Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dead Space


Citerar The Frostexx:
fast det är jobbigt när man inte har nog med ammunition. Vilket händer lite då och då,


Det hände många gånger under min första genomspelning och man fick gå tillbaka och leta reda på affärer Fast när ammon tog slut mitt i striderna dog jag varenda gång, Isaac är helt värdelös på närstriderna.
"In nature, fathers are known to eat their young. Is it because they're delicious? No it's because they wanna give their female, bear, giraffe, what have you, the honeymoon they never had."
  • 0
Citerar hatten900:
@ Bakabo
Immpossible var ganska svårt, iaf för mig som körde One Gun sammtidigt. Stasis var livsviktigt då.


Jag funderade på att göra det men sedan kom jag på att jag ville ha automatkarbinen till bossfighter och småfiender.

Citerar Bakabo:
Det hände många gånger under min första genomspelning och man fick gå tillbaka och leta reda på affärer Fast när ammon tog slut mitt i striderna dog jag varenda gång, Isaac är helt värdelös på närstriderna.


Ja, det är han absolut. Jag har inte ens fått achievementen som man får när man har dödad 30 fiender med melee. Killen står bara och vevar med armarna som en idiot. Att stampa på dem är lite mer effektivt dock.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Jag hade aldrig något problem med att ammunition tog slut. Köpte alltid mycket ammunition när jag var vid en affär för att det inte skulle ta slut.
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Citerar hatten900:
Jag hade aldrig något problem med att ammunition tog slut. Köpte alltid mycket ammunition när jag var vid en affär för att det inte skulle ta slut.


Jag brukar antingen få lite ammunition men mycket liv eller mycket liv och lite ammunition. Förmodligen siktar jag väl för dåligt, det ska emellertid tilläggas att jag knappt uppgraderat mina vapen på min Impossible-genomkörning.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
@ The Frostexx

När jag mötte de små sakerna använde jag stasis och sprang ifrån dom. Bossfighterna var inte så jobbiga dom heller.
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Force-gun är kung mot små fiender, ett skott räcker.
"In nature, fathers are known to eat their young. Is it because they're delicious? No it's because they wanna give their female, bear, giraffe, what have you, the honeymoon they never had."
  • 0
Citerar hatten900:
När jag mötte de små sakerna använde jag stasis och sprang ifrån dom. Bossfighterna var inte så jobbiga dom heller.


Det skulle göra ont att slösa värdefull stasis på något sådant.

Citerar Bakabo:
Force-gun är kung mot små fiender, ett skott räcker.


Jag har faktiskt aldrig använt forcegun, men med tanke på de achievements jag har kvar lär jag göra det.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Forcegun var rolig att använda. Man var tvungen att låta fienderna att komma ganska nära sen dödade man dom på ett skott, iaf när den var fullt uppgraderad. Rippern är också rolig, lyckades döda fem fiender med ett skott.
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Är spelet så sjukt obehagligt som det verkar i reklamen samt trailers?
----> Postbanken
  • 0
Citerar Mappo:
Är spelet så sjukt obehagligt som det verkar i reklamen samt trailers?


Inte riktigt. I början sitter man och är rädd för att man tror någonting riktigt läskigt ska hända, men det gör det inte. Fast visst hoppar man till några få gånger och miljöerna kan vara ganska skrämmande.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Jag tyckte det var riktigt läskigt hela tiden första gången jag spelade igenom det. Satt hela tiden på helspänn och trodde att det skulle händå något, när det inte hände slappnade man av och då kom det och man flög nästan ur soffan. Vid vissa tillfällen blev jag tvungen att stänga av och vila en stund.
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Citerar hatten900:
Jag tyckte det var riktigt läskigt hela tiden första gången jag spelade igenom det. Satt hela tiden på helspänn och trodde att det skulle händå något, när det inte hände slappnade man av och då kom det och man flög nästan ur soffan. Vid vissa tillfällen blev jag tvungen att stänga av och vila en stund.


Det som jag tycker är läskigast av de icke skriptade sakerna i spelt är de riktigt snabba fienderna. De skrämmer mig.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Hmm får magsår av att bara läsa det. Får väl hålla mig till ljusa och trevliga spel istället...
----> Postbanken
  • 0
Citerar Mappo:
Hmm får magsår av att bara läsa det. Får väl hålla mig till ljusa och trevliga spel istället...


Esh, jag är också ganska lättskrämd. Ge det ett försök.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Jag vill att en 2a ska komma nu FFS
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar The Frostexx:
Använd X för att slippa gå in i Inventory:t för att hela dig.

Köp inte flamethrower - den är ganska värdelös.


Nä, det blev den där sågen, och jag är riktigt nöjd. Jag hade lite problem förut när jag mötte flera fiender i trånga utrymmen, men det fixade sig nu med det vapnet. Den är perfekt när många kommer svärmande också, för man kan hålla dem på avstånd samtidigt som man knappt behöver oroa sig för att ladda om.
Jag använder shortkeyen för att hela mig, som för övrigt är q på tangentbord. Men det är det att jag ofta glömmer att kolla på liven när jag köttar lemmar.
Jag har nog spelat lite för mycket CoD4 och Fallout 3. På det ena kan man inte hela sig och på det andra blir jag aldrig skadad.

Citerar hatten900:
Jag tyckte det var riktigt läskigt hela tiden första gången jag spelade igenom det. Satt hela tiden på helspänn och trodde att det skulle händå något, när det inte hände slappnade man av och då kom det och man flög nästan ur soffan. Vid vissa tillfällen blev jag tvungen att stänga av och vila en stund.


Samma här, men mina pauser blev naturliga eftersom vi har massvis med prov och läxor den här veckan. Jag har även en hundvalp som behöver ut och kissa ibland

EDIT: Hur många power nodes finns det att plocka? Det känns som jag får väldigt få. Och är det värt att låsa upp de där rummen? Jag har låst upp ett och lämnat ett, jag resonerar utifrån hur mycket ammo och liv jag har för tillfället.
Är det värt att uppgradera Pulse Rifle? Eller ska jag satsa på Plasma Cutter först, jag har hört att den blir rätt brutal när den är maxad.
This is why we can't have nice things
  • 0
Citerar Lucazz:
EDIT: Hur många power nodes finns det att plocka? Det känns som jag får väldigt få. Och är det värt att låsa upp de där rummen? Jag har låst upp ett och lämnat ett, jag resonerar utifrån hur mycket ammo och liv jag har för tillfället.

Kan finnas sådana där ljudklipp och sådant i rummen. Bortsett ifrån dom så är det inte värt det enligt mig.

Citerar Lucazz:
Är det värt att uppgradera Pulse Rifle? Eller ska jag satsa på Plasma Cutter först, jag har hört att den blir rätt brutal när den är maxad.

Plasma cutter är det överlägset bästa vapnet i spelet tycker jag personligen. Lirar inte med något annat.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Asså jag har klarat spelet med bara Plasma Cutter så ja den är brutal om man pimpar den
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Asså jag har klarat spelet med bara Plasma Cutter så ja den är brutal om man pimpar den


Försöker använda den så mycket som möjligt, men mot de små jävlarna som kryper ut under dörrar och allt möjligt är det svårt att inte använda Line Gun. Det är även svårt när man får tag i Ripper vilket är mitt absoluta favoritvapen i spelet.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Jag använder Ripper också men i början är den sämst
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Jag använder Ripper också men i början är den sämst


Nja, inte om man kan hantera den mästerligt.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Citerar Sarge:
Nja, inte om man kan hantera den mästerligt.


Jo, asså den är bra. Jag menade längen på själva bladet
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Citerar Sarge:Nja, inte om man kan hantera den mästerligt.

Jo, asså den är bra. Jag menade längen på själva bladet


Det har du rätt i. Man får se till att spendera Power Nodes på den så blir den snabbt ett av spelets mäktigaste vapen.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Citerar Sarge:
Det har du rätt i. Man får se till att spendera Power Nodes på den så blir den snabbt ett av spelets mäktigaste vapen.


Lätt Den är fett användbar om man är omringad så tar man fram den och köttar
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Lätt Den är fett användbar om man är omringad så tar man fram den och köttar


Jo, men det bästa med den, enligt mig, är dess ammunition. Sågbladen är inte direkt sällsynta, och man kommer långt på bara ett.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!