Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Crysis 2


@ SuDDi det är inte bara så att du tycker om skogs miljöerna mer än den urbana miljö som crysis 2 utspelar sig i?

jag tycker att crysis 2 ser bättre ut men jag är nog mer för stads miljöer än skog
Flatout all the time
  • 0
Testade MP demot. Den var ganska kul men kommer inte skaffa på releasen. Kanske när priset har sjunkit.
  • 0
Citerar SuDDi:
Sådär ska det se ut!


Tycker faktiskt inte att det är snyggare...

Tillagt 2011-03-16 18:50:
Citerar psIII:
Testade MP demot. Den var ganska kul men kommer inte skaffa på releasen. Kanske när priset har sjunkit.


Funkar demot fortfarande?
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar Danerous:
Citerar SuDDi ådär ska det se ut!

Tycker faktiskt inte att det är snyggare...

Tillagt 2011-03-16 18:50:
Citerar psIII:Testade MP demot. Den var ganska kul men kommer inte skaffa på releasen. Kanske när priset har sjunkit.

Funkar demot fortfarande?
På ps3.
  • 0
Jag blev mycket förvånad över Petters grafikbetyg. 9 är naturligtvis ett toppbetyg, men ändå. Genom hela texten så öser han beröm över detaljrikedomen, men ändå så räcker det inte för en tia.
  • 0
Citerar Frasse6:
Jag blev mycket förvånad över Petters grafikbetyg. 9 är naturligtvis ett toppbetyg, men ändå. Genom hela texten så öser han beröm över detaljrikedomen, men ändå så räcker det inte för en tia.


Han berömmer spelets grafiska del väldigt mycket men han berättar väl också att han tyckte att Uncharted 2 ser bättre ut på konsol och att första Crysis ser bättre ut på PC. Nio verkar ganska rimligt.
  • 0
Citerar Frasse6:
Jag blev mycket förvånad över Petters grafikbetyg. 9 är naturligtvis ett toppbetyg, men ändå. Genom hela texten så öser han beröm över detaljrikedomen, men ändå så räcker det inte för en tia.


Jag tror utsesendet på alienrena drar ner betyget,
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Det är kanske för att det är DirectX 9 och inte 11
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Danerous:
Jag tror utsesendet på alienrena drar ner betyget,


HAHA! Ja det måste vara det.
  • 0
Vad tycker ni? Borde jag skaffa Crysis 2 till min PC eller PS3:a?
  • 0
Citerar Meckham:
Vad tycker ni? Borde jag skaffa Crysis 2 till min PC eller PS3:a?


PC, om den klarar av det.
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar Danerous:
Citerar Meckham:
Vad tycker ni? Borde jag skaffa Crysis 2 till min PC eller PS3:a?


PC, om den klarar av det.


Den klarade både Crysis o Crysis Warhead på Very High så tror den borde klara 2:an med Är det verkligen såpass stor skillnad då?
  • 0
Citerar Meckham:
Citerar Danerous:Citerar Meckham:
Vad tycker ni? Borde jag skaffa Crysis 2 till min PC eller PS3:a?


PC, om den klarar av det.

Den klarade både Crysis o Crysis Warhead på Very High så tror den borde klara 2:an med Är det verkligen såpass stor skillnad då?


Crysis 2 på Hardcore är en aning mindre krävande än Warhead på Very High, åtminstone multiplayern.
  • 0
Citerar ZimpanX:
Här kan ni se vilken prestanda ni kan förvänta er.

http://www.geforce.com/#/Optimize/Guides/crysis-2-benchmarks


Jag är tokigt intresserad av att mitt gamla 8800GT presterar i MP-demon. Ska bli spännande att se hur flytet blir i fullversionen. Synd att SLI inte verkar fungera dock, hoppas det gör det i fullversionen, vill gärna få ut lite mer kraft!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Meckham:
Den klarade både Crysis o Crysis Warhead på Very High så tror den borde klara 2:an med Är det verkligen såpass stor skillnad då?


Jag tolkade det som det var en märkbar skillnad mellan konsol och PC, tror Petter sa det i recensionen också.
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Testade innan på ps3, tyckte inte att grafiken var så jätte dålig som jag skulle tro, men till stor del tack vara hur motorn är byggt så att säga..

Dock gillade jag inte att jag fick vänta 10 min för att komma in i en server, och straxx efter det så hängde sig hela ps3:t bara för någon(säket match hosten) disconnectade...:
Blir att låna av en polare när han köper helt enkelt för enbart SP delen.
  • 0
Citerar Garone:
Citerar Meckham:
Citerar Danerous:Citerar Meckham:
Vad tycker ni? Borde jag skaffa Crysis 2 till min PC eller PS3:a?


PC, om den klarar av det.

Den klarade både Crysis o Crysis Warhead på Very High så tror den borde klara 2:an med Är det verkligen såpass stor skillnad då?

Crysis 2 på Hardcore är en aning mindre krävande än Warhead på Very High, åtminstone multiplayern.


Så mitt GeForce 8800GTX 756mb borde klara av att maxa spelet?
  • 0
Citerar Meckham:
Citerar Garone:Citerar Meckham:
Citerar Danerous:Citerar Meckham:
Vad tycker ni? Borde jag skaffa Crysis 2 till min PC eller PS3:a?


PC, om den klarar av det.

Den klarade både Crysis o Crysis Warhead på Very High så tror den borde klara 2:an med Är det verkligen såpass stor skillnad då?

Crysis 2 på Hardcore är en aning mindre krävande än Warhead på Very High, åtminstone multiplayern.

Så mitt GeForce 8800GTX 756mb borde klara av att maxa spelet?


Beror på upplösningen och hur mycket FPS du kräver, men visst. Fick 30-60 FPS på Hardcore 1680x1050 med min HD4890. Hängde oftast runt 40-45.
  • 0
Citerar Frasse6:
Jag blev mycket förvånad över Petters grafikbetyg. 9 är naturligtvis ett toppbetyg, men ändå. Genom hela texten så öser han beröm över detaljrikedomen, men ändå så räcker det inte för en tia.


Om det nästan 4 år gammla Crysis fortfarande är snyggare är de ju ganska självklart att den fick en 9:a i grafik

Jag vet att design också spelar stor roll, men jag diggar söderhavsmiljö såå mycket mer! Dock extremt taggad på Crysis 2 för jag vet att crytek är svinigt duktiga på skjutspel
Babak
  • 0
När kommer egentligen Crysis 2 ut?
Jag hör olika datum hela tiden.
  • 0
@ Mr-Gamer: 24:e känns vara det som gäller.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Fick mitt idag.. Beställt på Elgiganten.

Men det gick ej att aktivera det...
"Denna produkt blir tillgänglig tidigast 2011-03-22 01:00"
  • 0
Citerar Warzard:
Fick mitt idag.. Beställt på Elgiganten.

Men det gick ej att aktivera det...
"Denna produkt blir tillgänglig tidigast 2011-03-22 01:00"


Fick det också idag också från Elgiganten. Håller på att installera det just nu. Går det att spela Singleplayer eller måste man aktivera det först för det med?

Så var det tydligen...
  • 0
Citerar Bambul:
Citerar Warzard:
Fick mitt idag.. Beställt på Elgiganten.

Men det gick ej att aktivera det...
"Denna produkt blir tillgänglig tidigast 2011-03-22 01:00"


Fick det också idag också från Elgiganten. Håller på att installera det just nu. Går det att spela Singleplayer eller måste man aktivera det först för det med?

Så var det tydligen...


Riktigt surt..
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!