Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

PlayStation 3 - Ny och Officiell


Citerar The_gunners:
Måste man installera linux på ps3:an?


Nej, absolut inte.

Spelet Råttatouille innehåller något så otroligt som "Gameplay with character" enligt Webbhallen
Ta det tillbaka
  • 0
Citerar Voodoo Doll:
Nej, absolut inte.

Väljer man linux då bara i en meny?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Citerar ZeroCola:
Men menar du allvarligt när du säger att du ska köpa en ps3:a??

Ja, varför inte?


Har du inte en 360 och en Wii?? Behöver du då en ps3:a också
Banna mig, plzz!
  • 0
Citerar ZeroCola:
Har du inte en 360 och en Wii?? Behöver du då en ps3:a också

Ska sälja Wii:n, köper PS3 istället
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Ska sälja Wii:n, köper PS3 istället


Redan trött??
Banna mig, plzz!
  • 0
Citerar ZeroCola:
Redan trött??

Trött på det dåliga spelutbudet på Wii: Ja.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
snälla pojkar snacka om PS3 tack, iget annat. Föresten snrt kommer vi få Crash 2, Spyro 2 till PS store . www.ps3.blogg.se
PSN=limonass
  • 0
eye of judgement verkar kul men grafiken är inte det bästa
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
PS3 is "ideal" for Unreal Torunament mods, says Epic Games producer
Santa Monica (CA) - The Xbox 360 may have a robust online community, but the PS3 is more attractive for developers, according to Epic Games's lead producer Jeff Morris.

http://www.tgdaily.com/content/view/32897/98/

We went through a demo of Unreal Tournament III with Morris and got a fairly good glimpse at what this guerilla warfare title will bring to the PS3 when it comes out in November.

In just a quick 15-minute demonstration, we saw five different vehicles, including a hovercraft, a massive tank, and an orb-like device that moves with autonomous claws on the ground (kind of like Doc Ock in Spider-Man 2).

Over 40 maps, 14 death match maps, and 16 vehicles will grace the new Sci-Fi shooter game. We saw alternating gameplay sequences between the PC and PS3, and the PC version looked just a little bit crisper.

There's really no reason to knock the PS3 build we saw, though. Real-time physics were implemented everywhere, from environmental elements to characters' clothing. It was also cool to see a defensive plasma-type "box" that players could run into. Shots fired through the box would move in slow motion, giving players a Matrix-style defense.

Of course, Unreal Tournament has lived for quite a while mainly on the PC. With custom mods and constantly circulating game additions, it was a system that previously could not have fully worked on a console. The PS3 is the best platform to bring that stuff out of the PC realm, according to Morris.

We could tell right away that the game was really tailored for the PS3, even though an Xbox 360 version is slated for next year. For example, a new hoverboard is controlled using the controller's motion sensitive Sixaxis technology, and allows the character to move at twice the speed of foot travel.

"I don't even know how we'll do mods on the Xbox," said Morris. He said the PS3 online network is very developer-friendly. Mods could even be downloaded directly from the PS3 via the Internet browser, or brought over from a PC by way of a Memory Stick. Xbox Live has a very closed system, and takes around two weeks for a developer to get a new piece of content on the Xbox Live Marketplace.

This week we also saw a couple PS3 games coming out from independent developers. It gives hope that game creators are now fully starting to understand the infrastructure behind the PS3.

../.

Det här med en ev. möjlighet att enkelt kunna ladda ner moddar via internet gillas=)

Här är en intervju med Rein om spelet. Samma moddar som funkar på PC kommer att funka på PS3! Spelet är stabilare än Gears of War var på E3 förra året också.

http://www.n4g.com/ps3/News-51800.aspx
Do you have any good old ham?
  • 0
nu skall jag inte köpa ett jävla ps3 längre,....
  • 0
Citerar slydotcom:
nu skall jag inte köpa ett jävla ps3 längre,....


P.g.a vad?
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
att den kostar alldeles för mycket... 1000 kronor kanske inte låter som så mycket men för en som får 2000kr om året är det jätte mycket!
  • 0
Önska ett PS3 i julklapp då.
  • 0
det får jag aldrig det vet jag redan

Min Mamma jobbar inte å pappa har låg lön så.... tror inte det
  • 0
  • Jonas
  • Jonas
  • GR®
Nu glider jag in och kommer med dåliga nyheter, men jag antar aatt alla sett veckans japanska försäljningssiffror för Playstation 3? Nu säljer Playstation 3 sämre än Saturn gjorde i Japan

Nu har det hänt i Japan: http://i195.photobucket.com/albums/z117/PC_Gaijin/SatVsPS3.gif

Man kan tycka vad man vill om saken, men det är en skrämmande utveckling ingen kan vara glad över. Japanska utvecklare kommer aldrig lära sej next gen och flinande Xbox 360-fans bör komma ihåg att japanska PS3-spel oftast även kommer till X360 och färre japanska PS3-spel betyder alltså färre X360-spel
Jonas Mäki / Gamereactor
  • 0
  • Roo
  • Roo
Dooh, det är ingen positiv utveckling direkt, fast man är ju inte direkt förvånad att Ps3 säljer så pass dåligt, det är väl många som väntar på dom där riktiga topptitlarna, antar jag.
Sköntåse.
  • 0
Ouch, jag undrar om det beror på att japanerna väntar på att Sony ska sänka priset där med. Det är verkligen inte bra som du säger, det skulle vara roligt att se lite mer japanska spel i "next-gen-kvalité" och inte bara i Wii's "new-gen-kvalité".
Do you have any good old ham?
  • 0
om jag är ärlig så bryr jag mig inte längre
  • 0
Jonas Mäki! Kul att se dig live även om siffrorna är en negativ betydelse för denna tråd.
Harmony is the way of winning
  • 0
Hmm, det låter minst sagt oroande. Har sedan början trott att det skulle bli en förbättring. Nästa vecka har jag tänkt hela tiden, och det verkar som om cheferna på Sony tänkt likadant!
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Visst ska man ha en Ps3,a men just nu så finns det ju ingen anledning att inte vänta på en prissänkning. Tror nog att det kan komma bra spel i framtiden, men just nu så finns det ju inget intressant alls. Sen är ju blueray spelaren intressant då jag snart ska köpa en ny tv, fast i dagsläget så kostar ju en blueray film 300 spänn!!! Sen är ju filmerna som finns ute inget vidare heller
  • 0
Jag känner mig sugen på Resistance. Ska skaffa min maskin så fort som möjligt.
  • 0
Citerar -Ratchet-:
Om dom kan sälja en PS3 för 6000 kr med tillbehör som annars kostar 1800kr så borde dom ju kunna sälja PS3 för typ 4600?


Saken är ju den att spelen Motorstorm och Resistance inte kostar ett skit för Sony att slänga med. Pruktionskostnaden plus lite royal till utvecklarna (om något alls eftersom det är "gratis reklam" till utvecklarna). Det kostar inte Sony 500kr per spel att slänga med de i en bundle.

Så Starter Pack kostar nog lika mycket för Sony som 80GB versionen gör.

Dock är jag fortfarande förvirrad över Sonys strategi. Kaz sa nyligen att de inte producerar 60GB versionen mer men har i lager så det räcker till alla i USA som vill ha en för 499$. När 60GB versionen är slutsåld och lagret är tomt kommer de se över läget i USA och avslöja deras strategi då.

Då återstår bara 80GB limited versionen som börjar säljas snart. Och den enda rimliga gissningen är att de kommer släppa en 80GB version av PS3 för 499$ och droppa limited versionen. 80GB versionen är billigare för Sony att producera än 60GB versionen. Eller så introduserar de Shockaxis med 80GB versionen;) Men de kan inte sätta 80GB versionen på 599$...

I Europa vet jag inte hur Sony tänker. Nu finns det 60GB versionen för 5995kr och starter pack för 5995kr här i sverige Kommer ju bli många 60GB versionen som ligger och skräpar
  • 0
Starter pack har väl 60 gb?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Jonas:
Man kan tycka vad man vill om saken, men det är en skrämmande utveckling ingen kan vara glad över. Japanska utvecklare kommer aldrig lära sej next gen och flinande Xbox 360-fans bör komma ihåg att japanska PS3-spel oftast även kommer till X360 och färre japanska PS3-spel betyder alltså färre X360-spel


Frågan är hur mkt det här spelar roll. Givet vis spelar det roll hur konsolens release period ser ut. Men PS3 har tid att sälja bra. Tror det bara är spelbrist och för högt pris det handlar om.

Dessutom tror jag långt ifrån alla utvecklare är Wii vänliga, den är så begränsande på många sätt. Så då har de bara PS3 att välja på och de utvecklar till den.

Tillagt 2007-07-14 09:41:
Citerar The_gunners:
Starter pack har väl 60 gb?


Yes box. David Reeves sa nyligen att den "renodlade" 60GB versionen av PS3 oxå kommer försvinna i Europa.

Starter Pack (60GB PS3+2 kontroller+Motorstorm+Resistance) kommer bli standard i Europa och den släpps 18 Juli i Storbritannien och 1 Augusti i övriga Europa.

http://threespeech.com/blog/wp-content/uploads/2007/01/ps3box.j
pg


Bra deal iofs det här hade kostat oss i sverige runt 8000kr att köpa separat och vi får de för 5995kr. Men frågan är om alla verkligen vill ha de spelen eller ens en extra hand kontroll..
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Tack för den här tiden. Fortsätt i den andra tråden. /kaleii