Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dead Space


Här kan vi skriva allt om spelet,samt länka till bilder,videos Mm. (och ursäkta mig om det redan finns någon officiell tråd till detta spel,men jag hittade ingen iaf)


Här är den officiella hemsidan:

http://www.deadspacegame.com/

Lite bilder:

http://gamereactor.se/nyheter/11734/Dead+Space+p%E5+bild/


Starta diskussionerna!
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
Verkar riktigt häftigt. Gillar det grafiska och designstilen påminner mig lite om Halo och Doom 3.
  • 0
Det verkar även vara lite metroid-inspirerat då man är på en rymdstation,och miljöerna verkar också vara lite Metroid aktigt. Vilket bara är bra då det första metroid spelet (Prime) var riktigt kusligt skönt,så detta blir antagligen också bra.

Längtar tills vi får mer info.
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
Tycker spelet såhär på förhand ser mkt intressant ut. Lär vara lagom klaustrofobiskt...
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Jag vet inte riktigt.. när jag först hörde talas om Dead Space, så täntke jag att det kanske var kodnamnet eller projektnamnet för System Shock 3 (EA har ju rättigheterna för det spelet). Men.. Nej, det verkar inte så såhär i efterhand.
  • 0
Den dära super-stora Shotgun/Granade launcher ser riktigt maffig ut
Den skulle man vilja mosa några "Rymd Zombiez" med

På bild sex alltså.
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
När är det sagt att det ska komma ut?
  • 0
Det verkar komma Sent -08 i varje fall,
Även detta är sagt


REDWOOD CITY, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Electronic Arts Inc. (NASDAQ:ERTS) today announced that the award-winning EA Redwood Shores Studio has been developing an original intellectual property that will introduce a new experience to the sci-fi horror genre. In the brilliant, bold and often-bloody Dead Space™ gamers will step into a third-person sci-fi survival horror experience that promises to deliver the ultimate in psychological thrills and gruesome action.

Set in the cold blackness of deep space, the atmosphere is soaked with a feeling of tension, dread and sheer terror. In Dead Space, players step into the role of engineer Isaac Clarke - an ordinary man on a seemingly routine mission to fix the communications systems aboard a deep space mining ship. It is not long before Isaac awakes to a living nightmare when he learns that the ship's crew has been ravaged by a vicious alien infestation. He must fight through the dead silence and darkness of deep space to stay alive.

Executive Producer Glen Schofield commented, "This team has worked on some tremendous properties but we have always wanted to work on something that was darker and creepier. We are all such huge fans of the horror and sci-fi genres; we wanted to create the most terrifying game we could, and keep the player on the edge of his seat the entire time."

Under development at EA Redwood Shores, Dead Space is expected to ship in late 2008 for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system and Xbox 360™ videogame and entertainment system.


http://home.businesswire.com/portal/site/home/index.jsp?epi-cont
ent=NEWS_VIEW_POPUP_TYPE&newsId=20070924005398&ndmHsc
=v2*A1159095600000*B1190660752000*DgroupByDate*J2*L1*N1
000003*Zvideo%20game&newsLang=en&beanID=2133606841&vie
wID=news_view_popup
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
  • Missing Avatar
  • shaa
tycker att spelet på förhand verkar ascoolt.
älskar designen på huvudpersonen (?) med den bioshock inspirerade masken.
I AM THE VOICE OF THE COVENANT! and that is why you have to be silenced...
  • 0
Mjo,dräkten påmminner lite om Zero suit (Samus Aran),fast med lite Big Daddy element.
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
Är det ett rollspel/action?
  • 0
Citerar ludde1991:
Är det ett rollspel/action?


EA säger att det är ett framtida Resident Evil.
Riktiga karlar äter sylt!
  • 0
Citerar Gysten:
EA säger att det är ett framtida Resident Evil.


Det låter ju lovande
  • 0
"Man" kommer att heta "Isaac clark"


Hoppas på en video,bilder,intervju eller vad som helst från detta spel!...
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
Det verkar som ett intressant spel. Ser fram emot att få lite info om det i GR:s kommande nummer.
Är det sagt när spelet ska släppas?
  • 0
Citerar Geccod:
Är det sagt när spelet ska släppas?


Lite info taget från EAs hemsida:


EA skickar ut spelare på ryslig rymdresa i DEAD SPACE
Nytt spel från EA sänder kalla kårar ned för ryggraden



Redwood City, CA. - 24 September, 2007 - Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) offentliggjorde idag att EA utvecklar ett spel som kommer att leverera en ny upplevelse i Sci-Fi-skräckgenren. I Dead Space™ kommer spelarna att kastas in i ett tredjepersonsäventyr där det gäller att överleva såväl psykologiska påfrestningar som skrämmande action.

Dead Space utspelar sig i yttre rymden där mörker och kyla råder. Spänning, terror och ren och skär rädsla, är ständigt närvarande. I Dead Space tar spelaren rollen som Isaac Clarke, en helt vanlig man som befinner sig på vad som verkar vara ett rutinuppdrag för att laga kommunikationssystemet på ett gruvskepp. Det dröjer dock inte länge innan Isaac befinner sig i en mardröm då han upptäcker att skeppet ödelagts av brutala rymdvarelser. Nu måste han kämpa sig genom tystnaden och mörkret för att hålla sig vid liv.

- Det här teamet har tidigare varit med och skapat några fantastiska spel, men vi har alltid önskat jobba med något mörkare. Vi är alla stora fans av skräck och Sci-fi-genren och vi ville skapa det absolut mest skrämmande spelet vi kunde - det kommer att hålla spelaren i ett järngrepp, konstaterar Glen Schofield, Executiv Producent

Dead Space är för närvarande under utveckling och beräknas få svensk premiär under hösten 2008 till PLAYSTATION®3 och Xbox 360™.
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
Låter nice!
  • 0
Undrar vilken version av PS3 och Xbox 360 som blir lead versionen,Hoppas på Xbox 360
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
Vilka spel har dem på sin meritlista?
  • 0
Citerar ludde1991:
Vilka spel har dem på sin meritlista?


Vet ärligt talat inte,kanske går att få reda på?
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
http://www.ea.com/deadspace/home.jsp

Det finns två relativt nya screenshots på Officiella hemsidan nu
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
dead space värkar häfftigt ska nog köpa det men har inte läst särskilt mycket om spelet men det jag har läst ver kar bra men först ska jag köpa assassins creed.
adiz
  • 0
Citerar adiz_game:
dead space värkar häfftigt ska nog köpa det men har inte läst särskilt mycket om spelet men det jag har läst ver kar bra men först ska jag köpa assassins creed.


Det är ett bra tag tills det kommer
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!