Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Crysis 2


Citerar HellSpawn:
Dags att lira på Näst svåraste.


Äsch, kör svåraste. Bara att smyga sig igenom för det mesta, och kör du på konsol får du alla achievements på en gång
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar HellSpawn ags att lira på Näst svåraste.

Äsch, kör svåraste. Bara att smyga sig igenom för det mesta, och kör du på konsol får du alla achievements på en gång



Tänkte göra det du säger, men först The Tourist achievementen.
Evil Is Back
  • 0
Jag körde PC versionen igår. Riktigt skön lir. Blir galet förtjust över hur snyggt spelet är och flyter så otroligt bra utan någon tecken på låg frame-rate.
  • 0
Frågar igen...

Har en dator som (jag tror) borde klara av Crysis 2 på max. Men det stannar ändå hela tiden på runt 20-25 FPS. Kan det vara på grund av min datorskärm som påverkar hur spelet flyter? Har hänt med andra spel också.

SKärmen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=157193
  • 0
Citerar hulkenmannen:
Frågar igen...

Har en dator som (jag tror) borde klara av Crysis 2 på max. Men det stannar ändå hela tiden på runt 20-25 FPS. Kan det vara på grund av min datorskärm som påverkar hur spelet flyter? Har hänt med andra spel också.

SKärmen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=157193


Nej den har jättelåg upplösning, borde inte vara problem för grafikkortet.

Kolla temps
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Hur får man weapon unlocks? Är i level 48 men saknar fortfarande achievmentet för alla vapen.
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Citerar Super-Kirby:
Hur får man weapon unlocks? Är i level 48 men saknar fortfarande achievmentet för alla vapen.

Det är väl bara att levla upp vapnet genom att få kills. Du får en ny unlock när du når nästa vapenlevel.
Gamer FL <3
  • 0
Citerar Super-Kirby:
Hur får man weapon unlocks? Är i level 48 men saknar fortfarande achievmentet för alla vapen.


Tyvär så har spelet sjukt många buggar och du har oturen att drabbas av denna buggen som många andra. Lv 46 får man sista weapon unlocken på men med otur så får man inte den. Vissa har gått in i prestieg och låst upp det missade vapnet på det sättet när dom får sin första weapon unlock.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Är det någon som vet varför jag måste låsa upp vissa vapen igen efter att jag redan har gjort det en gång t.ex.? Det var som igår när jag hade låst upp Felinen och equippar den med en klass, sen idag när jag går in på klassen och ska fixa attachments så står det att jag inte ens har låst upp den även fast jag har den på den klassen :X.
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Citerar hulkenmannen:
Frågar igen...

Har en dator som (jag tror) borde klara av Crysis 2 på max. Men det stannar ändå hela tiden på runt 20-25 FPS. Kan det vara på grund av min datorskärm som påverkar hur spelet flyter? Har hänt med andra spel också.

SKärmen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=157193


Skulle hjälpa om du berättade vilka specs du har, men prova sänka shaders, stänga av SSAO och shadows med denna: http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=33008
  • 0
är det någon som vet vad som händer mellan Crysis 1 och 2? jag har spelat och kollat igenom på internet men man får inte reda på vad som händer med lingshan island eller med Nomad. lyckades dom ta tillbaka ön eller vad
Manen som diggar PS3.
  • 0
Citerar zodihax:
Är det någon som vet varför jag måste låsa upp vissa vapen igen efter att jag redan har gjort det en gång t.ex.? Det var som igår när jag hade låst upp Felinen och equippar den med en klass, sen idag när jag går in på klassen och ska fixa attachments så står det att jag inte ens har låst upp den även fast jag har den på den klassen :X.


Spelet lider tyvär av sjukt många random buggar.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Garone:
Skulle hjälpa om du berättade vilka specs du har, men prova sänka shaders, stänga av SSAO och shadows med denna: http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=33008


Inte Core Duo 3.16 GHz
ATI Radeon HD 5770
4 GB RAM
1440x900

nåt mer?
  • 0
Segare multiplayer i ett spel får man leta efter

Medveten om att folk kanske finner det underhållande men för mig var det inget mer än en grafikbomb.
Jag tror jag är ambivalent, eller nej jag ångrar mig!
  • 0
Citerar Phick:
Segare multiplayer i ett spel får man leta efter

Medveten om att folk kanske finner det underhållande men för mig var det inget mer än en grafikbomb.


Mp delen är ju helt förstörd fortfarande, har inte blivit mycket ändrat sedan Betan och MP demon. Bara nätverkskoden är ju fruktansvärt dåligt gjord och det var den även på Betan och demon.
Till 360 är det bara ca 460+k som köpt spelet, om man kollar leaderboardsen. Så spelet kommer dö ut väldigts snart.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Alltså är alla dessa buggar främst i PC-versionen eller är det i alla tre? Är det värt att köpa spelet för singleplayer-delen, eftersom att alla klagar på multiplayern (Demot var kul tyckte jag i alla fall)
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Jag är fruktansvärt besviken på Crysis 2 både singelplayer och MP.
Riktigt dåligt spel och ai är fruktansvärd. Nee Crysis 1 vär grymt bra, men 2:an är bara smörja tyvärr
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar gurage:
Är det värt att köpa spelet för singleplayer-delen


Jag vet inte vad för spel du gillar men det här spelet var riktigt trist enligt mig, var knappast så fritt som Petter fick det att verka i sin recension och det blev snabbt väldigt samma sak, inga vidare miljövariationer var det heller. Jag önskade nästan bara att spelet skulle ta slut efter 9 timmar med det. Väldigt besviken på det.
Jag tror jag är ambivalent, eller nej jag ångrar mig!
  • 0
Citerar gurage:
Alltså är alla dessa buggar främst i PC-versionen eller är det i alla tre? Är det värt att köpa spelet för singleplayer-delen, eftersom att alla klagar på multiplayern (Demot var kul tyckte jag i alla fall)


Buggarna finns i alla tre versionerna, den mest irriterande är när AI:n får spader och börjar springa in i väggarna. Jag älskade Crysis och Crysis: Warhead och tycker inte Crysis 2 fullt lever upp till dem, men jag ångrar inte att jag köpte det.
  • 0
Ok tack
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Klarade spelet för ett tag sen men kommer byta in det. För många dryga buggar för mig. Tyckte det var roligt tills helt plötsligt Cephs började kuta in i väggar å dylikt samt att fotstegs ljuden försvann.
"This is Snaaaake, Colonel can you hear meeeh"
  • 0
Citerar hulkenmannen:
Citerar Garone kulle hjälpa om du berättade vilka specs du har, men prova sänka shaders, stänga av SSAO och shadows med denna: http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=33008

Inte Core Duo 3.16 GHz
ATI Radeon HD 5770
4 GB RAM
1440x900

nåt mer?


Då verkar det aningen lågt med tanke på att jag har likadan processor (C2D E8500 gissar jag på att du också har), ett grafikkort som är i samma klass (HD 4890) och spelar på snäppet högre upplösning. Men har du provat att stänga av SSAO och skuggor? Du kan ju alltid prova inställningarna jag kör med för att få hög FPS i multiplayern:

Shaders: Extreme (Alternativt Very High, har stor visuell effekt.)
Effects: High (Sätter press på både CPU och GPU, bra att ha nere på high med tanke på att vi båda bara har dual cores.)
Objects: Extreme (Högre upplösning på prylar i omgivningen, alternativt på VH)
Particles: High (Stor press på CPU.)
Physics: High (CPU)
Post Processing: High (CPU och GPU, blir enligt mig också snyggare utan.)
Shadows: High (Väldigt krävande på både GPU och CPU.)
Sound: Extreme (Liten press på CPU'n)
Textures: Extreme (Om du har mindre än 1GB VRAM så borde du sätta detta på VH)
Water: Extreme (Finns inte vatten överallt så det borde inte vara så farligt.)

Shadows [X] (stäng alternativt av dessa, själv klarar jag inte att spela utan skuggor men det borde ge en ganska stor boost.)

SSAO [ ] (fps-dödare med näst intill omärkbar visuell skillnad.)

Color Grading [X] (ganska liten effekt på prestanda, märkbar visuell skillnad)

Alla tre FoV inställningarna: 65

Motion blur: Camera Motion Blur

Radial Blur [X]

MSAA: 4x MSAA (alternativt ingen, men på så låg upplösning kommer det se ut som ett konsolspel om du inte har kantutjämning aktiverad.)

Edge AA: Disabled

Max Anisotropy: 16

Lycka till!
  • 0
Crysis 2 på Veteran, är förbannat lätt tycker jag.
Evil Is Back
  • 0
via mobil

Lassestefanssoul for president !!! !!! !!!
"hästtechno och hockeymetal...nu är det party!"
  • 0
Citerar HellSpawn:
Crysis 2 på Veteran, är förbannat lätt tycker jag.


Supersoldier med . Men jag smyger väldigt mkt och headshot stealthar. Tycker dock att det är riktigt nice, känner mig som en "supersoldier". De som är poängen med min Nano suit!

Den senare delen av spelet är dock sjuk mycket svårare. Ska bli intressant att se hur det går där.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!