Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Projektarbete: Spel


Problemet med att använda OpenGl eller SDl är att det skulle tagit för lång tid att lära sig, vi kanske skulle hunnit lära oss det men så mycket spel hade vi nog inte kunnat göra.

Sen problemet med att vi använder ritade objekt och vanliga bilder beror helt enkelt på att vi ville spara utrymme. Vi skulle kunna ha en läcker bakgrund, snygga knappar och greje´r som inte fyller nån funktion, men då skulle laddningstiden i början bli ganska lång + att spelet skulle bli väldigt stort. Så vi prioriterade en smidigare spelupplevelse över fin grafik^^

Musiken ja...Vi ville ha nåt som var snabbt, psykande och nåt som man blir irretad på, jag tycker vi hitta den perfekta låten! Samtidigt är det svårt att hitta nåt som alla gillar därför blev det j-pop/j-dance.

Vi funderar på att lägga in en bild på en mus och ett tangentbord beroende på vilket spel det är, så på space spelet skulle en bild på en mus komma upp innan, det skulle räcka som instruktion tror jag, återigen så rippar vi Wario Ware^^
I want 7he 7ru7h
  • 0
TwoFast här! Jag har hand om webben och har just laddat upp en ny förbättrad version av spelet! Det skall numera inte krävas att man startar om spelet för att space ska fungera. En av de större nyhetera är att Hardcore funkar oxå! SÅ go for it! Och fortsätt kommentera spelet och posta gärna era resultat i tråden!
  • 0
Musiken knäckte, dock så var det typ nått fel på räknaren, jag svarade rätt och fick fel
Det var lite jobbigt att titta på poängen som räknades klart om man fick typ 1000p
And if I kiss you in the garden, in the moonlight, will you pardon me and tiptoe through the tulips with me
  • 0
Citerar krark:
Musiken knäckte, dock så var det typ nått fel på räknaren, jag svarade rätt och fick fel
Det var lite jobbigt att titta på poängen som räknades klart om man fick typ 1000p


Ok, i vilket av minispelen fick du inga poäng, beskriv hur set såg ut eller vad man gjorde^^. För att skippa poängnedräkningen så kan man baar trycka enter så slipper man sitta o vänta, vad fick du för highscore btw?

Tillagt 2008-04-11 19:06:
eftersom det ligger uppe en ny version nu så vill vi gärna att ni skall testa den o se om det finns några buggar, mvh jocke
I want 7he 7ru7h
  • 0
Citerar krark:
Musiken knäckte, dock så var det typ nått fel på räknaren, jag svarade rätt och fick fel
Det var lite jobbigt att titta på poängen som räknades klart om man fick typ 1000p

Om det är ett ensiffrigt tal verkar man behöva mata in en nolla först.
  • 0
Hehe det är ingen bugg utan jag gjorde så man var tvungen att mata in 0a först för att det ska bli allmänt jäkligt
I want 7he 7ru7h
  • 0
Hur funkar spelet med fyrkanter och cirklar?

O [ ] O

O O [ ] [ ]
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
Det spelet är det INTE jag som har gjort utan en kompis, men det är ett memoryspel. Först visas tre figurer högst upp sen försvinner en och man ska klicka på den som försvann. Man klickar alltså på någon av de 6 nedre figurerna som ser ut som den som försvann!

Ingen som knäcker J Spr4y's rekord? Rekordet finns nu publicerat på vår hemsida också! http://osd.pierremotorsport.com

Tillagt 2008-04-12 18:36:
PS, jag har nu gjort en nyversion, men eftersom webmastern inte är inne så lämnar jag en länk här istället!

Det går att stänga av musiken i denna, och det finns "instruktioner"!

Senaste versionen:
http://www.speedyshare.com/253601540.html
I want 7he 7ru7h
  • 0
Den slutliga versionen av spelet är nu uppladdad! Men vi är såklart fortfarande öppna för feedback! Som jag sa tidigare vore det trevligt om nu kunde posta era resultat här i tråden så vi kan skapa en highscore lista på hemsidan..

http://osd.pierremotorsport.com

Give it a Try!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!