Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Lite funderingar om Morrowind


Hejsan

Jag är ett stort fan av Skyrim och Oblivion men har länge velat prova Morrowind. Men jag har lite funderingar och tänkte om nån här kan hjälpa mig.

För de första funkar de till Win 7? Sen hörde jag att de ska finnas en mod som gör att den använder Oblivion motorn istället. Vars hittar jag den och kan jag använda den om jag köper de på Steam? Och till finns de förbättrings mods till jornalen? Tänkte så den är mer lik Oblivion och skyrims quest upplägg? Och även så man får en liten prick på kartan så man vet vars man ska? Och åter igen om dessa mods funkar med om man köpt de via steam?

Har aldrig hållit på med mods tidigare så ber om ursäkt om de är väldigt dumma frågor
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
Skaffa Morrowind via Steam så fungerar det på Win 7 med moddar. Installera även Morrowind Overhaul för bättre grafik ( http://www.ornitocopter.net/morrowind-overhaul/ ). Tycker även du borde överväga att spela med den vanliga journalen, skapar en härlig känsla som inte uppnås med de magiska pilarna som guidar allting.
  • 0
Det fungerar på Windows 7 även utan Steam. Jag kör själv med en gammal GOTY-version.

Som Overlorddd säger så borde du använda Overhaul-modden om du vill få ännu bättre grafik, istället för Morroblivion. Måste dock också säga att jag tycker att du borde strunta i det första genomspelningen, möjligtvis inte använda någon annan mod utöver den som förbättrar grafiken. Morrowind bör spelas så "rent" som möjligt!

Ha det så kul med världens bästa spel!
  • 0
Tack men jag har redan på provat de innan och tyckte inte den jobbiga jonarlen tillförde någonting alls. Snarare tvärtom så var de mest pga den som jag slutade för jag tyckte den var fruktansvärt dåligt upplagd. De viktigaste modden är inte grafiken för mig igentligen utan att få bort detta irritations moment så jag kan njuta av spelet
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
När det gäller själva journalen kan jag inte riktigt förstå vad som är krångligt. Det går till exempel att se alla aktiva uppdrag om man trycker på options-knappen i journalen, vilket är det man behöver den till. Där kan man även läsa all information man har samlat in, om varje uppdrag.

Och det faktum att kartmarkörer inte finns i Morrowind gör spelet mer njutbart. Det tvingar en att tänka och klura ut själv vart man ska gå istället för att man stirrar sig blind på en färgglad pekare och bara springer rakt fram. Självklart är ju dock smaken som baken! Jag vet tyvärr inte om det finns någon mod som ändrar detta (eller journalen), men jag antar att det är möjligt. (En teori skulle dock kunna vara att det inte alls är särskilt troligt, då det just är bristen på hjälp som många människor uppskattar med Morrowind)
  • 0
Åh, Morrowind <3
Ska fan spela lite ikväll. Så jäkla bra spel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!