Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Heroes of might and magic 3

Missing Avatar
Dragonforce
Jag körde spelet idag, jag personligen älskar detta spelet och det finns knappt begränsningar för hur mycket jag tycker om Heroes 3. 3DO ni var bara bäst.

Rihanna <3
Wrench
Wrench
Har spelat HoMM 3 till och från sedan dagen det släpptes, det absolut bästa turordningbaserade strategi-spelet jag någonsin spelat, och helt klart det bästa i serien (tvåan är dock riktigt bra det med). Inget HoMM sedan trean har riktigt fallit mig i smaken, men HoMM 3 har ju åldrats såpass bra att det inte spelar någon roll. Bra map editor dessutom så det går alltid att ladda ner lite sköna kartor om man tröttnar på de som redan finns i spelet, om man inte gör sina egna då.

Själv har jag nött HoMM 3 rätt så mycket på sistone, brukar oftast lira Realm of Chaos, den kartan har jag nog lirat 99% av mina matcher på, den är så underbar. Brukar dock tweaka den lite då och då, t.ex se till att varje startzon har en guldgruva (Rampart och Necropolis är utan i default-kartan om jag minns rätt), och så brukar jag lägga till Shackles of War vid varje hemstad för jag hatar när motståndaren bara kastar någon magi och flyr direkt. Har också expanderat och byggt om Shangri-La så att det är större och innehåller riktigt hårda fiender och mer skatter. Riktigt fantastiskt karta att spela med sina vänner på.

Singing_Scorpion
Singing_Scorpion
Vad är det här, en heroes 3 tråd som har varit inaktiv i över ett år och utan några referenser till vare sig Horn of the Abyss eller Succession Wars?! Får vi se om necromancy är lika uppskattat på GR som i H3 online

The Succession Wars mod : http://heroes3mod.webs.com
Inte testat än men tanken verkar vara att återskapa Heroes 2 (grafik och karaktärer) i H3 med lite nya ansikten. En spelbar/testbar beta verkar vara ute men personligen väntar jag tills alla slott är klara.

Horn of the Abyss mod : http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=39830
Borde vara välkänt för alla som gillar H3 men för de som inte vet: en ny piratstad som kan vara svår att urskilja från officiella H3 städer! Ska komma fler städer med tiden (Forge ska vara den första) men det är nog bäst att testa redan nu, med deras fart hinner nog många bli för senila och gamla för att spela strategispel ;)

Några på GR som fortfarande lirar och har testat något av dessa mods?

Rökning förkortar dit liv och skratt förlänger det. Men vad händer om du är en skrattande rökare?
ZchmeKko
ZchmeKko
Är inte Succession Wars expansionen till tvåan?

"Who the hell do you think I am?"
Singing_Scorpion
Singing_Scorpion
Citerar ZchmeKko:
Är inte Succession Wars expansionen till tvåan?

Japp, misstänker att han valde namnet för tydligare koppling till tvåan, även om det knappast behövdes. Kanske är tanken att ha samma kampanj/uppdrag?

Rökning förkortar dit liv och skratt förlänger det. Men vad händer om du är en skrattande rökare?

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy