Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Snyggaste effekten du sett i ett spel.


Det här är en tråd jag är ganska säker på saknas i forumet, så jag gör en.

Som namnet antyder så är detta en tråd där du snabbt och enkelt skall skriva vilken effekt i valfritt spel du tycker är snyggast, detta oavsett om det är ett nytt eller gammalt spel.

Jag kan börja med att skriva de två snyggaste effekterna jag någonsin upplevt:

1. När man flyger igenom vattenfallet i första banan i NiGHTS: Into dreams. Den effekt är så otroligt snygg så att jag får rysningar varje gång jag spelar den banan.

2. Den fallande snön i banan som utspelar sig i London nära slutet i Resistance: Fall of man. Snön ser fruktansvärt verklig ut när den faller och man ser riktigt hur vindarna styr riktningen, detta bidrar en hel del till känslan och det känns som årets första snö alltid känns när den faller ned.

Nu är det er tur, skriv bara vilka effekter ni tycker är snyggast/bäst, man kan givetvis skriva flera under trådens gång.
Passa även på att diskutera olika spel-effekter om ni så vill, men kom ihåg; Detta är inte en tråd om bäst grafik o.s.v. bara effekter.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Jag gillar vatteneffekterna i Lotro.
  • 0
När en Scarab exploderar i Halo 3 är visuellt väldigt snyggt.
Diablo III <3
  • 0
Ljuseffekterna i Halo 3.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Ljuseffekterna i Halo 3.


På tal om ljuseffekter så har ju San andreas otroligt bra ljuseffekter, likaså Vice City trots att de båda är optimera till den undermåliga Playstation 2.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Slow-motion i F.E.A.R. är svårt att slå ...
  • 0
Bumpmappingen i Far Cry var ju mäkta snyggt när det kom
Heinz Ketchup
  • 0
Jag tycker effekten i Project Origin (Den riktiga uppföljaren till F.E.A.R) då man trycker på en hissknapp t ex är cool.
Kanske inte snyggaste effekten, men man ser inte i alla FPS att karaktären trycker på hissknappen XD (Jag har iaf inte sett det).

Sen är ljus effekterna i F.E.A.R grymt bra ^^

Men måste säga att Crysis effekterna äger sönder alla effekter jag någonsin sett (MP Beta FTW! XD)
I'm too old to die young now.
  • 0
En av dom snyggaste effekterna jag har sett var nog när jag lirade Just Cause och sprängde en helikopter i luften och såg det brinnande skrotet trilla ner.
They say hope begins in the dark... The darkness, for me, is where I shine.
  • 0
Alla flygande mojänger i Flatout: Ultimate Carnage. Överdrivet, men grymt kul.
  • 0
När man kollar mot solen i Halo 3 på Last Resort och sedan tar en screenshot på den...

Suck, så vackert.

Tillagt 2007-10-14 15:22:
Eller all förvriden metall i Burnout-spelen.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Vattnet i Bioshock är ju också otroligt bra gjort, fast jag har bara sett det på bilder och i trailers så jag vet ju inte hur bra de är egentligen.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Ace Combat 6:Fires of liberation har coola explosioner. Ser extremt tufft ut när ett flygplansskrot dalar ner rykandes mot marken.
  • 0
Riktigt cool grej i den nya Ratchet and Clank är att när man slår sönder lådor går de sönder i olika bitar och faller ner superverkligt. De stannar även kvar i marken ett bra tag.
  • 0
Citerar kebbe_90:
På tal om ljuseffekter så har ju San andreas otroligt bra ljuseffekter,
likaså Vice City trots att de båda är optimera till den undermåliga
Playstation 2.


Jaa, det har det.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Hur bilarna reagerar på skador i DIRT är bara så coolt
  • 0
Citerar kebbe_90:
Vattnet i Bioshock är ju också otroligt bra gjort, fast jag har bara sett det på bilder och i trailers så jag vet ju inte hur bra de är egentligen.


Har du inte Bioshock?
Gå och köp det Nuuuuu!
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
Ja juste, vattnet i BioShock!

Även om jag förväntade mig mycket snyggare effekter, så var vattnet helcoolt.
  • 0
Star Wars: The Force Unleashed verkar få några maffiga effekter, typ att dra ner en rymdkryssare med Forcen.
  • 0
Att för första gången beskåda City 17's alla detaljer var en rikedom för ögonen. Half life 2 är en makalös visuell upplevelse och är proppfull av läckra effekter.

Annars avgudade jag pås-effekten i MGS3: Snake Eater, när Snake får en svart plastpåse över huvudet. Jag trodde det inte var möjligt att göra en realistisk påse i ett spel, men jag förvånades av hur snyggt påsen sögs både in och ut när Snake andades - i PS2 dessutom.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Portalerna i Portal är grymt coola och imponerande, den absolut bästa effekten jag har sett i ett spel
WAAAGH!!!
  • 0
Citerar Oscsko:
Har du inte Bioshock?


Jag har haft CE versionen till PC sedan tre dagar innan releasen(den med Big Daddy saken). Men jag har en värdelös dator som inte klarar det.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Vatten i många nutida spel ser ofta häpnadsväckande bra ut. Ett strålande exempel är Half-Life 2.
  • 0
Just det! Jag glömde ju portalerna i Portal. Helt sjukt snyggt när man använder dom och slänger in lådor och allt möjligt.
They say hope begins in the dark... The darkness, for me, is where I shine.
  • 0
Vatteneffekterna i Bioshock.
Explosionerna i World in Conflict.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!