Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Crysis 2


Crytek har ju bekräftat för ett tag sen att Crysis blir en trilogi och jag tycker att det är dags att skapa en tråd för den närmsta uppföljaren!
Än så länge har det inte sagts ett jota om spelet och därför kommer antagligen tråden nu i början mest handla om vad ni har för egna åsikter, spekulationer om spelet och självklart diskussioner med andra medlemmar.

Jag ska hålla tråden uppdaterad så gott det går och när mer nyheter kommer länkar jag till dessa nedan. Nyast står först.

Crysis blir trilogi


Glöm inte att spoilervarna om så behövs!
  • 0
Kan vara spoiler för dom som inte klarat av Crysis


Man ser även i slutet av spelet att det kommer bli en fortsättning...



Slut på spoiler



Själv tror jag att det kommer äga... Längtar som fan
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Man ser även i slutet av spelet att det kommer bli en fortsättning...


Exakt. Men det verkar bara bli mer och mer aliens när man försöker tänka ut hur nästa del ska förtsätta. Jag gillade koreanfighterna men sen blev det lite sisådär med utomjordingarna.
Jag önskar att man skulle kunna utrota dem i nästa spel i en mycket längre version än första delen. Därefter avrundas det i en tredje del då man ska försöka förgöra data som koreanerna kommit över och försöker sprida. Eller varför inte stoppa dem för att de försöker mutera människor med det biologiska material de kommit över?
  • 0
Hoppas dom förbättrar siktet i 2:an. Lite väl opricksäkert med AK:n...
I'll make him an offer he can't refuse -Michael Corleone
  • 0
När trean kommer ska jag investera i en riktig monsterdator och uppleva alla spelen som de är menade att upplevas
  • 0
Citerar addeSYNC:
Eller varför inte stoppa dem för att de försöker mutera människor med det biologiska material de kommit över?

Det blir då som ett väldigt vanligt spel....
Som F.E.A.R. t ex...
Man försöker stoppa Paxton Fettell som tagit över klonarméen (Replica soldaterna) och slakta folk från ATC och försöker befria Alma så att hon kan döda alla i Auburn


Kan innehålla spoiler om slutet av Crysis

Man hör ju i slutet att en koreansk båt är påväg mot ön, så man kommer säkert möta koreaner...


End of spoiler
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar addeSYNC:
Exakt. Men det verkar bara bli mer och mer aliens när man försöker tänka ut hur nästa del ska förtsätta. Jag gillade koreanfighterna men sen blev det lite sisådär med utomjordingarna.


Jag tycker inte att Alien banorna var så dåliga. Det passade in perfekt med lite hederlig vanlig fps i ett ganska högt tempo efter att ha smygit omkring och lekt med koreaner på den första delen. Den enda bana som var dålig, eller åtminstånne inte lika bra som de andra, var Core banan.
Så för min del så spelar det ingen roll om det är mycket aliens i nästa del.

Jag tror definitivt att man i nån del av spelet kommer spela på nån annan del av världen än just den ön också. Det kommer säkert fram att den "grejen" som sprack på ön bara var en av flera eller nått annat cliché aktigt.
  • 0
Citerar addeSYNC:
Jag gillade koreanfighterna men sen blev det lite sisådär med utomjordingarna.


Jag tyckte precis tvärt om,för mig kändes "koreanfighterna" enformiga efter ett tag,men utomjordingarna var kul hela tiden,förutom när man flög runt i rymdskeppet
Citerar Gringon:
Lite väl opricksäkert med AK:n...


AK47 är ju inte så känt för att vara värsta prickskyttegeväret,snarare tvärt om.

Citerar Arrolito:
Kan innehålla spoiler om slutet av Crysis

Man hör ju i slutet att en koreansk båt är påväg mot ön, så man kommer säkert möta koreaner...


End of spoiler


Yes,då blir det kanske lite roligare story
Någon som handlat på crimemedicine.com? Själv har man köpt lite braja där redan, trodde öfrst att dom var ironiska på reklamen, men inte!
  • 0
Kommer behöva att köpa ett nytt grafikkort när det släpps. Och processor med. Fan.
Kan jag få 2000 kr?
  • 0
Citerar ludde1991:
När trean kommer ska jag investera i en riktig monsterdator och uppleva alla spelen som de är menade att upplevas


Men då kommer ju ettan vara förlegad och inte alls imponerande.
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Citerar Gringon:
Hoppas dom förbättrar siktet i 2:an. Lite väl opricksäkert med AK:n...


Komigen, det var ju bara bra! Det gjorde det hela lite svårare, så att man inte ska kunna rambo-skjuta sig igenom hela spelet.
  • 0
ja vi kan nog vänta oss ett riktigt bra spel iaf! Crytek verkar inte kunna misslyckas med denna sortens spel... tänker på Far Cry och Crysis! Men tror inte att man ska speckulera å längta för mkt... kommer nog ta tre år iaf innan en två kommer ...
God of war II äger rumpa!!!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Pulp
Tror ni att serien kanske kommer komma till 360?
If you want knowledge, go get yourself a scientist - Ich bin ein pöjkspoling!
  • 0
Citerar Lotus Assassin:
Citerar ludde1991:När trean kommer ska jag investera i en riktig monsterdator och uppleva alla spelen som de är menade att upplevas

Men då kommer ju ettan vara förlegad och inte alls imponerande.



Aa! Tänk när trean släpps. Hur finnt kommer Crysis (1) se ut då? Då kommer säker Medium vara som Very high nu. . .hehe
Kan jag få 2000 kr?
  • 0
Citerar Pulp:
Tror ni att serien kanske kommer komma till 360?


Nja tvivlar på det...beror på om denna generationens konsoller tar över pc försäljningen.. men det lär inte hända tror jag... Och Crytek har ju sagt att de inte ska göra ngr konsoll versioner av Crysis kanske att ngt annat företag skulle göra det men inget bestämt, pga detta så tvivlar jag på att de gör de andra två till konsoller heller, detta pga att Crysis grafik på ettan inte skulle klaras av av en xbox369 lr ett PS3 å därför lär inte heller 2an och 3an inte gå över huvud taget, men man vet inte hur länge denna geerations konsoller lever? så men vet ju aldrig
God of war II äger rumpa!!!
  • 0
  • Aho
  • Aho
Nu ska jag lira lite onlone
  • 0
Citerar jsven:
Jag tycker inte att Alien banorna var så dåliga. Det passade in perfekt med lite hederlig vanlig fps i ett ganska högt tempo efter att ha smygit omkring och lekt med koreaner på den första delen. Den enda bana som var dålig, eller åtminstånne inte lika bra som de andra, var Core banan.
Så för min del så spelar det ingen roll om det är mycket aliens i nästa del.

Jag tror definitivt att man i nån del av spelet kommer spela på nån annan del av världen än just den ön också. Det kommer säkert fram att den "grejen" som sprack på ön bara var en av flera eller nått annat cliché aktigt.


Dels tycker jag att det var lite halvtrist med aliens pga. att jag allmänt har svårt för utomjordingar/monster i spel och dels för att man går från briljant realism till en plötslig svängom där man stiger in i kärnan. Men det visste jag ju innan och Crysis är ändå ett utav världens bästa spel.

Jag gillar söderhavsbanorna och har alltid gjort samt hoppas på mer "smyga runt i bergspassen och prickskjuta koreaner-banor"
Det skulle dessutom vara kul om flera länder blev inblandade, exempelvis Ryssland och ett flertal andra, några blir till fiender och andra allierar man sig med. Dock har jag svårt att tänka mig ryssar i söderhavet
  • 0
Jag tyckte nästan att alien-delen av spelet var den bättre (förutom sista bossfighten som var nåt så ohyggligt buggig). Visst, det var roligt att smyga sig på och mejja ner otaliga koreaner, men det var när utomjordingarna kom in som spelet kändes riktigt filmiskt.
I live in a world of cold steel, dungeons and mighty foes!
  • 0
Citerar Saigon:
Citerar Gringon:Hoppas dom förbättrar siktet i 2:an. Lite väl opricksäkert med AK:n...

Komigen, det var ju bara bra! Det gjorde det hela lite svårare, så att man inte ska kunna rambo-skjuta sig igenom hela spelet.


Att Rambo-skjuta är ju kul^^. Kanske inte lika lätt som i Far Cry där det knappt var någon rekyl men ändå mycket mer pricksäkert kräver jag

Tillagt 2008-01-07 13:28:
Skulle också vara roligare om man slogs mer i djungeln och inte vid vägar, fällt och byar.
I'll make him an offer he can't refuse -Michael Corleone
  • 0
Citerar Gringon:
Skulle också vara roligare om man slogs mer i djungeln och inte vid vägar, fällt och byar.


Igentligen är det inte så mycket djungelfighter, utan mest som sagt Vägar, Fällt och Byar
Kan jag få 2000 kr?
  • 0
Citerar Gringon:
Skulle också vara roligare om man slogs mer i djungeln och inte vid vägar, fällt och byar.


Ja. Det blir ganska öppna miljöer när man väl möter fienden men vägen dit är oftast genom djungeln.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Ou
Ja, vad vet vi om Crysis 2?
Jag tror att det - som Crysis - kommer att bli ett av de tekniskt snyggaste spelen någonsin.
Den som ännu inte har begripit att vi betalade kakor i skatt när Göran Persson var statsminister bör ta en titt på honom.
  • 0
Citerar addeSYNC:
Dock har jag svårt att tänka mig ryssar i söderhavet


"Nomad, go and infiltrate the russian camp."

"I can't sir, they have allready died by the incredible heat that their brains absorbed by the squirrelhats that they used to wear."


Haha den blev jag nöjd med XD
Jag är bäst i världen på allt.
  • 0
Citerar Vigaren:
Aa! Tänk när trean släpps. Hur finnt kommer Crysis (1) se ut då?


Som farcry ser ut nu,på ett ungefär...
Tycker att det ser ganska så fult ut och det är bara 4 år sen sen det kom...
Vi förvänta oss att det dröjer minst 4 år innan trean kommer,kanske längre.

Citerar Ou:
Jag tror att det - som Crysis - kommer att bli ett av de tekniskt snyggaste spelen någonsin.


Eftersom crytek verkar sätta mycket av deras fokus på grafiken så kommer det troligen att anses vara världens snyggaste spel när det kommer,det har redan hänt två gånger.
Någon som handlat på crimemedicine.com? Själv har man köpt lite braja där redan, trodde öfrst att dom var ironiska på reklamen, men inte!
  • 0
Far Cry ser fult ut nu, men ljudet är faktiskt rätt bra fortfarande.
I'll make him an offer he can't refuse -Michael Corleone
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!