Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fem spel som har påverkat dig mest.


1.Splinter Cell Pandora Tomorrow
2.Worms Blast
3.The Sims
4.Rise Nation
5. Pirates The Legend Of Black Kat
Carloz
  • 0
1. Goldeneye (N64)
Fick mig att verkligen älska spel, förmodligen det spel jag spelat mest!

2. Tetris Attack (SNES)
När det var som värst kunde jag inte ens äta utan att tänka på detta spel. Ett exempel: Nej jag måste äta den köttbullen före den andra sen makaronerna, annars får jag bara x3 istället för x5. Helt sjukt!

3. Halo (Xbox)
Enligt mig världens bästa spel genom tiderna, tog upp fps spelen till en helt ny dimension.

4. Splinter Cell (Xbox)
Jag smög nerför trappan varje gång jag skulle äta och gömde mig alltid i mörkret om det var möjligt...

5. Pro Evolution Soccer 3 (PC)
Omöjligt att tröttna på detta spel, spelar i snitt 4 vänskapsmatcher/dag och en EM turnering i veckan, trots att jag haft spelet i 4-5 månader!

vet att man bara fick ha fem men om man ska lägga in en 6:e blir det lätt SW:kotor, spelet som fick mig förstå att jag helt enkelt inte gillar rollspel...
Second place is dead last
  • 0
1: Som lite trodde jag inte att spel var något mer en skivor fulla med gibbar som dödade varrandra på mitt komando. Men en händelse.. ändrade allt. Hoppet över bron till Gerudo-valley i Zelda: The Ocarina of time... underbart

2: Jag trodde aldrig att ett spel kunde skrämma mig så här mycket... jag var säkert rädd i ett halvår... spelet i fråga är Resident Evil.

3: Jag har inte blivit så glad som när jag första gången hittade flyg mössan i mario 64. det var kännsla det

Nej det var allt jag kan komma på nu.. men självklart har fler spel påverkat och hjälp till att göra mig till den männsikan jag är idag
Creepy... någon tittar på denna betydelselösa text....
  • 0
1. Shenmue 1
2. Shenmue 2
3. Zelda: Wind waker
4. Silent Hill 2
5. Little Big Adventure 2
6. Silent Hill 3
7. Monkey Island (hela serien)
  • 0
1.MGS1
2.MGS2
3.Jak 2
4.Silent Hill 2
3.Zelda Ocarina Of Time
4.Resident Evil 2
5.Halo

kommer inte på några fler
  • 0
Phantasy Star (SMS)
Det allra första spelet jag spelade och det som tände mitt ursprungliga intresse...

Metroid (NES)
...som sedan växte sig starkare i och med detta spel, som fortfarande fängslar mig på samma vis som då...

Might & Magic IV : Clouds of Xeen (PC)
...liksom detta spel som jag nyligen avklarade på level 200 för nionde gången...

Xenogears (PS)
... vilket är ingenting jämfört med hur många gånger jag varvat det här spelet. Berättelsen är fortfarande den bästa som skådats i ett spel...

Monkey Island (PC)
... fast ibland vill man slippa stråkarna och bara få sig ett gott skratt.
"If stars shine coresponding to music, that would be really interesting"
  • 0
Red Alert till PS1
Delta Force Land Warrior till PC
CS till PC
Tony Hawk serien
GTA serien
I'm Your Boogieman
  • 0
Jag bumpar upp en två år gammal tråd, för den här tråden förtjänar inte att hamna i glömska. Jag skall lista de fem spelen som har påverkat mitt spelliv mest, fast jag listar dem i den kronologiska ordningen, dvs tidigaste påverkningen.

Super Mario All-Stars
Mina första spel någonsin var Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3 och Gremlins II till NES, det var först något år senare iom Super Mario All-Stars som mitt spelande gick igång på allvar.

Det fanns fyra stycken spel, varav tre var speciellt fantastiska (alla utom Super Mario USA). Jag, min bror och min syster (som något år senare hatade tv-spel) spelade mycket ofta igenom detta spelet. Vi spelade Super Mario 2 (Lost Levels) mycket, och vi dog nästan alltid på samma hopp. Vi spelade Super Mario Bros. 3 ofta, och jag klarade ofta av spelet med hjälp av P-vinge (vilket jag var väldigt stolt över då ). Enda spelet vi klarade av var Super Mario Bros. 3 (med guide), men tänk på att vi var unga och dumma! ^^

The Legend of Zelda: A Link to the Past
All min Zelda-älskan kommer från detta spelet. Jag hade köpt en NES-guide till Legend of Zelda och ville köpa det först, fast det blev A Link to the Past istället. Detta var ett enormt fantastiskt spel, vi spelade och spelade. Vi hade en spelgräns på 30 min per dag (jävla föräldrar) fast all tid gick nästan till detta spelet. Efter detta spelet ser jag Zelda som en bra serie, och jag blev besatt av längtan efter Ocarina of Time (vilket från början var en enorm besvikelse).

Mario Kart 64
Jag och min bror köpte spelet runt 1999. Vi spelar det fortfarande. Vi har flyttat, och när han kommer till här jag bor spelar vi spelet minst två gånger de dagar han är här.

Final Fantasy VII
Utan tvekan en enormt fantastiskt upplevelse. Jag är en gammal Nintendo Magasinet- och Super POWER-/PLAY-läsare, och där fanns Tobias Bjarneby som ägnade så mycket chans han hade till att rekomendera Final Fantasy-serien. Speciellt efter 1997 blev han extatisk i och med Final Fantasy VII, eftersom det spelet kom till Sverige. Jag och min bror köpte en Playstation med en begagnad Final Fantasy VII från Nordic Games (utan minneskort) för dyra pengar. Sedan köpte vi minneskort och började spela.

Kort sagt har Final Fantasy VII betytt stordåd. Till skillnad från ett stort gäng Quislingar tycker jag att alla Final Fantasy-spel är fantastiska efter Final Fantasy VII. Final Fantasy VII, Final Fantasy VIII, Final Fantasy IX (nu i efterhand ) samt Final Fantasy 2X. Snart kommer Final Fantasy XII!

(Imom parantes vet jag först nu i efterhand hur värdelös skribent Tobias Bjarneby verkligen är, tur att jag visste det först i efterhand)

Metal Gear Solid
Jag hade också läst länge om Metal Gear Solid (jag hade till och med hört hur spelet slutade, tack och lov hade jag glömt bort det) utan att spela det. Till slut fick jag tag på spelet för 99:- på Game, dock läste jag hur usel PAL-konventerat spelet var så jag köpte spelet NTSC på Gameshop för en billig peng. Jag är alltid nervös inför ny spelupplevelse, men efter det märkte jag hur fantastiskt spelet var.

Underbar historia, fantastiska karaktärer, underbar svårighetsgrad, jävligt bra moral, etc etc. Nu i efterhand har jag blivit en Metal Gear-samlare. Jag samlar på mig alla regionerna jag kan komma åt. Jag har spelat alla riktiga Metal Gear-spelen. Jag har blivit Metal Gear-frälst. Allt tack vare Metal Gear Solid!
FOX HOUND, borta från Gamereactor tills Metal Gear Solid 3 Subsistence släpps
  • 0
  • Too
  • Too
Hmm, det här kan bli svårt...

Metroid Prime Hunters: First Hunt (Demo)
Det första spelet jag spelade på mitt DS. Det var en riktigt häftig upplevelse. Touchscreenen, ljudet - allt!

Kom bara på ett
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Halo

Halo 2

Super Mario Bros

Star Wars: KOTOR II: The Sith Lords

Deus Ex
Fatality
  • 0
Alla Half-Life spel, oj vilka minnen.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
1. Grim Fandango

1998, vilket år. Min dator sög såklart, jag gillade spel, men sen min PlayStation gått sönder lirade jag inte så mycket. Plötsligt fick min moster en ny dator och typ 40... ehm... "köpta" spel. Jag stack dit och hoittade Grim Fandango... och oj oj oj som det ändrade hela min värld. Inte bara tog det mig 2 år att klara ut pågrund utav alla svåra puzzel, jag måste fått +100 000 000 hjärnceller undertiden barap å att spela de.

Efter att upplevt Grim Fandango insåg jag det underbara i Lucas Arts klassiska lir och deras underbara storys. Det var också dags på att köpa en ny konsol vid 2002 då jag varvat Grim Fandango cirka 20 gånger.

2. Halo: Combat Evolved

Nya konsolen blev Microsofts Xbox. Jag vet inte varför jag var så upprymd, men jag hittade en ån där tvingande skoldagbok från 2002 där det stod att jag längtat efter denna dag i 2 år... jag visste inte ens att jag hört talas om Xbox då. Hur som helst så var min favvogenre såklart FPS, men så kom ju Grim Fandango och visade hur bra ett spel kunde vara bara genom att visa en värld, karisma och djup story. Halo hade allt detta plus en av de bästa singel- och multiplayerlägena.

Idag har jag inga prblmet att säga det: Halo rocked my world!

3. The Sims

Ja men kom igen! Som om ni inte lirat de då! The Sims är inget man lirar idag men vid tiden var det helt klart... revolutionerande på något sätt. Det förtjänar en plats helt enkelt.

4. GTA2

Många säger GTAIII, jag säger GTA2. De roliga uppdragen, de roliga rösterna - allt var helt enkelt perfekt med spelet, av de som fanns det vill säga. GTAIII är så klart bättre, men detta påverkade mest och gjorde GTAIII inte lika "OMG" som det blev för många. Det är till och med bättre än San Andreas enligt mig. Bravo Rockstar!

5. Crash Bandicoot / Spyro the Dragon

Båda fulrena förtjänar en plats på listan. Jag fick spelen nästan samtidigt, tillsammans med min första egna konsol, PlayStation. Två underbara spel blev till 6 stycken underbara spel, som blev till 8 innan alla blev stulna och jag sålde min PSX (eller är den kvar i källan!?). Men dem hade redan har sin påverkan på mig, jag hade växt upp med två av spelvärldens roligaste karaktärer och jag är glad att jag inte var där när dem sålda sina själar på PlayStation 2.
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Utan rangordning

Super Metroid:

Inte nog med att det är(enligt mig)världens bästa spel,det fick mig att ändra uppsyn på spel föraltid.Plötsligt räckte det inte längre för mig att klara ett spel ett par gånger jag skulle perfektera spelen också.Kort sagt var det detta spelet som förvandlade mig från en vanlig gamer till en hardcore speedruner och sedan dess har spel varit mycket roligare.

Super Mario 64:

Detta blev för mig som för många andra den verkliga övergången till 3D spel,och när jag för första gången ser lakitua åka under bron på slottet svänga runt och filma in mario som dyker upp ur ett rör,kände jag någonstans var TV spel förändrat föralltid,mäktigt helt enkelt.

Final Fantasy VII

Detta spel bevisade för mig en gång för alla att storyn i ett spel kan vara lika viktigt som vad som helst.För allvarligt talat,gameplayet i spelet gjorde mig nästan lite bsviken,FF6 funkade mycket bättre enligt mig,och till en början funderade jag tillochmed på att skita i att klara det.Men så kom man till shinra byggnaden och storyn skruvades upp ett par snäpp,och jag var fast.Sedan dess har jag alltid uppskattat storyn i spel mer.


Orkar inte fler nu...
Super metroid är varldens bästa spel och om du misstycker ska jag snitta dej
  • 0
Fan alltså! Jag hade skrivit en lista med jättefina motiveringar men nu får ni en utan motiveringar.

1. Tony Hawk's Pro Skater 4
2. GTA III
3. Wario Ware Touched!
4. prince of Persia. Warrior Within
5. Resident Evil 4
Denna signaturen har inget med ovanstående inlägg att göra.
  • 0
Lätt

1.FF7
2.halo
3.Counter-strike
4.World of warcraft
5.Mario 64
6.Broken sword

Dessa spel som gjorde så att jag verkligen älskade gaming.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Eqo sa åt mig att skriva i tråden, så då gör jag väl det=p

1. Warcraft 3

Fastän att min dator hade 300 Mhz när spelet kräver 400, så önskade jag mig det och fick det med.
Men allting på minium klarade jag ända av att spela det...typ. Det satte en ny standard på RTS.
Året därpå, tror jag, fick jag expansionet Frozen Throne som jag också spelade massa.
Detta spel är lungt det jag spelat mest i mit liv. Innan jag hade internet brukade jag och en kompis LAN:a det minst en gång i veckan.

2. Metal Gear Solid

Jag gillar unika spelupplevelser, och det levererar verkligen detta spel. Att smyga runt och undvika fiender var något helt nytt. Lägg på den bästa storyn i spelvärlden så är jag nöjd.

3. GTA 3

Ohh, mitt första spel till PS2. Då hade jag aldrig sett något liknande, och när jag skulle beskriva det för min kompis AiwA sa jag "som Midtown Madness, fast man kan gå ur bilen och göra vad man vill".

4. Shadow of the Colossus

Yummy, ännu en unik spelupplevelse. ICO i all ära men att besegra stora giganter med ett svärd är underbart.
Sen den underbara storyn som hängde med.
Det vi inte fick reda på fick vi gissa oss till, och alla versioner är rätt, som Ueda sa.

5. Spyro (till PS1, inte PS2)

Det var nog mitt första spel, och inte bara något min storebror köpt.
Fortfarande världens bästa plattformsserie.
Do you have any good old ham?
  • 0
  • Kawe
  • Kawe
1. Resident Evil 4

2. Super Smash Bros. Melee

3. Heroes III

4. Resident Evil 3 Nemesis

5. New Super Mario Bros.
  • 0
Tony Hawk's Pro Skater 2

Bästa spelet i serien, oslagbart! Fick mig att öppna upp ögonen för extrema saker, som skateboard, BMX, Snowblades/Snowboard, fallskärmshoppning, BungieJump etc. Har inte provat på allt jag vill prova, till exempel fallskärmshoppningen, jetski etc, men THPS2 fick mig verkligen att inse tjusningen med adrenalinrushar...

Metal Gear Solid

En start på världens bästa spelserie, och även det bästa spelet i serien, med tanke på när jag spelade det. Underbar story blandad med underbara karaktärer!

GTA: VC

Även det är det bästa spelet i sin serie, SA ligger ljusår bakom, trots att det är både nyare och har fler nyheter. SA har helt enkelt inte det där lilla extra, och "Yo-yo"-wannabe skiten står jag knappt ut med. 80-tal med neon är bättre!

Goldeneye 64

Bästa konsol-FPS:et ever? Japp, helt klart. Underbar multiplayer säger allt, egentligen. Att singelplayet var underbart med är en riktigt fet bonus...

Super Mario 64

Hopp, hopp hopp! Plattformshoppande på sin höjd! Roligt, annorlunda och väl gjort! Än idag det bästa plattformspelet.
  • 0
battlefield 2 (fortfarande mitt favo spel )
Metal gear solid
GTA: vice city
killzone 2
Black
This is living
  • 0
1. Supar Mario Bros
2. Sonic 3
3. Sega Rally 1
4. Fallout 2
5. Deus Ex
Ooh Quezen where art thou?
  • 0
Mariokart 64:

Det första spelet jag spelade, jag kommer ihåg känslan att vara Mario och köra om Bowser på Rainbow Road, ett härligt minne som jag kommer leva med resten av mitt liv.
Eftersom att det var hos min kompis jag spelade så blev ett Nintendo med Mariokart 64 högst upp på önskelistan. På Julafton då jag öppnade paketet blev jag överlycklig och jag behöver väl knappast säga vad jag gjorde dom följande månaderna.


Zelda Ocarina of Time:

Det går inte beskriva hur glad jag var då jag första gången spelade det.
Att bli väckt av Navi och sedan hoppat ned från träkojan och se sig omkring i Kokiri. Hämta svärdet, gå till Deeku Tree, ta Slangbellan, klara bossen och få den gröna stenen. Lämna Kokiri, gå till staden möta Ganondorf osv.osv. Allt det vara bara så härligt.


Age of Empires II The Age of Kings

Mitt absoluta favorit spel, det var kärlek redan i första ögonkastet. Jag var åtta år då jag spelade det för första gången, An Arabian Knight hette banan.
Känslan att få bygga sin egen stad och bygga upp sin armé (kanske inte just på den banan) var bara helt fantastisk. Än idag spelar jag det (vinner mot datan på svåraste) och jag tror att jag ska spela det om 10 min


Halo: Combat Evolved:


Då jag fick mitt Xbox följde det med två spel: Halo och SSX Trickey
Första gången jag spelade Halo så stängde jag av efter två minuter. Anledningen var att man inte hade något vapen i början och jag visste inte hur man skaffade sig ett.
Så istället spelade jag SSX Trickey som var klart mycket roligare. Men efter en vecka bestämmde jag mig för att försöka igen, den här gången gick det mycket bättre för att jag fick tag i ett vapen. Det var mycket roligare att skjuta Grunts med Handgun, att slå ihjäl Elits och döda Hunters med ett skott i ryggen än att spela ett Snowboard spel.
Tomorrow, there will be no heroes left to follow.
  • 0
Rycko: Killzone 2?

Nåväl, här är min lista:
1. Halo: Combat Evolved.
I början av 1:a Augusti hatade jag Fps. I slutet av 3:e Augusti älskade jag Fps. Halo förändrade allt!

2. Mysteriet på Greveholm.
Innan jag började köra detta spel satt jag mest om dagarna och byggde tåg och ritade "huppar" (tuppar). Sedan provade jag detta lir. Oj oj oj vad jag glad jag är för det!

3.Impossible Creatures.
Precis som med Halo var jag inge vidare förtjust i Strategispel. En dag bestämde jag mig för att att på mofå välja ett Demospel på en hemsida, och musen hamnade på Impossible Creatures. Sedan satt jag fast i strategispel.

4. ... Äh jag kommer inte på mer, ni får nöja er med tre spel
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
1. Halo Combat Evolved
Detta spelet har skapat mest glädje bland jag och mina vänner. Har aldrig haft så kul i hela mitt liv.

2. Metal Gear Solid
Jag har lärt mig mycket från det här spelet.

3. Final Fantasy VII
Spelet som fick mig för första gången att lira RPG-spel, japanska RPG-spel.

4. Super Mario Land
Detta spelet visade mig vägen till spelvärlden.


5. Dead Or Alive 3
Ännu ett spel som gav mig en anledning att bjuda hem några vänner.

Fick spelet tillsammans med Xbox paketet en sommar 2003. Grejen var att jag skulle få spelet Blinx och Halo CE, men de hade inte Halo på lager så jag valde Dead Or Alive 3.
  • 0
Behöver nödvändigtvis inte vara mina favroitspel. Men fem spel som påverkat mig, och fått mig att ta spelandet till en ny nivå är:

Super Mario 64
Började med speedruns och shit efter detta spel.

GoldenEye
Har aldrig haft så kul med multiplayer och jag har kört sanslöst många multiplayermatcher.

Dead or Alive 4
Ungefär samma som GoldenEye. Live öppnar många möjligheter och det är det första fightingspel jag har tagit seriöst och verkligen lärt mig.

Metal Gear Solid
Spel som skiljer sig från mängden. Fick mig att förstå att även storyn är otroligt viktig i spel : )

Ocarina of Time
Typ, ultimata spelupplevelsen. När det släpptes så satt en polare och jag konstant med det och försökte klara ut det. Vi var rätt små då så det gav lite mer utmaning. Visar att man även hade koll på spelvalen när man var yngre.
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!