Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mafia II


  • Zime
  • Zime
Mafia kom i Augusti 2002 till PC (konverteringar till ps2 och Xbox dök upp senare) och blev mycket hyllat utav press och privatpersoner som ett väldigt lyckat gangsterdrama i samma anda som Gudfadern-filmerna. Mafia utspelade sig under det hårda 30-talet och innehöll gangsterstämning spelet igenom med väldigt intressanta karaktärer och härliga actionscener.


I december 2003, kom ett uttalande om att en uppföljare var i görningen. Ingen vidare kommentar från utvecklarstudion Illusions Softworks eller utgivaren Gathering.

Sen var det helt tyst. Fansen började ge upp hoppet om att någonsin få se ett Mafia 2.
Det var som sagt knäpptyst.
Fram tills den 17 Augusti 2007, då man fått nys om att en trailer ska visas under Games Convention i Leipzig.

Mafia 2 utannonseras: http://ir.take2games.com/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=260590

"2K Games, a publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO), today announced that it will publish Mafia 2, a sequel to the original Mafia title that sold more than two million copies worldwide and helped popularize the gangster genre. Featuring a deep mobster-driven narrative packed with both behind-the-wheel and on-foot action, Mafia 2 is the sequel fans have been clamoring for. The game is being developed by Illusion Softworks, developers of the original Mafia title, for next generation consoles and Games for Windows®."

Officiell Hemsida: http://www.2kgames.com/mafia2/home.html
  • 0
Förhoppningsvis utspelar det sig kring samma tid som det förra spelet. Förhoppningsvis får de också med samma sköna stämning som var i spelet.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Hmmm, har tyvärr inte kört det första än, även om jag har tänkt köpa det många gånger men det kan nog bli väldigt bra.
Banna mig, plzz!
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar Dark Zero:
Förhoppningsvis utspelar det sig kring samma tid som det förra spelet. Förhoppningsvis får de också med samma sköna stämning som var i spelet.


Japp, håller med.

Citerar Dark Zero:
Hmmm, har tyvärr inte kört det första än, även om jag har tänkt köpa det många gånger men det kan nog bli väldigt bra.


Köp det!
  • 0
Citerar Zime_theZign:
Var ska det utspela sig?


Chansar på Berlin eller Chicago.
  • 0
Hoppas på att det blir bra.
  • 0
Ooo, ett Mafia II. Riktigt nice. Hoppas det släpps till 360...
  • 0
Stad? Lost Heaven såklart.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar Reqo:
Stad? Lost Heaven såklart.


Inte alls, men förhoppningsvis;).
  • 0
Citerar Zime_theZign:
Köp det!


Vad kan det kosta??
Banna mig, plzz!
  • 0
Citerar Dark Zero:
Citerar Zime_theZign:Köp det!

Vad kan det kosta??


Verkligen inte mycket. Köpte det pånytt för 1 år sedan, då kostade det 99 kr. Tyvärr så funkar inte CD3, så jag kan inte installera =/
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Vad glad jag blev när jag läste nyheten för en liten stund sen!

Citerar Ribcage:
Förhoppningsvis utspelar det sig kring samma tid som det förra spelet. Förhoppningsvis får de också med samma sköna stämning som var i spelet.


Ja det vore perfekt, Jag älskade Mafia och kommer att hålla stenkolla på detta framöver!
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar Reqo:
Verkligen inte mycket. Köpte det pånytt för 1 år sedan, då kostade det 99 kr. Tyvärr så funkar inte CD3, så jag kan inte installera =/


=/, har haft CD problem med många spel xD.

Köper det nästa gång jag kommer in till Helsingborg.
Banna mig, plzz!
  • 0
Btw., lite off-topic men gällande mitt problem med Mafia. Vad tycket ni om att ladda ner ett spel olagligt när man har spelet i original men skivorna inte går att använda för installation. Jag menar jag behöver endast CD1 för att spela, men CD3 för att installera, och CD3 funkar ej
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Dark Zero:
Köper det nästa gång jag kommer in till Helsingborg.


Det gör du absolut rätt i, själv har jag spelat igenom det 4 gånger Ja så bra är det!
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Hoppas det är Illusion som utvecklar det.
  • 0
Citerar Reqo:
Btw., lite off-topic men gällande mitt problem med Mafia. Vad tycket ni om att ladda ner ett spel olagligt när man har spelet i original men skivorna inte går att använda för installation. Jag menar jag behöver endast CD1 för att spela, men CD3 för att installera


Det tycker jag skulle vara ok för du har ju köpt spelet...
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar Reqo:
Btw., lite off-topic men gällande mitt problem med Mafia. Vad tycket ni om att ladda ner ett spel olagligt när man har spelet i original men skivorna inte går att använda för installation. Jag menar jag behöver endast CD1 för att spela, men CD3 för att installera, och CD3 funkar ej


Jag tycker det är OK. Men kolla med några till.
Banna mig, plzz!
  • 0
Jag fundera på att köpa det första mafia men jag har några frågor.
1.Är det freerom som gta ?
2.Är det bra Al?
3.Vilket är bäst pc eller ps 2 verisonen ?
4.Utspelar det sig på 1950 har jag fått för mig?
5.Om det utspelar sig 1950 vilka vapen finns det, inte så kul att kör med pistol och en gammaldags kulspruta.

Det var alla frågar.
!quote- Forever
  • 0
Vill ha samma svar som gamelord.
Banna mig, plzz!
  • 0
Citerar Dark Zero:
Vill ha samma svar som gamelord.


1. Ja

2. Bättre en GTAs AI

3 PC

4 30tal tydligen. ( Länge sen jag lirade det men har för mig att det var där någonstans )

5. Thompson, Colt , Revolver , Molotovs , Shotgun och många fler.
They say hope begins in the dark... The darkness, for me, is where I shine.
  • 0
Citerar gamelord:
Jag fundera på att köpa det första mafia men jag har några frågor.
1.Är det freerom som gta ?
2.Är det bra Al?
3.Vilket är bäst pc eller ps 2 verisonen ?
4.Utspelar det sig på 1950 har jag fått för mig?
5.Om det utspelar sig 1950 vilka vapen finns det, inte så kul att kör med pistol och en gammaldags kulspruta.

Det var alla frågar.


1. Ja
2. Kommer inte ihåg
3. PC
4. från sent 30-tal och fram.
5. Ja, det var kul med pistol och en tommygun
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
1. Ja, typ. Det är som i GTA avstängda ställen som sedan öppnas när du utforksat dem i Storyn.

2. Jodå, mycket bättre än GTA om man säger så

3. PC. Iofs så kom Xbox/PS2-versionerna 2 år senare, men dem sägs inte vara så bra.

4. Spelet utspelas under många år på 30-talet.

5. Finns en hel del pistoler, många närstridsvapen, 2 shotguns, en sniper och ett maskingevär (Tommy-gun).
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Kontrollen på xbox till Mafia var bökig! Det måste fixas!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!