Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Sexfrustrerade grabbars sista fäste?


Spelbranschen - sexfrustrerande tonårsgrabbars sista fäste?

Mitt tålamod tog slut när jag såg annonsen för blazingangels2 här på gamereactor. Varför marknadsför man sig med en halvnaken kråmande brud? Är det någon här inne som går igång på det? Klickade på bannern för att se om det var bara en "lockande" banner eller om hela spelet klingade porr. Trots jag sett det mesta så förvånades jag. Det fanns ett minispel där - och när man spelade det så var det en uniformerad kvinna som strippar. Ju längre man kommer i spelet desto mer faller kläderna av. Jag är dock lite orolig att om jag skriver om detta så kommer många klicka på bannern och kanske till och med bli upphetsade. Om så skulle vara fallet så kan jag garantera att det är ett tecken på att man spenderar alldeles för många timmar med sin dator. Ett tips skulle vara att sakta men säkert börja vistas i den verkliga världen och träffa verkliga människor och kanske inleda en riktig relation.

Fast Blazingangel 2 ska inte ta hela skiten. En stor del av branchen ser ut så här. Lättklädda vollybollspelande tjejer till halvnakna fighterfigurer är nog någonting alla känner till. Men till min stora förvåning marknadsför sig även Playstation 3 med konceptet "This is living". Med vad? Jo bikinibrudar och pinuppor.

Här är lite länkar till vår fantastiska spelvärld:

blazingangels2 http://www.blazingangels2.com/minigame

pinuppa på gunga och plakat
http://playstation-3.se/news/2007-03-23/Releasefesten_-_This_is_li
ving.html

http://kotaku.com/photogallery/gc07/2383176

Förutom en bra krönika om liknande ämne finns en bild på en halvnaken kissande tjej http://www.subdogs.se/kronikor.php?ID=4
  • 0
Ja, blev också väldigt förundrad över den reklamen...
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Rena skiten.
you are worthy
  • 0
Vad in i helvete har den tjejen med spelet Blazing Angels att göra? Slår vad om att det korrekta svaret är: ingenting! Så, rätt på patetisk reklam måste jag säga. Att försöka locka folk till spelet på det viset.


Tyvärr ser man ständigt liknande reklam på GR. Och, hey, jag gillar tjejer lika mycket som resten av snubbarna på GR, men nån måtta får det vara.
  • 0
Visst, det är mycket skum spelreklam, men kom aldrig att påstå att spel är mer inne i träsket än mer "mainstream" saker, då många människor spenderar alla sina pengar på kläder för att se bra ut.

Dock så hajjade jag också till när jag såg Blazing Angels 2 reklamen..
  • 0
Löjeväckande. Jag trodde mer om Ubisoft. Men det är ännu värre med spel vars enda mening är att visa lättklädda tjejer, typ Rumble Roses. Finns det folk som runkar samtidigt som de spelar eller vad är det frågan om?
  • 0
Hon kanske har med minispelet o göra. Men ja det måste vara lite måtta
.
A million light reflections pass over me
  • 0
Citerar Lanky:
Men än värre är det med spel vars enda mening är att visa lättklädda tjejer. Finns det folk som runkar samtidigt som de spelar eller vad är det frågan om?


Tänker genast på BMX XXX som ja tog upp i min blogg. Ett helt vanligt trickspel (med bmx då) med någon anledning upplåsningsbara strippvideos & förmågan att dra av tjejerna kläderna ¨på. Något som, om man kollar på resten av spelet, helt saknar logik
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar eyeless-:
Rena skiten.


Agree!
  • 0
Citerar Lanky:
Löjeväckande. Jag trodde mer om Ubisoft. Men än värre är det med spel vars enda mening är att visa lättklädda tjejer. Finns det folk som runkar samtidigt som de spelar eller vad är det frågan om?


Ehhhe ja det finns det
!quote- Forever
  • 0
Citerar instant aim:
Tänker genast på BMX XXX som ja tog upp i min blogg. Ett helt vanligt trickspel (med bmx då) med någon anledning upplåsningsbara strippvideos & förmågan att dra av tjejerna kläderna ¨på.


Har du det spelet?
  • 0
Haha, ser ju urlöjligt ut. Fyller ju ingen funktion alls
Jag får väl ta min egen ciggarettändare och gasa ihjäl mig då.
  • 0
Citerar Lanky:
Har du det spelet?


Hade, fråga mig inte hur ja fick det
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Jadu, jag testade spelet och för att bara göra saken värre står det ju då att man kan registrera för att se hela skiten igen utan att behöva spela spelet när man klarar sig igenom det >_<...
  • 0
OMG! Testade nu, trodde du överdrev med att hon strippade men hon gör ju det bokstavligen. Kunde dock inte spela då det finns småbarn i rummet.
A million light reflections pass over me
  • 0
Citerar supermario1982:
Mitt tålamod tog slut när jag såg annonsen för blazingangels2 här på gamereactor. Varför marknadsför man sig med en halvnaken kråmande brud?


haha den tanken slog mig också ... måste vara ett dåligt spel som måste ha en snygg kvinna som lockar kunder. nej men allvarligt håller med... vad har WWII med snygga brudar att göra? och speciellt lack och läder? visst dom hade väll brudar på bomb planen, men det är väll enda som kan komma nära en tjej i sådana spel?

Citerar instant aim:
Tänker genast på BMX XXX som ja tog upp i min blogg. Ett helt vanligt trickspel (med bmx då) med någon anledning upplåsningsbara strippvideos & förmågan att dra av tjejerna kläderna ¨på. Något som, om man kollar på resten av spelet, helt saknar logik


tror jag läste bloggen ganska kul ;)
Islam+frihet=lol
  • 0
Så dåligt spel om man övelever längre så får man se tjer stripp. Jag tycker inte den reklam borde finns på gr eftersom det är minderåriga här.
!quote- Forever
  • 0
Citerar G-Force:
Vad in i helvete har den tjejen med spelet Blazing Angels att göra


Secret missions of World War 2

"I play all this weird stuff, but if I just look like me, it just isn't going to work. But if I'm, like, this weird freak.... It opened the door to endless possibilities."
  • 0
Citerar Janiator:
Citerar G-Force:
Vad in i helvete har den tjejen med spelet Blazing Angels att göra


Secret missions of World War 2



hahahahahaha
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Svårt att kontrollera flygplanet när det är någon som strippar!
  • 0
Citerar RajAlvi:
Svårt att kontrollera flygplanet när det är någon som strippar!


Fick ju en bra anledning att klara så långt som möjligt
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Herregud, vilken kalibalik över en strip-minigame.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Tycker det är bra att supermario1982 skrev en blogg om det här, har tänkt på det men kom aldrig på tanken att skriva en tråd om det.
Annars så tycker jag att dom som köper spelet för att se på halvnakna kvinnor kan ta mig tusan ta upp en tjuga och hyra sig en porrfilm!
  • 0
Citerar moviefreak:
Herregud, vilken kalibalik över en strip-minigame.


vissa här på GR är faktiskt minderåriga
OH MY DICKS SO LONG, IF I LAID IT OUT ON MY KEYBOARD IT'D GO FROM A TO Z
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!