Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Project CARS


Citerar -Ogge-:
Det kan ju iofs vara skönt att prova någon mer avkopplande inställning.


Vet inte om det handlar om "avkopplande inställningar", utan det beror nog mer på vilka assists man kör med. Handkontrollsinställningarna är nog mer individuellt anpassade, jag menar, det är olika vad man trivs med. Men slår man av anti-spin eller ABS-bromsarna så hamnar man på en helt annan nivå.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
abs ger mig mer att tänka på och det är lite svårt att veta ibland om det går att bromsa lite mer eller om de faktiskt redan är låsta. För mig är allt annat än abs av, blir lite sidled ganska ofta
  • 0
Citerar Croceus:
Vet inte om det handlar om "avkopplande inställningar", utan det beror nog mer på vilka assists man kör med. Handkontrollsinställningarna är nog mer individuellt anpassade, jag menar, det är olika vad man trivs med. Men slår man av anti-spin eller ABS-bromsarna så hamnar man på en helt annan nivå.


För mig blir det mer lugn körning om jag t.ex kör med abs och och anti-spin. Förenklar allt hiskeligt mycket. Det jag iofs kör med är racerline. Tycker den är bra för de nya banorna som jag aldrig har kört tidigare.



Citerar infigo:
abs ger mig mer att tänka på och det är lite svårt att veta ibland om det går att bromsa lite mer eller om de faktiskt redan är låsta. För mig är allt annat än abs av, blir lite sidled ganska ofta


Till en början hade jag problem med sidsladd och annat. När jag inte var van vid den nya fysisken eftersom jag inte kör med ABS och anti-sladd osv. Men efter ett tag får man in styrningen för hur man ska få tillbaka bilen på rätt bana så att säga. Värt att prova om man vill utmana sig själv haha.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
jag har börjat experimentera med Force fedback, innan kände jag inte om jag låste framdäcken. Den är lite tyngre nu med mer vikt på däckfysiken, kanske går bättre nu
Hur är spelet för den som lite casually tycker om Forza 5?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar infigo:
jag har börjat experimentera med Force fedback, innan kände jag inte om jag låste framdäcken. Den är lite tyngre nu med mer vikt på däckfysiken, kanske går bättre nu


Min ratt som jag testade med var otroligt dålig på känna av Force Feedback överhuvudtaget nästan. När jag har spelat spel som Dirt 2 så reagerar ratten direkt.

Citerar Humanisten:
Hur är spelet för den som lite casually tycker om Forza 5?


Spelet leverarer nog utan tvekan om man digga Forza 5. Nackdelen är väl om man är ute efter att köra många olika typer av bilar. För variarionen är hyfsat mager just nu på den front i Project CARS, annars är Project CARS bättre enligt mig inom alla andra fronter. Så som bilfysik, banor och rent grafiskt är det urläckert...samt ljudet är ju bara helt gudomligt bra. Finns fler vyer att välja mellan när man kör i cockpi och lite annat smått och gott.

Att få testa sina köregenskaper på halkig körbana i regn är också ganska kul. Sedan kan man få spelet att kännas mer "arkadigt" beroende på inställningar. Så ja, jag rekommenderar spelet starkt.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Spelet leverarer nog utan tvekan om man digga Forza 5. Nackdelen är väl om man är ute efter att köra många olika typer av bilar. För variarionen är hyfsat mager just nu på den front i Project CARS, annars är Project CARS bättre enligt mig inom alla andra fronter. Så som bilfysik, banor och rent grafiskt är det urläckert...samt ljudet är ju bara helt gudomligt bra. Finns fler vyer att välja mellan när man kör i cockpi och lite annat smått och gott.

Att få testa sina köregenskaper på halkig körbana i regn är också ganska kul. Sedan kan man få spelet att kännas mer "arkadigt" beroende på inställningar. Så ja, jag rekommenderar spelet starkt.


Neat! Då kanske jag skaffar det sen. Att det är ont om bilar gör mig inte så mycket. Aldrig sett fascinationen av att ha hundratals bilar där man ändå bara vill köra en handfull
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Neat! Då kanske jag skaffar det sen. Att det är ont om bilar gör mig inte så mycket. Aldrig sett fascinationen av att ha hundratals bilar där man ändå bara vill köra en handfull


Men det låter bara bra, då har du ungefär samma inställning som mig. Jag har kanske max kört 6-8 olila bilmodeller i Project CARS och det är snarare banorna som skapar variation i spelet.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Men det låter bara bra, då har du ungefär samma inställning som mig. Jag har kanske max kört 6-8 olila bilmodeller i Project CARS och det är snarare banorna som skapar variation i spelet.


Haha, kul att se att jag inte är den enda då ;).

Lirar främst med BMW E30 och även de andra bilarna i den klassen och så kör jag Zakspeed Ford Capri och bilarna i den klassen. Har faktiskt knappt kört något annat. Har testat lite andra bilar också, men de två klasserna jag främst lirar i har goa ljud och de är riktigt, riktigt skoj att köra. De klarar naturligtvis inte av samma hastigheter som de moderna GT bilarna i kurvor och de är mindre förlåtande upplever jag, vilket jag gillar. Framförallt i bilar som har turbo, när det väl släpper måste man vara blixtsnabb för att inte tappa det helt och om man på det lirar med regn och natt eller skiftande dygn så har man lite att stå i .

Älskar verkligen att ställa in tiden så den går i 60x och sen tar jag ngt random väder. Det är liksom en sak att klara av att köra bra med skinande sol, en helt annan med regn och natt eller när solen börja komma upp och bländar en fullständigt i vissa kurvor. I alla fall utan raceline som tydligt visar när du kommer in för fort i en kurva. Vill liksom få en känsla för allt, så man inte gör bort sig fullständigt i ett onlinerace.

Men den största skillnaden mellan dessa bilar och säg, en GT bil som BMW M3 GT, är att jag måste koppla när jag kör dem, samt köra med heel N' toe för att inte låsa bakhjulen vid nedväxlingar, och jag älskar just det! De äldre bilarna i spelet kräver detta, samt en del av standardbilarna och jag rådiggar det verkligen.

Men kommer ta mig uppåt förr eller senare och köra bilar som just BMW M3 GT för det är befriande att inte behöva fokusera på att koppla, bromsa och gasa samtidigt inför en kurva, men jag vill lära mig alla banor med detta innan jag går över till att börja köra bilar som inte kräver koppling(förutom vid starten då).
  • 0
Jag har problem med spelet. Framreraten droppar våldsamt ibland (xbox one) och på en av tävlingarna GT3 America så går inte bilen att kontrollera efter pitstopp. Efter halva varvet ställer den sig på tvären och går inte att manövrera... Förbannat irriterande!!!
  • 0
Citerar Fierce_Swe:
Jag har problem med spelet. Framreraten droppar våldsamt ibland (xbox one) och på en av tävlingarna GT3 America så går inte bilen att kontrollera efter pitstopp. Efter halva varvet ställer den sig på tvären och går inte att manövrera... Förbannat irriterande!!!


Kolla runt om du kan hitta någon lösning på problemet och om det inte finns någon så rapportera felet till Slightly Mad, lär väl finnas något forum på CARS hemsida antar jag. Eftersom du lirar på konsol vet jag inte vad det går att göra åt fel med spelet. På PC kan det bero på allt möjligt OM något råkar gå fel, bakgrundsaktiviteter eller vad som. Men som sagt, när det gäller konsol har jag ingen aning.

Är det installerat på din One? Du kanske behöver ta bort spelet och installera det igen, kan ju ha blivit något fel där. Men förutom det har jag ingen aning om vad som är fel. Har faktiskt inte ens testat att lira karriären i spelet heller (fast på PC då). Har övat ensam eller med en polare på diverse banor och med lite olika bilar eller lirat online mot andra bara, så det är inget jag stött på.

Om din FPS droppar på konsol finns det inte mycket du kan göra, möjligen lira med mindre antal motståndare, om möjligheten finns. Ju fler bilar desto mer krävande. Lirar du på natten när alla bilar har ljusen tända kommer det också påverka, samt regn då det leder till extra reflektioner osv. Men utöver det tror jag inte du kan göra mycket förutom att hoppas att det eventuellt är något som Slightly Mad fixat via uppdateringar till spelet men det finns ju en risk att spelet helt enkelt funkar som det ska, gällande FPS, så inget kommer ske. Du får lira med färre motståndare helt enkelt, stressa konsolen mindre.
  • 0
Jag får söka lite mera. Det jag oroar mig för är väl att om jag ominstallerar så kommer alla saves i karriären förloras och jag har lagt ned ganska många timmar hittils. Kanske värt att vänta på en uppdatering innan man gör något drastiskt...
  • 0
Citerar Fierce_Swe:
Jag har problem med spelet. Framreraten droppar våldsamt ibland (xbox one) och på en av tävlingarna GT3 America så går inte bilen att kontrollera efter pitstopp. Efter halva varvet ställer den sig på tvären och går inte att manövrera... Förbannat irriterande!!!


Har du tur så är det bara en uppdatering. Försöker hitta folk med liknande problem men hittar nada. Så det kan även vara ditt Xbox One tråkigt nog. Men det med GT3 America låter däremot som en bugg som fler säkert har stött på. Men som sagt avvakta och se.

Sitter själv och väntar på drivrutiner för AMD på PC.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Att man aldrig lär sig, man ska inte köpa spel när de släpps utan vänta lite...

Framrate drops läste jag på deras forum att man skulle kunna göra en ominstallation för att bli av med problemet. Får väl försöka avvakta några dagar men jag vill ju ha det löst nu! Helst igår... ;)
  • 0
Citerar Fierce_Swe:
Att man aldrig lär sig, man ska inte köpa spel när de släpps utan vänta lite...

Framrate drops läste jag på deras forum att man skulle kunna göra en ominstallation för att bli av med problemet. Får väl försöka avvakta några dagar men jag vill ju ha det löst nu! Helst igår... ;)


Brukar aldrig köpa vid release men med tanke på förseningarna och så räknade man med att de hade finslipat ordentligt. Dock kosta spelet inte farligt mycket på PC, runt en 348:- och spelet är fullt spelbart. Jag stör mig mest på att jag måste köra med lägre inställningar än vad som var utlovat innan och därför hoppas jag på att de snart släpper drivrutiner som de hade utlovat haha. Spelet är som bäst optimerat för Nvidia-kort tyvärr.

Jo, på Xbox One kan det nog vara så. Det jag stör mig på Xbox One är den djävulskt långa installationstiden. Minns när jag skulle lira Forza Horizon 2...sjukligt lång installation...man hinner fasiken ta en fikapaus i lugn och ro.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Tja!

Har nu lirat PC I ca 20 timmar. Gillar det riktigt mycket. Skrattretande när man ser videos som jämför FM5 och PC på ljudet. Jag som tyckte FM5 hade strålande bra ljud. DOH!

Hur som, jag ÄLSKAR PC och jag lirar det till PS4 men vanlig kontroll. dock så är jag sjukt sugen på en ratt. Fast det har jag varit sedan jag FM4 släppet. Det blir ju några lappar man får kasta upp om man ska ha ett komplett kit med växelspak osv.

Får saga att jag är ingen mästare på spelet men jag tar mig runt iaf. sakta men säkert Allt avsängt utan SC och Hjälp linan. Men en dag så kommer dessa funktioner att stängas av också.

Om någon vill lira så kan ni gärna lägga till mig på PSN.
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Tjao!

Hur lever den här tråden igentligen. Kommigen nu män och kvinnor! Väck lite liv I tråden.

Jag lirar själv en del Cars på min PS4 och har hur kul som helst med spelet. Är det några här som kan tänka sig att lira någon gang så är det bara att raga upp mig på PSN. Samma nick som här på GR.
Jag använder en Thrustmaster T300RS. Jag har väl inte så mycket att saga om ratten då jag inte har ägt någon sedan PS1. Men den är robust och gör sitt jobb klockrent med FFB.
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!