Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dead Space


Citerar moviefreak:
Kan tänka mig... antar att Slugger är lite lättare?


Tog den helt omedvetet, så den var ganska lätt ja!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Tog den helt omedvetet, så den var ganska lätt ja!


För i helvete...

Har testat runt 20-30 gånger, men har inte ens varit nära... jag är stensäker på att utvecklarna valde ut en enda spelare i hela världen att jävlas med och gav mig på ett systematisk komplicerat sätt ett överjävligt exemplar...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Vad menar du? Du låser upp den efter du klarat spelet på Easy, Normal eller Hard.


Jo, det borde ju vara så. Jag har klarat ut det på Normal 2 gånger och Easy 1 gång men det svåraste finns ändå inte som alternativ i listan.
Ost.
  • 0
Citerar Ironboot:
Jo, det borde ju vara så. Jag har klarat ut det på Normal 2 gånger och Easy 1 gång men det svåraste finns ändå inte som alternativ i listan.


Sjukt. Du sparade efter du klarade spelet, right? Alltså att det finns en CLEARED GAME-fil bland dina sparfiler.

Citerar moviefreak:
Meh!


Vilka saknar du?
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Vad menar du? Du låser upp den efter du klarat spelet på Easy, Normal eller Hard.


Citerar Ironboot:
Jo, det borde ju vara så. Jag har klarat ut det på Normal 2 gånger och Easy 1 gång men det svåraste finns ändå inte som alternativ i listan.

Du har inte klarat det på Hard med andra ord? Det är ju i så fall därför den svårighetsgraden inte finns, som Kundvagnen sa.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Vilka saknar du?


Don't Get Cocky, You Fucking Cockrocks, Slugger och Epic Tier 3 Engineer eller vad fan den än heter.

Sistnämda oroar jag mig faktiskt inte för, det är bara kanon-trophisen jag fruktar...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Det är ju i så fall därför den svårighetsgraden inte finns, som Kundvagnen sa.


Nej. Låste upp Impossible genom att klara spelet på Normal.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Du har inte klarat det på Hard med andra ord? Det är ju i så fall därför den svårighetsgraden inte finns, som Kundvagnen sa.


Man behöver inte spela igenom alla svårighetsgrader för att låsa upp den svåraste.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Slugger


Klarar du inte den så kan du lika gärna ge upp hoppet... för Don't Get Cocky är bra mycket svårare!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Klarar du inte den så kan du lika gärna ge upp hoppet...


Aldrig! Det här ska bli mitt första spel med Platinum-stoltsering...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Aldrig! Det här ska bli mitt första spel med Platinum-stoltsering...


Så ska det låta! Sen kommer du ikapp mig...
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar moviefreak:
Man behöver inte spela igenom alla svårighetsgrader för att låsa upp den svåraste.

Happ, jag läste fel. My bad.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Så ska det låta! Sen kommer du ikapp mig...


Ok, SÅ stor Trophy-knarkare är jag inte...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Ok, SÅ stor Trophy-knarkare är jag inte...


Knarkare?
Jag som ville att folk skulle se mig som en cooling...
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Sjukt. Du sparade efter du klarade spelet, right? Alltså att det finns en CLEARED GAME-fil bland dina sparfiler.


Jo, men jag sparade över den... Kanske var dumt gjort.

Citerar moviefreak:
Aldrig! Det här ska bli mitt första spel med Platinum-stoltsering...


Själv hoppas jag att det blir min andra; min första var Bioshock.
Ost.
  • 0
Många pratar om att kanon momenten är svåra Förutom första gången så halvsover jag igenom dom^^
Leo
  • 0
Jag har precis installerat och kör Dead Space (till PC) för fullt. Jag tycker dock att styrningen är väldigt seg även efter att jag höjer musens känslighet i "Control" menyn, inte alls samma känsla som i ett normalt Action FPS (har precis varvat Call of Duty 2 så det är det jag hela tiden jämför med). Samma sak gäller i spelmenyn där muspekaren liksom segar sig när jag rör på den. Spelet känns inte alls lika responsivt som andra spel, Call of Duty 2 återigen. Är det någon som känner igen detta fenomen eller är något fel?
I live...again.
  • 0
Spelet ska helt klart vara betydligt segare än ett vanligt FPS. Det är meningen för att göra spelet mer spännande och dessutom inte göra spelet extremt lätt. Men sen är det svårt att säga om ditt är ovanligt segt men om du lirat resident evil så är det ungefär så det ska vara.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
För det första kan du ju inte jämföra ett snabbt FPS som COD med en läskigt TPS som Dead space. Och sen låter det som din dator bara laggar. Men ja spelet är segt, och är där jag slutade intressera mig. Dock vill jag jävligt gärna ha Extraction. Älskar filmiska spel, och det kommer inte vara segt i kontrollen som första spelet.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Citerar Retrysak:
Jag har precis installerat och kör Dead Space (till PC) för fullt. Jag tycker dock att styrningen är väldigt seg även efter att jag höjer musens känslighet i "Control" menyn, inte alls samma känsla som i ett normalt Action FPS (har precis varvat Call of Duty 2 så det är det jag hela tiden jämför med). Samma sak gäller i spelmenyn där muspekaren liksom segar sig när jag rör på den. Spelet känns inte alls lika responsivt som andra spel, Call of Duty 2 återigen. Är det någon som känner igen detta fenomen eller är något fel?


Kör du med VSync? Om så är fallet kan du prova med att stänga av det.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Jag har provat att stänga av Vsync, förvisso försvinner segheten i spelmenyn men det får också till följd att jag måste dra musen flera gånger åt höger eller vänster när jag spelar för att få spelkaraktären att vända sig dit. Med Vsync påslaget så krävs det bara att jag drar en gång åt höger eller vänster för få karatären att vända sig 180 grader.
I live...again.
  • 0
Citerar Retrysak:
Jag har provat att stänga av Vsync, förvisso försvinner segheten i spelmenyn men det får också till följd att jag måste dra musen flera gånger åt höger eller vänster när jag spelar för att få spelkaraktären att vända sig dit. Med Vsync påslaget så krävs det bara att jag drar en gång åt höger eller vänster för få karatären att vända sig 180 grader.


Vad ligger din FPS på när du spelar? Är det högre än 40 är det nog bara du som är ovan vid kontrollerna, men är den lägre än 30 kan det vara värt att sänka grafikinställningarn.

Om du har en ordentlig mus kan du också prova att höja dess dpi.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Jag ligger på 85fps konstant...hehe, så det är nog bara jag som är ovan vid kontrollen. Har också stängt av Vsync i spelmenyn och kör istället Vsync-alternativet i Nvidias kontrollpanel på "Force on". Det gör musen betydligt mindre slö i spelmenyn har jag märkt. Det känns också som om spelet flyter på aningens bättre men det kan bara vara mijn inbillning.
I live...again.
  • 0
Jag skulle nog spela Dead Space på konsoll hellre än på PC. Känns bara som att det är den typen av spel som funkar bättre med en handkontroll.

Annars så är det ju bara att inhandla en xbox 360 kontroll för PCn.
  • 0
Citerar Gomer_pyle:
Jag skulle nog spela Dead Space på konsoll hellre än på PC. Känns bara som att det är den typen av spel som funkar bättre med en handkontroll.

Annars så är det ju bara att inhandla en xbox 360 kontroll för PCn.


Haha, det är verkligen inte lättare med kontroll. Du får mycket bättre precision med mus och tangentbord (som i alla andra spel).
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!