Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dead Space


Citerar Sarge:
Jo, men det bästa med den, enligt mig, är dess ammunition. Sågbladen är inte direkt sällsynta, och man kommer långt på bara ett.


Jo, det är ett av de bästa vapnen i spelet Jag har 2 troféer kvar innan jag får den där jävla platinum-troféen äntligen
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Jo, det är ett av de bästa vapnen i spelet Jag har 2 troféer kvar innan jag får den där jävla platinum-troféen äntligen


Nice! Synd bara att man inte får troféer eller achievements i PC-versionen.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Citerar Sarge:
Nice! Synd bara att man inte får troféer eller achievements i PC-versionen.


De borde införa nått liknande tycker man De troféer jag har kvar är att klara spelet på Impossible och uppgradera alla vapen fullt ut. Har uppgraderat 4/7 vapen och nästan alla armor/liv
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
De borde införa nått liknande tycker man De troféer jag har kvar är att klara spelet på Impossible och uppgradera alla vapen fullt ut. Har uppgraderat 4/7 vapen och nästan alla armor/liv


Håller med. Det är dock få PC-spel som har achievements över huvud taget nuförtiden. Aja, är inte speciellt mycket för alla uppgraderingar o.s.v. så länge vapnen och utrustningen håller mig levande. Jag trivdes inte heller i RIG Level 4 och 5, då jag tycker att 3 och är den snyggaste i spelet.
Spenderade även en hel del Power Nodes på att komma in i låsta rum fyllda med nödvändigheter.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Ni vet att dead space 2 är i production va? Btw jag har platinum
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Citerar etelion:
Ni vet att dead space 2 är i production va? Btw jag har platinum


Hörde det för ett tag sen och jag längtar redan. Dead Space är awesomeness.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Citerar Sarge:
Hörde det för ett tag sen och jag längtar redan. Dead Space är awesomeness.


Tru dat! Det är ganska makabert om jag får säga det själv, nu väntar jag bara på Dantes inferno som verkar ligga på samma nivå eller högre. Låt mig dock poängtera att det är en bra sak.
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Citerar etelion:
Tru dat! Det är ganska makabert om jag får säga det själv, nu väntar jag bara på Dantes inferno som verkar ligga på samma nivå eller högre. Låt mig dock poängtera att det är en bra sak.


Så sant. Har inte mer än sett bilder från Dante's Inferno dock, men tycker det påminner en gnutta om Doom 3. Kanske är värt att kolla på.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Har aldrig kört doom 3, med tanke på att det var Xbox eklusivitet. Men dead space var av högkvalitet och jag tvivlar inte att Dantes inferno kommer bli detsamma. Att det liknar god of war är väl bara en bra sak, eftersom gow serien är en av de bästa
spelserierna
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Citerar etelion:
Har aldrig kört doom 3, med tanke på att det var Xbox eklusivitet. Men dead space var av högkvalitet och jag tvivlar inte att Dantes inferno kommer bli detsamma. Att det liknar god of war är väl bara en bra sak, eftersom gow serien är en av de bästa
spelserierna


Doom 3 finns ju till PC nu också. Men Dead Space är, som sagt, av toppklass. Har inte spelat GoW dock, men det har fått finfin kritik. En av sakerna som byggde upp stämningen i Dead Space var ju att det utspelade sig på ett skepp, vilket gav en ganska klaustrofobisk känsla.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Ljudet var ett av de bästa delarna. Vid varje skrämselsekvens började musiken öka och ge en känsla av panik. Den läskigaste/ äckligaste delen är när den där soldaten sitter och skriker med sitt egna ben i sin famn, tycker jag.
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Citerar etelion:
Ljudet var ett av de bästa delarna. Vid varje skrämselsekvens började musiken öka och ge en känsla av panik. Den läskigaste/ äckligaste delen är när den där soldaten sitter och skriker med sitt egna ben i sin famn, tycker jag.


Ljudet är nästan för bra, och man blev nervös när man spelade. Minns inte speciellt mycket av spelet, även om jag har påbörjat min andra genomspelning, men han du nämnde glömmer man inte dock. Tyckte även att det var äckligt när man kommer in till operationssalarna. Kan inte peka ut en speciell skrämseleffekt, då jag blev lika rädd för de flesta, dock tycker jag att de tidiga innehållande bebis-liknande Necromorphs är skrämmande. Scenen i början av spelet när man springer in i hissen är den härligaste i spelet dock, enligt mig.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Det fanns flera "scary moments", dock de mest minnesvärda för mig var när man skulle få den där jättemonstret bakom raketmotorn, jag visste inte vad man skulle göra första gången, så jag sprang runt och skjöt vilt runtom mig. En annan favorit är den där killen som står och slår huvudet emot väggen. Min mor säger "nee, usch!! Sånt vill jag inte se!" när jag visar henne vad jag spelar. Hon får fan skylla sig själv om hon frågar vad jag spelar
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Citerar etelion:
Det fanns flera "scary moments", dock de mest minnesvärda för mig var när man skulle få den där jättemonstret bakom raketmotorn, jag visste inte vad man skulle göra första gången, så jag sprang runt och skjöt vilt runtom mig. En annan favorit är den där killen som står och slår huvudet emot väggen.


Han som dunkar huvudet i väggen var mer ett psykisk eller moralisk ögonblick, precis som hon som skär av sig halsen med en bensåg eller han med sina ben i händerna. Jättemonstret, bossen "the Hunter", var mer ett panikmoment om man frågar mig, då han konstant jagar en två gånger i spelet.

Citerar etelion:
Min mor säger "nee, usch!! Sånt vill jag inte se!" när jag visar henne vad jag spelar. Hon får fan skylla sig själv om hon frågar vad jag spelar


Du har rätt.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Spelar spelet för andra gången nu och det är ett rikigt kickass spel, så jäkla grymt! Har uppdaterat till level suit 6, rikigt cool dräkt. Går det att uppdatera sin level suit efter level suit 6?
Brawl FC: 1934-4771-1722 Nickname: Mic
  • 0
Citerar budida:
Spelar spelet för andra gången nu och det är ett rikigt kickass spel, så jäkla grymt! Har uppdaterat till level suit 6, rikigt cool dräkt. Går det att uppdatera sin level suit efter level suit 6?


Tveksamt, även med specialutgåvan tror jag inte att det går. Enda anledningen till att jag uppgraderade från level 3 är att jag behövde de extra förvaringsutrymmena.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Såg just filmen Pandorum och kom på vilket otroligt bra spel Dead Space var/är.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Taggad på 2an
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar etelion:
Den läskigaste/ äckligaste delen är när den där soldaten sitter och skriker med sitt egna ben i sin famn, tycker jag.


Jag gillade rummet med en massa britsar, lampor blinkade och ventiler väsnades, samtidigt var hela rummet fullt av badguys, inklusive den där extra elaka saken som man blev jagad av genom spelet. Jag har för mig att trycket försvann på tillbakavägen så man blev ännu mer stressad.

Likaså maskinrummen som levde jävel, fruktansvärt effektivt. Ljudet i spelet var helt underbart om man lirade med surround.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Jo, det mästerliga var ljudet. Men jag HATADE att bli jagad av den odödliga jäveln som Doktorn skapar, ljudet då och känslan av underlägsenhet ( Bland annat) var mästerlig i DS verkligen
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Men jag HATADE att bli jagad av den odödliga jäveln


Skräckblandad förtjusning Man skriker verkligen som en flicka när han börjar närma sig.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Citerar etelion en läskigaste/ äckligaste delen är när den där soldaten sitter och skriker med sitt egna ben i sin famn, tycker jag.

Jag gillade rummet med en massa britsar, lampor blinkade och ventiler väsnades, samtidigt var hela rummet fullt av badguys, inklusive den där extra elaka saken som man blev jagad av genom spelet. Jag har för mig att trycket försvann på tillbakavägen så man blev ännu mer stressad.


Ja, hela sjukan blev tömd på luft efter att man upptäcker Huntern som jagar en, detta plus en hög med såna där små störande insektsliknande Necromorphs på vägen ut är inte någon rolig upplevelse, speciellt när man är i vakuum.

Citerar Jakkal:
Likaså maskinrummen som levde jävel, fruktansvärt effektivt. Ljudet i spelet var helt underbart om man lirade med surround.


Kan tänka mig det. Har dock inte spelat så värst långt på min andra playthrough sedan jag fick nya högtalare julen 2008.
Minns i alla fall att det är riktigt högt och isolerar det mesta andra ljudet. Tycker dessutom att liknande effekter saknas i de flesta andra spel.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Vad tror ni storyn kommer handla om? Nicoles vara eller inte vara Taggad!
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Finns det en tråd till 2an eller? Ska man skapa en eller?
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Vad tror ni storyn kommer handla om? Nicoles vara eller inte vara Taggad!


I senaste tidningen hintade GR lite om att det kommer handla om flickvännen. Själv blev jag lite besviken då jag vill inte ha fler prequels (Dead Space: Extraction, Dead Space: Downfall (Anime-film)).

Dessutom sade utvecklarna i en intervju att Isaac är inte död och kan återkomma i framtida titlar. Vilket ökar suget efter en uppföljare rätt så mycket.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!