtad revolution, för andra inte.
Egentligen så är det väldigt lite som spelen verkar ha gemensamt förutom att det är just en skateboard man åker på...
Gör musik.
  • 0
Mm, det är klart att det blir jämförelser ändå när det finns så få skatespel(no pun intended).

Som du säger så skiljer de sig mycket åt. Uppdragen, handlingen, hur man låser upp saker och uppgraderande av karaktär o.s.v.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Håller med Ribcage, de är inte lika alls...
TH är lite mer "äventyrs" aktigt medans Skate är lite seriösare.
En min tjejkompis va här idag, och då testade vi PG tillsammans, hon tycker det är mycke roligare än Skate, för att det inte är lika svårt och så...
Så jag ska köpa båda spelen så jag kan spela med henne:p Hon hade spelat nåra TonyHawk spel på hennes brorsas xbox så hon va ganska duktig, haha...

Det är bra att det finns två olika skate spel, känns bra faktist:p
I can do a Kickflip with my thumb, pwnd!
  • 0
Citerar sallmaN:
Så jag ska köpa båda spelen så jag kan spela med henne:p


Naaw
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
SKATE. blir roligast men THPG kommer sälja bäst...
The source to all evil is fear...
  • 0
Citerar Jelmen:
SKATE. blir roligast men THPG kommer sälja bäst...



Tvärtom tror jag.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Näe Skate för min del! (Vilket jag inte trodde innan)
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Jag provade demot på Proving Ground igår och jag måste säga att jag tyckte det luktade riktigt sura strumpor om det. Allt kändes väldigt grått, fult och gammalt.
Gör musik.
  • 0
Ribcage: haha=)

Fragile: Mjoo, håller med dig faktist... Måste säja att det ändå var lite skojj, har inte spelat det på länge:p

Men gillar SKATE mer, helt klart!
I can do a Kickflip with my thumb, pwnd!
  • 0
Citerar EmbraceTheDarkness:
Jag kommer iaf välja Skate... har tröttnat som fan på Hawk spelen...
Så talade Waiiwan
  • 0
Väljer Skate 10 av 10 gånger. TH-spelen har inte imponerat på mig sen THPS 1&2, därefter blev det bara för mycket.
  • 0
Håller med dej faktist, helt klart ; )
I can do a Kickflip with my thumb, pwnd!
  • 0
Skate var dåligt. Käns som man månte träna mycket för att kunna göra coola grind-manualcombod. THPG FTW
Yeah!
  • 0
Citerar Tramblin:
Skate var dåligt. Käns som man månte träna mycket för att kunna göra coola grind-manualcombod. THPG FTW


Jag kan gör ultra-future-tricks i sömnen och jag har ändå bara spelat demot...
Would You Kindly?
  • 0
Det är just det Tramblin. I Skate får man känna på det lite att vara skejtare, det ska fan inte vara så enkelt att göra tricks som kanske SER enkla ut.
I THPS spelen lär man sig alla grejjerna med en gång, då tröttnar man också snabbare därefter. Speciellt när THPS spelen varit i stort sett likadana genom alla år.

Ser fram emot att få spela Skate i ett par veckor inna jag tröttnar på det. Efter det kanske det ligger på hyllan ett tag, men jag kan iallafall plocka fram det när jag vill och bara simpelt skejta omkring

Säger det igen, Skate > THPS

Tillagt 2007-09-18 00:36:
Förresten, testade THPG demot... Skit skit skit. Fult, overkligt och typ samma sak som föregångarna.
Checka min egna speltidning som jag gjorde som projektarbete våren 2007. Sök i forumet på "Projektarbete" och ni hittar min tråd.
  • 0
SKATE. den 28:e...
The source to all evil is fear...
  • 0
Provade på Proving Grounds häromdagen och vilken klasskillnad det är alltså, nästintill löjligt. Nej, det är bara att konstatera att Tony Hawk serien är död, för min del. Nu har de kört på med samma sak i nästan tio år, och jag tänker inte betala för det längre. EA krossar motståndet (vilket inte säger så mycket), och detta är bara första spelet. Tänk er möjligheterna de har till uppföljarna.
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
Jag tror nog att båda spelen har sina goda sidor. Dock tycker jag det är lite roligare med överdrivna ollies och grinds som aldrig slutar, så jag kommer nog köra på Proving Grounds. Men det kan gott hända att Skate hamnar i hyllan också.
Goats who stare at men.
  • 0
Man kan gott ha båda spelen så man tar och spelar ett efter humör. Ibland känner man för lite galnare grejer och ibland för mer realistiskt.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Man kan gott ha båda spelen så man tar och spelar ett efter humör. Ibland känner man för lite galnare grejer och ibland för mer realistiskt.


Bra sagt
The source to all evil is fear...
  • 0
Det jag antagligen har tröttnat mest på Tony Hawks serie är att det är så förbenat enkelt och repetivt. Det finns ingen utmaning i spelet helt enkelt.
  • 0
Citerar Iqaros:
Det jag antagligen har tröttnat mest på Tony Hawks serie är att det är så förbenat enkelt och repetivt. Det finns ingen utmaning i spelet helt enkelt.


Också bra sagt
The source to all evil is fear...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!