Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mafia II


Citerar Al Za3eem:
Citerar Aspmaster:Citerar Selerz:
Citerar Aspmaster:Jag köpte första spelet. Blev dock inte nöjd med det och köpte istället Gudfadern. Men Mafia II verkar som sagt bli riktigt bra, förhoppningsvis

Vilket var bäst?


Gudfadern, absolut.


Kan till viss del också bero på att jag är en stor beundrare av filmerna.
Falskt: Höga spelpriser förekommer pga piratkopiering. Sant: Piratkopiering förekommer pga höga spelpriser.
  • 0
Citerar Aspmaster:
Citerar Al Za3eem:
Citerar Aspmaster:Citerar Selerz:
Citerar Aspmaster:Jag köpte första spelet. Blev dock inte nöjd med det och köpte istället Gudfadern. Men Mafia II verkar som sagt bli riktigt bra, förhoppningsvis

Vilket var bäst?


Gudfadern, absolut.


Kan till viss del också bero på att jag är en stor beundrare av filmerna.


Tror många är det men föredrar nog ändå Mafia.
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Godfather var ett relativt bra filmlicensspel faktiskt. Men eftersom man känner till allt så väl om Gudfadern (filmfreak som man är) så blev det lite nytt men en riktigt bra fristående del.

Mafia är mycket äldre och var långt före sin tid med både det ena och det andra samt hade en mycket bättre story (även om gudfadern part 1 är den bästa filmen i världen). Mafia är klart bättre enligt min åsikt.

Men nu kan man göra en jämförelse tvärt om. Mafia släpptes ju 2002 och Gudfadern 2006 (4 års skillnad). Nu släpps Mafia 2 2008, bara två år senare än Gudfadern och kommer antagligen på mindre tid för utveckling bli bättre än Gudfadern.
  • 0
Citerar Aspmaster:
Gudfadern, absolut.


Verkligen inte. Som spel kommer Gudfadern inte ens i närheten av storheten som Mafia var. Folk skriker inte direkt efter ett nytt Gudfadern. Men du kanske tycker om det mer.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
De som tycker Gudfaderna är bättre än Mafia gör det av antingen två anledningar. Antingen har de inte spelat Mafia på PC utan på konsol istället eller så har de bara dålig smak.

Gudfadern var helt okej, jag hade kul med det, men mafia och gangsterstämmningen är så otroligt mycket blaskigare än den tunga rökiga i Mafia. Gudfadern spelet känns lite som en disneyfilm på något sätt.

Kul spel dock, sen att krockarna är så grymma i både Mafia och Gudfadern är riktigt härligt.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Citerar outcast:
De som tycker Gudfaderna är bättre än Mafia gör det av antingen två anledningar. Antingen har de inte spelat Mafia på PC utan på konsol istället eller så har de bara dålig smak.

Gudfadern var helt okej, jag hade kul med det, men mafia och gangsterstämmningen är så otroligt mycket blaskigare än den tunga rökiga i Mafia. Gudfadern spelet känns lite som en disneyfilm på något sätt.

Kul spel dock, sen att krockarna är så grymma i både Mafia och Gudfadern är riktigt härligt.



Krockarna?
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Nått jag gillade i ettan var den tidsenliga musiken som var så skön att lyssna på, hoppas de lyckas lika bra med den biten i tvåan
-<[ Damn Dirty Apes ]>-
  • 0
Citerar MageThief:
Nått jag gillade i ettan var den tidsenliga musiken som var så skön att lyssna på, hoppas de lyckas lika bra med den biten i tvåan


Håller med, verkligen. Som jag sa tidigare dock så saknades musiken för ofta och var väldigt ovarierad.
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Eftersom det inte finns en Mafia I tråd tänkte jag fråga här. Vet någon något bra fusk/trainer till spelet som funkar? Tydligen ska en fuskmeny komma upp om man klickar Shift + §, men det händer ingenting!
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Eftersom det inte finns en Mafia I tråd tänkte jag fråga här. Vet någon något bra fusk/trainer till spelet som funkar? Tydligen ska en fuskmeny komma upp om man klickar Shift + §, men det händer ingenting!


Varför behöver du fusk?
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Ny preview på CVG!!!

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=179950


De säger att staden återigen är Lost Heaven;

"original developers Illusion Softworks have got the nod to revisit the City of Lost Heaven


Jag trodde det var nästintill bekräftat med Empire City, men om detta stämmer såå, jaa, Yeees! Lost Heaven!



"with on-foot blasting really improved; in fact, the results look distinctly Gears of War-like, such were the similarities when our hero started dodging behind cover."


Tufft!
  • 0
  • Zime
  • Zime
"Otherwise, the spirit of the first game seems to have been recaptured perfectly, all cool jazz music, gangland executions, Tommy-guns, cheap suits, greasy haircuts and 'begging for your worthless life' moments."

Yes!
Nu är det bara at längta
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Låter ju alldeles underbart
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
z0mg, låter riktigt bra. Även om jag förväntade mig en 3 sidors preview.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Citerar Ribcage:
Citerar Aspmaster:Gudfadern, absolut.

Verkligen inte. Som spel kommer Gudfadern inte ens i närheten av storheten som Mafia var. Folk skriker inte direkt efter ett nytt Gudfadern. Men du kanske tycker om det mer.


Jag tyckte mer om Gudfadern än Mafia, men Mafia II tycker jag ser riktigt bra ut och jag känner ingen frånvaro av ett till Gudfadernspel.
Falskt: Höga spelpriser förekommer pga piratkopiering. Sant: Piratkopiering förekommer pga höga spelpriser.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Inget om Mafia 2 egentligen, men fanns ingen riktig original Mafia tråd...


Läste ni brevet för nån dag sen om att det finns få barn i sandlådespel? Barn som man kan döda alltså.

Mafia borde vara totalförbjudet!
  • 0
Mafia har inga barn som kan kan döda. Dem syns bara i mellansekvenser.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar addeSYNC:
Mafia har inga barn som kan kan döda. Dem syns bara i mellansekvenser.


Try again...
  • 0
Citerar addeSYNC:
Mafia har inga barn som kan kan döda. Dem syns bara i mellansekvenser.


Fanns en söt unge man kunde skjuta ihjäl i ett uppdrag men det blev game over om man sköt henne, men mer finns det väl inte?
100% tsun, 0% dere
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar gamer_42:
Fanns en söt unge man kunde skjuta ihjäl i ett uppdrag men det blev game over om man sköt henne, men mer finns det väl inte?


Japp, den jag tänkte på. Man kan döda ett barn i vilket fall som helst.
  • 0
Citerar gamer_42:
Fanns en söt unge man kunde skjuta ihjäl i ett uppdrag men det blev game over om man sköt henne, men mer finns det väl inte?


I vilket uppdrag? Det är inget jag minns.
:3
  • 0
Citerar keniros:
Varför behöver du fusk?


Becuse i totaly suck, daah!
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar Zebaroth:
I vilket uppdrag? Det är inget jag minns.


Ett uppdrag på en flygplats, man skulle mörda Frank.
100% tsun, 0% dere
  • 0
  • Zime
  • Zime
Precis, spoiler här egentligen.

SPOILER



Man kunde döda hans dotter.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!