Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Snyggaste effekten du sett i ett spel.


Call of duty 4- demot var ganska realistiskt och levande men det finns ju många andra. Crysis kommer nog ta hem den titeln ganska lätt
  • 0
Jag gillar verkligen rök-effekten när en fiende dör i Wind Waker
  • 0
Hela Half Life 2 är fullt av grymma effekter!
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Citerar addeSYNC:
Call of duty 4- demot var ganska realistiskt och levande men det finns ju många andra. Crysis kommer nog ta hem den titeln ganska lätt



Mm, håller med det där om Crysis.
De flesta beta-spelarna säger ju det, och Petter syftade väl också på det?
  • 0
Det finns inte en enda effekt i Crysis som slår den effekt som uppstår när man flyger igenom vattenfallet i NiGHTS, ingen.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Killzone 2 blixten på E3 trailern var rikigt snygg
PSN=limonass
  • 0
parallexscroll i shadow of the beast. jag kunde inte tro mina ögon när jag såg det första gången 1991. ;)
Spelutvecklare och grundare av Pixel Shade "Följ gärna på instagram: pixel_shade"
  • 0
Citerar kebbe_90:
Det finns inte en enda effekt i Crysis som slår den effekt som uppstår när man flyger igenom vattenfallet i NiGHTS, ingen.


Säg det när du har spelat klart Crysis.
  • 0
Citerar TheRefrigeratorKing:
Säg det när du har spelat klart Crysis.


Har du spelat NiGHTS?

Crysis må ha den (för tiden) ultimata grafiken, men effekter behöver inte vara gjorda i extremt snygg grafik för att vara underbara.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
jag vet inget specielt. men det som imponerade mig mest var när jag köpta 360, + gears of war och såg grafiken
I have a bad feeling about this.
  • 0
Citerar kebbe_90:
Citerar TheRefrigeratorKing:
Säg det när du har spelat klart Crysis.


Har du spelat NiGHTS?

Crysis må ha den (för tiden) ultimata grafiken, men effekter behöver inte vara gjorda i extremt snygg grafik för att vara underbara.


Nej, men jag tror att Petter nämnde någonting om skitgryma effekter i Crysis, vänta jag skall se efter!

Tillagt 2007-10-17 21:11:
Jag sade inte att bra grafik garanterar bra effekter, men Crysis handlar inte bara om grafik.

Till exempel så skrev Petter i sin artikel att Crysis gör de absolut bästa effekterna i ett actionspel hittills, och miljöerna i Crysis är de mest detaljerade någonsin i ett spel, syftar han väl på.
  • 0
Citerar TheRefrigeratorKing:
Jag sade inte att bra grafik garanterar bra effekter, men Crysis handlar inte bara om grafik.


Nej, Crysis handlar om att ta titeln världens bästa spel ifrån det übergrymma Half-life 2.

Jo, men det återstår att se om det slår den effekten. Jag menar, det komemr ju självklart vara bättre effekter i Crysis, men om man tänker spelet relativt till plattformen.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Haha, seriöst. Half Life, Petters favoritspel.

Crysis må vara helt fabulöst, men jag tvivlar att det i Petters ögon slår Half Life-serien.
  • 0
Det tror jag nog inte, men HL2 är extremt bra, det måste jag säga.

Och för att lite snyggt gå in on-topic igen:

Ljuseffekten i Jedi Knight 2 : Jedi Outcast när två klingor fastnar i varandra är extremt snygg och var enligt mig långt före sin tid.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Okej, har bara lirat CS, vet inte om det räknas som HL.
  • 0
Förmodligen den massiva Brute-stridsvagnens (Vet tyvärr inte namnet på fordonet) enorma, blåskimrande energiskott från Halo 3. Så in i helvete snyggt animerade, verkligen.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
När dom sätter på sig nightwishon i gameplayfilmen till CoD4
And if I kiss you in the garden, in the moonlight, will you pardon me and tiptoe through the tulips with me
  • 0
Citerar krark:
När dom sätter på sig nightwishon i gameplayfilmen till CoD4


Det finns ett demo ute...
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Jag måste ändra mig. Idag såg jag Colin McRae 04 och insåg hur det kryllar av små effekter man tar för givet.
Ex: Den lilla antennen på taket som vippar, stänkskydden som fladdrar, bromsskivorna som glöder vid kraftig inbromsning.
Lägg till en förare som växlar och vrider på ratten, damm som ryker, gnistor om man kör över en sten/mot ett räcke och hur bilen studsar till om man får tvärstopp mot t.ex ett träd. Kartläsaren sitter lätt nedböjd (över noterna) och bilen får märkbart förändrad fart om man byter underlag.
Kort sagt: CMR 04 är just nu mitt favoritlir med effekter. (har ej kört DiRT än)
Once is luck. Twice is skill.
  • 0
Citerar keniros:
Citerar krark:När dom sätter på sig nightwishon i gameplayfilmen till CoD4

Det finns ett demo ute...


Vet, men det var inte samma grafikorgasm när man gjorde det själv

Annars är myningsflammorna i GTA SA nedrigt coola
And if I kiss you in the garden, in the moonlight, will you pardon me and tiptoe through the tulips with me
  • 0
Citerar krark:
Annars är myningsflammorna i GTA SA nedrigt coola


Var det där sarkasm?

Saints Rows myningsflammor är mycket bättre...

Själv så får man aldrig nog av Spike grenades-smällar i Halo 3. Ett moln med spikar.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Neonskyltarna i Bioshock är riktigt snygga.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Jag tycker att portalerna i Portal är ascoola. Att man kan titta igenom och se sig själv är ganska mysigt.
Är det sant?
  • 0
När man går i bitar på Team Fortress 2.
  • 0
Bland det läckraste jag har sett är när bomber exploderar i Wind Waker. Unikt och mycket snyggt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!