Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xperteleven - Fotbollsmanager


Finns det någon som kör eller skulle vara intresserade? Här har jag en nyskapad liga som heter VM 2014 och den ska syfta på Fotbolls VM i Brasilien 2014. Om ni är intresserade rekommenderar jag detta verkligen. Här är lite info om spelet.

Länk till ligan: http://www.xperteleven.com/?lid=339960

Xpert Eleven är ett fotbollmanagerspel där du styr och ställer över ett fiktivt fotbollslag. Tanken är att du ska tävla mot dina vänner i en liga som ni själva skapar. För att kunna spela måste ligan innehålla minst 6 lag. Det finns dock inga begränsningar på hur många lag som ingår i ligan. Du kan även ha lag i flera ligor.

Du styr och ställer över ditt/dina lag i med- och motgång. Dina arbetsuppgifter består i att ta ut laget och ställa upp listiga taktiker.

För att köpa spelare behöver du givetvis pengar. Den fiktiva valutan här i Xpert Eleven heter "econ". Liksom i verkligheten är ett fotbollslag i Xpert Eleven beroende av sponsorer. Dels behöver laget ha en huvudsponsor och dels kan laget behöva göra lite sponsoraktiviteter ibland. Sponsorerna kommer då att betala spelarnas löner och andra kringkostnader som du inte behöver bekymra dig över. Dessutom kan de ge laget pengar som du kan använda för att köpa spelare, formträna spelare eller beställa "fultrix" (om ligan tillåter sådana). Fultrixen är lite okonventionella metoder som innebär att du kan jävlas med dina motståndare lite i syfte att försvaga deras lag. (läs mer).

Den som skapar en ny liga blir ligaboss för sin egen liga och bjuder in dem som han/hon vill ska få delta i ligan. Ligabossen har full kontroll över sin liga och kan inaktivera lag och bestämma vad som gäller för just hans/hennes liga. Det handlar om att bestämma när säsongerna ska starta och hur ofta matcherna ska spelas samt bestämma vilka regler som ska gälla i ligan. Om ligan innehåller mer än 12 lag kan han/hon även bestämma över om det ska vara flera divisioner och vilket seriesystem som skall användas. Ligabossen har dock inga fördelar när det gäller laget utan alla spelar med samma förutsättningar.
  • 0
Det fanns väl en GR-liga i detta för [en ohygglig massa] år sedan?
Cum cetera fallunt, ludere mortuus
  • 0
Jävlar finns den kvar?

Kommer ihåg att jag hade ett nigerianskt lag vid namn Domedagslaget som var ultra-kristna. Citerade Bibeln på ligans kommentarfält jävligt mycket. Those were the days.
Färska grönsaker.
  • 0
Vet inte. Jag blev kickad pga inaktivitet för fem år sedan kanske.
Cum cetera fallunt, ludere mortuus
  • 0
Har börjat lira det här igen. Det är rätt roligt.
Färska grönsaker.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!