Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fem spel som har påverkat dig mest.

Maxwell Pain
Maxwell Pain
1. Max Payne Slow-motion är så jävla roligt.
2. Sonic 2 Lirar det fortfarande på Mega Driven.
3. Metal Gear Solid 3 Smygande har aldrig varit roligare.
4. Resident Evil 4 Spanska bönder med yxor? Hell yeah!
5. God of War Madness? THIS IS GOD OF WAR!

When you're looking down the barrel of a gun, time slows down.
Jambax
Jambax
Pokémon Red - Fick mig att tycka spel är kul.
Super Mario 64 - Fortsättning
Half Life 2 - Fick mig att börja gilla FPS.
Warcraft 3 - Fick mig att börja spela online
World of Warcraft - Tog mitt liv

There's no place like 127.0.0.1
Perinho
Perinho
Jag har nog bara 3 spel som har påverkat mig riktigt mycket.

1 FinalFantasy X
2 Metal Gear solid
3 Pokemon Gold

FinalFantasy X har så oehört bra story och är kul som tusan. Väldigt episkt.
Metal Gear solid är coolt som få, annorlunda med näst bäst story ever!
Pokemon Gold spelade jag så jag fick kramp i fingrarna. Det var innan jag kunde använda internet till att kolla upp saker utan jag fick fråga mina vänner hur man kom vidare i spelet eller lista ut det själv. Under tiden som jag spelade det försvann många fjärkontrollsbatterier spåröst av nån anledning...

ricorodriguez
ricorodriguez
Halo: Combat Evolved:
Fick mig att börja gilla actionspel.

PGR 2
Fick mig att älska bilar, och hundradelar.

Splinter Cell: Double Agent
Kallt och hårt. Nervkittlande. Underbart.

Just Cause
Bristerna till trots, att åka helikopter i en kvart över en söderhavsö och spränga kokainfält som CIA-agent ägde.

SSX 3
Fantastiskt skön attityd. Avslappnat, cool, smaskens.

Med varje framgång man vinner får man en fiende. Man måste vara medelmåttig om man vill vara omtyckt.
Nixxer
Nixxer
1. Super Mario 64(N64) - Fick mig att inse att spela spel är kul.
2. Star Wars: Jedi Knights (PC) - Här föddes intresset för FPS-genren.
3. Call of Duty 2 (X360) - Första spelet jag någonsin jag började spela online på.

Sedan har det inte hänt så mycket. Kan säga en sak iallafall: FPS-genren kommer jag nog, förmodligen aldrig sluta spela.

Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
LordUlf
LordUlf
Hmm...ingen lätt uppgift att klura ut

För mig är det iaf så att de spel som påverkat mig mest inte nödvändigtvis är de spel som är de bästa spelen. Här kommer iaf några spel som påverkat mig oerhört mycket.

Super Mario 64

Att ta steget in i den tredimensionella världen var ett stort steg...stort!

Super Mario Bros.

Min absolut första spelupplevelse...kan väl inte vara mer betydelsefullt än så?

GTA: Vice City

Det första spelet till PS2 som jag verkligen blev förälskad i. Vilket skulle visa sig vara bara startskottet på en underbar generation för mig.

Goldeneye 64

När det kommer till multiplayerminnen finns det inget som slår Goldeneye. Var det första spelet till konsol som verkligen utnyttjade de 4 kontrollutagen på rätt sätt.Hade samt den tidens absolut snyggaste grafik.

Final Fantasy X

Inte nog med att det är ett av världens bästa rollspel, det var även det spel som introducerade mig för genren. Innan FFX var jag väldigt skeptisk till allt vad rollspel hette, hade aldrig uppskattat genren. Men ack vad fel jag hade!

Tokhopp
Tokhopp
Hmmm ... ska försöka placera dem i kronologisk ordning ...

Monkey Island II - Lechuck's revenge:
Jag har spelet igenom de övriga titlarna i Monkey Island-serien, och jag måste säga att det andra spelet är och förblir det bästa. Redan innan jag kunde tillräckligt med engelska för att förstå all dialog försökte jag komma fram till de minst sagt underliga lösningarna, samtidigt som jag försökte komma undan zombiepiraten Lechuck, utan att ha tråkigt en enda sekund. Lagom långt, lagom svårt och lagom skruvat.

Final Fantasy VII:
Det första spelet till Playstation som jag köpte själv, tillika det första RPG-spelet jag satte tänderna i. Jag kunde inte veta då att jag skulle bli helt betagen av allt vad "Final Fantasy" står för, och trots att jag och min bror fick slå våra kloka huvuden ihop för att lista ut hur vi skulle spöa den första bossen så är och förblir minnena från den där första spelkvällen framför TV:n några av mina allra dyrbaraste.

Final Fantasy X:
Jag ska öppet erkänna att "Final Fantasy X" inte är mitt favoritspel i serien, men likväl var det det första spelet som jag köpte tillsammans med mitt första Playstation 2. Trots att jag inte hade något minneskort (och därför inte kunde spara) lät jag köra igenom introsekvensen gång på gång. Känslan av att sitta med en ny konsol och ett (på den tiden) purfärskt spel var magisk!

Shadow of the Colossus:
Ett av de få spel som har frälst mig, i ordets rätta betydelse. De gigantiska miljöerna, den enkla storyn och de makalösa "bosstriderna" gjorde spelet helt unikt. Jag visste inte vad spelglädje var innan jag körde igenom "Shadow of the Colossus" för första gången, och jag har aldrig levt mig in i ett spel på samma sätt förut. Ett mästerverk!

Kommer inte på det femte just nu ... antar att jag inte stött på det ännu.

"Surely no one will mind if we take a quick nap in the king's bed."
Th3 End
Moderator
Th3 End
Uppdaterat 2008:

Halo
Spelgäldje och roligt sällskap.

Final Fantasy
Vackert och spelkänsla till 100%.

Metal Gear Solid
Ett fantastiskt bra spel som jag lärt mig en hel del av i form av engelska och historien om kärnvapen. Självklart är jag medveten om att saker och ting var bara påhittad, men på ett jävligt bra sett.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!