Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Bann Mania


Citerar Valerin:
Den som går off-topic under denna linje får e-stryk, Puh-style. Blir varnad, alltså.

_______________________________________________________

Du råkar inte veta varför NoFanboy blev bannad?
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Du råkar inte veta varför NoFanboy blev bannad?


Det står en sida bak och citerades av Smiley i denna sida. Men för din skull ska jag klargöra det: NoFanboy blev bannad för att han fullständigt ignorerade sina varningar för sitt beteende.
hånobing
  • 0
Det är snarare beteendet jag undrar över.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Det är snarare beteendet jag undrar över.


Inlägg som följer:

Citerar NoFanboy:
Jag börjar misstänka någon slags utvecklingsstörning.


Citerar NoFanboy:
Fittafittafittafittafitta lelel


Tillägg hans eviga försök att provocera Straholic och AG Jati, varpå han blev varnad för det och direkt efter denna varning(som han svarade "Jag vill inte." på) lade ut följande kommentar:

Citerar NoFanboy:
AG Jati är fortfarande mongo.


Forumet ska vara så trevligt som möjligt. Motarbetar man ständigt det här så åker man troligtvis ut.
hånobing
  • 0
Tack! Var precis sådant jag ville ha. Gav mig en klarare bild.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Vart kan man vända sig om man vill ta bort sitt Gamereactor.se-konto?
  • 0
Citerar Zaito:
Vart kan man vända sig om man vill ta bort sitt Gamereactor.se-konto?


Det är väl bara att sluta logga in?
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Zaito:
Vart kan man vända sig om man vill ta bort sitt Gamereactor.se-konto?

Bryt mot regler.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Såg att "Glenn0" blev bannad efter att ha fått en blogg borttagen med motiveringen att det var emot Gamereactors regler att göra reklam för en konkurrent (eller liknande) och att man inte skapar nya användare bara för detta. För all del! Det hör dock till saken att användaren i fråga varit registrerad sedan 29 december 2005 enligt dennes krypin. Har moddarna dålig koll eller hade denne hackat systemet?
  • 0
Citerar Homer S:
Det hör dock till saken att användaren i fråga varit registrerad sedan 29 december 2005 enligt dennes krypin. Har moddarna dålig koll eller hade denne hackat systemet?

Absolut, men användaren i fråga ville bli bannad, har mailat om det i omgångar och bröt mot reglerna 4 gånger på samma dag.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Han med det där konstiga namnet med ett antal x som hade "Sverige följer tydligen en fotbollsklubb som heter Zlatan". Hade en GTA Vice City-bild(snackar inte om Vanilla Thunder). Hur blev han bannad som?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Han med det där konstiga namnet med ett antal x som hade "Sverige följer tydligen en fotbollsklubb som heter Zlatan". Hade en GTA Vice City-bild(snackar inte om Vanilla Thunder). Hur blev han bannad som?


Citerar Valerin:
Länkade porr i MNC.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Valerin:
Citerar -Ando:Asså, hur många av alla bans är pga. den regeln egentligen? Känns som varenda noterbart fall handlar om flera konton.

I det här fallet var det ganska mycket mjöl.

De flesta bannas för att de inte kan uppföra sig, konto-regeln hamrar vi inte alltid folk med direkt utan varnar istället och tar bort det nya kontot.


Nice, men vad sägs om lite ärlighet istället?

1) Jag (nidas) använde aldrig flera konton samtidigt

2) Jag försökte avregistrera kontot "nidas" p.g.a. att jag mottog hot mot mig och mina barn under det kontonamnet, relaterat till mitt religionsbloggande. Flera månader (kanske rent av något år, minns inte) senare återvände jag och skapade en ny användare som jag använde exklusivt. En användare som blev bannad efter en konflikt med Christofer Olsson (och moderatorer här i tråden) över invandringskritiska bloggar, som i sig inte bröt mot några regler. Krystat, men förväntat och i mot slutet i viss mån framprovocerat.

3) Nästan ett år efter att den användaren blev avstängd kom jag tillbaka och loggade då in med "nidas" som fortfarande fanns kvar, trots att jag bett om att få användaren borttagen. Deltog då i några diskussioner om invandringen och blev plötsligt raderad utan varning. Utan att ha brutit mot några regler.

Så tacksam om ni inte försöker få det att låta som om jag satt och körde parallella användare under skumma förhållanden, när det handlat om två användare vid helt separata tillfällen och månader till år mellan. Vad gäller "rent mjöl" så har jag inget att skämmas över, men jag misstänker att det här inlägget och den här användaren raderas fortare än kvickt...

Stå för vad det handlar om istället, att "fel" åsikter inte välkomnas. Om det handlade om politik eller religion i sak så skulle ni inte tillåta bloggar och inlägg som är positiva till islam eller invandringen lika lite som de som är negativa.
  • 0
Nice, men vad sägs om lite ärlighet istället?

1) Jag (nidas) använde aldrig flera konton samtidigt

2) Jag försökte avregistrera kontot "nidas" p.g.a. att jag mottog hot mot mig och mina barn under det kontonamnet, relaterat till mitt religionsbloggande. Flera månader (kanske rent av något år, minns inte) senare återvände jag och skapade en ny användare som jag använde exklusivt. En användare som blev bannad efter en konflikt med Christofer Olsson (och moderatorer här i tråden) över invandringskritiska bloggar, som i sig inte bröt mot några regler. Krystat, men förväntat och i mot slutet i viss mån framprovocerat.

3) Nästan ett år efter att den användaren blev avstängd kom jag tillbaka och loggade då in med "nidas" som fortfarande fanns kvar, trots att jag bett om att få användaren borttagen. Deltog då i några diskussioner om invandringen och blev plötsligt raderad utan varning. Utan att ha brutit mot några regler.

Så tacksam om ni inte försöker få det att låta som om jag satt och körde parallella användare under skumma förhållanden, när det handlat om två användare vid helt separata tillfällen och månader till år mellan. Vad gäller "rent mjöl" så har jag inget att skämmas över, men jag misstänker att det här inlägget och den här användaren raderas fortare än kvickt...

Stå för vad det handlar om istället, att "fel" åsikter inte välkomnas. Om det handlade om politik eller religion i sak så skulle ni inte tillåta bloggar och inlägg som är positiva till islam eller invandringen lika lite som de som är negativa.</quote>

Ingen frågade.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar sadin:
1) Jag (nidas) använde aldrig flera konton samtidigt


Är det inte så att det är otillåtet att ha flera konton samtidigt?

F.ö., vad hette din andra användare?
  • 0
Citerar -Ando:
sluta vara så jävla pinsam tapto


Jag tilltalade inte dig.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
@sadin

Jag föreslår att du kikar på något forum där servrarna är belägna i USA istället. Sveriges grundlagsskydd för yttrandefrihet är mycket mer begränsat (sämre) än USA:s och här hålls ansvarig utgivare till svars i mycket större mån för HMF eller dylikt än i staterna. Problemet är inte forumets regler, utan svensk lagstiftning och man vill förmodligen hålla sig inom lagens ramar med god marginal.

Jag hänger själv på Flashback och IGN. Där hittar du betydligt större frihet. (tyvärr)
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar sadin:
Nice, men vad sägs om lite ärlighet istället?


Det finns ingenting annat.

Citerar sadin:
1) Jag (nidas) använde aldrig flera konton samtidigt


Använde? Nej. Det var en miss från vår sida att vi inte fann ditt andra konto tidigare, men det betyder inte att du skulle ha tillåtelse att skapa nya konton(som det här) utan att ens meddela oss moderatorer.

Citerar sadin:
2) Jag försökte avregistrera kontot "nidas" p.g.a. att jag mottog hot mot mig och mina barn under det kontonamnet, relaterat till mitt religionsbloggande. Flera månader (kanske rent av något år, minns inte) senare återvände jag och skapade en ny användare som jag använde exklusivt. En användare som blev bannad efter en konflikt med Christofer Olsson (och moderatorer här i tråden) över invandringskritiska bloggar, som i sig inte bröt mot några regler. Krystat, men förväntat och i mot slutet i viss mån framprovocerat.


Återigen, meddela oss moderatorer om du vill vara del av forumet innan du skapar nya användare. Det var den enda anledningen till varför du blev avstängd; din nya användare var inte tillåten. Att det råkade ske samtidigt som du förde en diskussion med redaktionsmedlemmar var enbart för att det var då vi kollade upp dig på allvar.

Citerar sadin:
3) Nästan ett år efter att den användaren blev avstängd kom jag tillbaka och loggade då in med "nidas" som fortfarande fanns kvar, trots att jag bett om att få användaren borttagen. Deltog då i några diskussioner om invandringen och blev plötsligt raderad utan varning. Utan att ha brutit mot några regler.

Så tacksam om ni inte försöker få det att låta som om jag satt och körde parallella användare under skumma förhållanden, när det handlat om två användare vid helt separata tillfällen och månader till år mellan. Vad gäller "rent mjöl" så har jag inget att skämmas över, men jag misstänker att det här inlägget och den här användaren raderas fortare än kvickt...

Stå för vad det handlar om istället, att "fel" åsikter inte välkomnas. Om det handlade om politik eller religion i sak så skulle ni inte tillåta bloggar och inlägg som är positiva till islam eller invandringen lika lite som de som är negativa.


Vi har varit knäpptysta, för din skull. Det finns inte en enda moderator på sidan som försökt "få det att låta" som om du gjorde det här eller det där. Du blev raderad, utan varning, för att vi missat att stänga av "nidas".

Vi kommer inte att radera ditt inlägg för att det inte finns någonting att dölja. Du hade flera användare utan att meddela moderator. Vi stängde av ditt senaste. Du loggade in på din äldre efter din avstängning utan tillåtelse och blev avstängd, även där. Nu har du skapat ytterligare en användare, inte för att kontakta moderatorerna, utan för att skriva i denna tråd. Du kommer att bli avstängd, igen. Du måste också följa reglerna, tro det eller ej.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Vi har varit knäpptysta, för din skull. Det finns inte en enda moderator på sidan som försökt "få det att låta" som om du gjorde det här eller det där. Du blev raderad, utan varning, för att vi missat att stänga av "nidas".


Ett år i efterskott? OK. Vad gäller den första delen så var det DU som skrev om "ganska mycket mjöl", på tal om inte rent mjöl i påsen. Det är väl inte precis att vara knäpptyst, för min skull.

Citerar Valerin:
Nu har du skapat ytterligare en användare, inte för att kontakta moderatorerna, utan för att skriva i denna tråd. Du kommer att bli avstängd, igen. Du måste också följa reglerna, tro det eller ej.


Nu skapade jag den inte för att skriva i den här tråden, utan för att delta på siten. Något man förstås inte gör ostraffat.

Gissar att reglerna om flera användare syftar till att man inte ska ha flera parallella användare på samma gång. Inte till att man något år efter att en blivit borttagen återupptar en flera år gammal användare man tidigare bett om att få raderad. Men jag gissar väl fel.
  • 0
Citerar sadin:
Ett år i efterskott? OK. Vad gäller den första delen så var det DU som skrev om "ganska mycket mjöl", på tal om inte rent mjöl i påsen. Det är väl inte precis att vara knäpptyst, för min skull.


Ingenting specifikt. För din skull. Samtidigt vill jag personligen kunna svara på frågorna som ställs i tråden.

Citerar sadin:
Gissar att reglerna om flera användare syftar till att man inte ska ha flera parallella användare på samma gång. Inte till att man något år efter att en blivit borttagen återupptar en flera år gammal användare man tidigare bett om att få raderad. Men jag gissar väl fel.


Ja, det gör du. Återigen var det en miss av oss att inte banna den användaren, så jag kan såklart förstå att det ser knasigt ut. Men du kommer inte att särbehandlas. Skriv till oss via PM om du är intresserad av att komma tillbaka, som alla andra.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Ja, det gör du. Återigen var det en miss av oss att inte banna den användaren, så jag kan såklart förstå att det ser knasigt ut. Men du kommer inte att särbehandlas. Skriv till oss via PM om du är intresserad av att komma tillbaka, som alla andra.


Vilket förstås skulle kräva att jag skapade ytterligare en ny användare... Med tanke på att ni tog bort min senaste utan förvarning och tänker plocka bort den här verkar väl det vara en extremt dålig och ovälkommen idé.
  • 0
Äh låt Nidas stanna vafan, han är ju verkligen ingen bråkstake och bidrog mycket till siten en gång i tiden. Undrade just vad som hände med honom härom dagen.
Han var väl släkt med Likdel väl? Och likdel var ju en del av redaktionen så i och med det borde Nidas bli obannbar.
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Citerar sadin:
Vilket förstås skulle kräva att jag skapade ytterligare en ny användare... Med tanke på att ni tog bort min senaste utan förvarning och tänker plocka bort den här verkar väl det vara en extremt dålig och ovälkommen idé.


Vi tar inte bara bort den direkt, nej. Vi hör med andra moderatorer om de blivit kontaktade i god tid innan vi tar bort den. Huruvida du skulle kunna få stanna just nu diskuteras flitigt, så ha litet tålamod.
hånobing
  • 0
Varför har Gurramurra plockats bort som användare? Jag tror att det är Valerin som tagit bort honom, och han (Gurra) försöker få reda på varför detta skett. Enligt honom själv har han vare sig fått varning eller anledning, och GR:s moderatorer plockar bort alla nya användare så fort de får en chans.

Varför? Och nej, "alldeles för hård ton i sitt repetitiva konsolkrigande som tydligen blivit varnad förr och även satt på flera användare" är inte ett bra svar.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!